hoi heb een vraagje mn dochter van 10 weken drinkt vaak maar 1 borst en dan maar 5 min ongeveer,en lijkt dan genoeg te hebben,leg haar wel aan de andere borst maar dan draait ze dr hoofd weg. zou ze dan al genoeg hebben???hoor vaak dat baby,s veel langer drinken. ze groeit goed en goeie plasluiers. maar zou willen dat ze wat langer dronk of zou dit goed zijn?? ze komt om de 2,5 a 3 uur
Hoi Petra, Niet onzeker zijn; het gaat juist hartstikke goed. Jouw baby heeft in 5 minuten voldoende melk gedronken: dat wil zeggen dat jouw melk waarschijnlijk zeer hard stroomt. Als je baby voldoende groeit en goede natte luiers heeft is er echt niks aan de hand! Het is eigenlijk de ideale borstvoedingbaby. Als je wilt dat ze per voeding toch nog wat meer melk drinkt, zou je als ze stopt met drinken een schone luier kunnen geven en even tutten tot ze weer goed wakker is. Na een poosje kun je dan proberen haar over te halen nog wat te drinken. Waarschijnlijk kun je haar dan het beste aan dezelfde borst nog eens aanleggen (tenzij die borst al helemaal leeg voelt) Maar als ik dit niet lukt is er echt niets aan de hand. Ik hoop dat dit je wat minder onzeker maakt. succes Linda
hoi linda bedankt voor je antwoord.de ideale borstvoedingsbaby is leuk om te horen. mn melk stroomt inderdaad hard en heb genoeg volgens mij want als ik voed loopt het ook uit de andere borst. bedankt groetjes petra