Pijnlijke Borst

Discussion in 'Zwanger worden' started by ssgerundt, Oct 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik heb sinds gisteren een pijnlijke borst....
    Ik weet niet of het misschien komt omdat ik zwanger zou kunnen zijn of misschien iets anders (opgezette spieren of zo) ik moet natuurlijk niet gelijk gek gaan denken.
    Maar nu vraag ik mij af bij vrouwen die misschien zwanger zijn en ook last van pijnlijke borsten hebben wat het voor soort pijn is en kan het zijn dat er ook maar een borst pijn doet?

Ik had bij mijn eerste zwangerschap nergens last van gehad dus vandaar die vraag!

2. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik lees hier vaak dat vrouwen pijnlijke borsten hebben of krijgen als ze zwanger zijn....
    Maar wat voor pijn is het dan, alleen als je op de borst drukt of heel de dag door? Is het dan heel je borst of maar een bepaalde plek?
    Voelt het hard aan als of je spieren opgezet zijn!!!

3. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Ik merkte ong een week na de eisprong dat ik een soort van stekende pijn aan mijn borsten kreeg. Meestal 's avonds en aan de zijkant van mijn borsten, richting oksels zeg maar. Verder zijn de tepels gevoelig (ook wat stekend) en daar zitten nu bultjes op (bultjes van Montgomery las ik op internet). De verklaring hiervoor was idd mijn zwangerschap. Hopelijk voor jou over een paar dagen ook een mooie test!!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik had enorm pijnlijke opgezwollen borsten ja, beide keren (1 vmk). Veel erger dan ik altijd had voor ik ongesteld moest worden.
    Achteraf gezien voelde het precies zoals behoorlijke stuwing ;)

Maar nooit maar aan 1 kant (wel de ene iets erger dan de andere geloof ik). Is er echt enorm veel verschil?

5. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Niet enorm, li. voel ik geen pijn en re. op een plekje als ik erop druk.
    Had dokter nog gebeld en het zou ook een spier kunnen zijn. Even afwachten....

6. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    afgelopen keer kreeg ik een aantal dagen na de eisprong ook een zere borst. alleen links en er leek een knobbel te zitten.
    ik dacht dat het een opgezette melkklier was. de gyn zei dat dat inderdaad zou kunnen.
    ik moest afwachten tot ik ongesteld werd. bleef het aanhouden dan moest ik er mee heen.

14 dagen na de eisprong werd ik ongesteld en nog een paar dagen later was de pijn weg.
    bij mij was het dus inderdaad een melkkklier.

hou het goed in de gaten, als je ongesteld wordt en het gaat niet over na een paar dagen, ga er dan even mee heen.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Een spier of klier? Klier lijkt me logischer.

Ik had voor mijn zwangerschap ook veel last van opgezette, pijnlijke klieren en die kunnen idd erg verschillen tussen li en re.
    Zou iig even afwachten of t gewoon weg gaat na een ongi (die hopelijk uitblijft ;)), maar het klinkt niet ernstig.
    Sluit me aan bij bovenstaande.

8. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    En? heb je nog een test gedaan?

Share This Page