hoi meiden, ik heb een zoon van 7 weken oud. ik ben sinds 1 week gaan kolven en geef om de dag een voeding met de fles. per 10 juli start viktor in de kinderopvang. ma., woe, don, vrij van 12.00-18.00 en dinsdag van 8.00-18.00 hoeveel zouden jullie per dag afkolven? ik kolf nu vaak in de ochtend en dan wisselt de hoeveelheid, gister 140cc en vandaag 200 cc., gedurende de dag kolf ik minder vaak omdat ik kolf tijdens de borstvoeding en wil eigenlijk gewoon genieten van mijn zoon die drinkt en niet denken aan de kolf en overdag komt er minder uit mijn borsten. hoe kan ik de productie wat verhogen door toch gewoon ook overdag te kolven? hebben jullie een tips hoeveel ik ongeveer per dag het beste kan afkolven? groetjes wendy
Geef je alles wat je kolft? Of bouw je ook wat voorraad in de vriezer. Je hebt sowieso een aantal flessen voor de eerste dag nodig en ik zou er ook wel een paar extra willen. Als ik kolf dan kolf ik een uur na de voeding. Ik kolf dan ongeveer 50 cc. Dit doe ik dan 3 keer. Aan het eind van de dag doe ik het bij elkaar en dan heb ik één extra fles gekolfd.
Ik wilde toendertijd graag een redelijke voorraad hebben dus ik kolfde altijd een uur na de ochtend voeding nog een keer extra en die ging de vriezer in. Nou heb ik de mazzel dat ik volledige voedingen kolf per keer en vaak zelfs nog een beetje extra. Op mijn werk kolfde ik dus ook net zo vaak als onze smurf een flesje kreeg op het kdv. Zo bleef mijn voorraad mooi op peil omdat ik alles wat ik gaf ook kolfde maar ja dat moet je maar net lukken.
Ik werk 8 tot 18 en kolf 2x 200cc De ochtend kolf ik na de voeding als ik extra nodig heb. Dochter drinkt 2 of 3 flessen van 180cc. Heb in de vriezer ook nog reserve.
Hier kolfde ik in m'n verlof na de ochtendvoeding, ze dronk vaak 1 borst s morgens na een nacht doorslapen en ik stond dan op knappen. Had dan een extra voeding. Zonodig kolfde ik ongeveer 1,5u na de voeding, dan had ik ook zo 100cc. Weer aan het werk kolfde ik voor ik wegging leeg, had ik vaak een volledige voeding. Onder werktijd kolfde ik om de 4 uur. Dochter dronk om de 3 uur bij de gastouder, ik gaf zo 3 voedingen mee terwijl ik 2x onder werktijd kolfde. Voorraad in de vriezer was hier eigenlijk altijd extra en heb uiteindelijk een liter of 5 weggegeven omdat ik gewoon gemakkelijk kolfde en ze het liefst verse melk dronk.
O ja, ik kolfde meestal 160-200cc, dochter dronk 160-180cc. Toen ik net aan het werk ging met 3 maanden geloof ik dat ze 140cc dronk.
ik bouw een voorraad op in de vriezer voor in de toekomst en voor lange autoritten. als viktor de fles krijgt drinkt hij 180 cc op. en geeft nauwelijks terug( ik heb een vreetzak. ik kolf nu de ochtend 130 cc ongeveer.dit uit 1 borst omdat hij iedere voeding 1 borst neemt. en verder kolf ik bijna iedere voeding 50\100 cc als hij uit de ene borst drinkt kolf ik de andere voeding. wel heb ik sinds 2dagen last van stuwing dit heb ik heel de tijd nog niet gehad, dus mijn productie groeit waarschijnlijk door het kolven.
Waarom geef je Viktor nu steeds een fles? Je weet dat hij uit de fles kan drinken dus eigenlijk hoef je hem niet zo vaak de fles te geven. Ik zou m'n gekolfde melk gewoon invriezen. Je hebt best kans dat je productie straks wat terug loopt als je weer gaat werken en dus moet kolven. Dan is het maar wat fijn als je een flinke voorraad in de vriezer hebt.
ik heb nu 10 in voorraad ongeveer. ik geef de fles als dat handiger uit komt zoals bij lange autoritten afgelopen 2 weken best vaak: 2uur naar begravenis en 2 uur terug. 2 uur naar vakantie 1 en 2 uur etrug 3 uur naar vakantie 2 en 3 uur terug en voor momenten dat de brost niet gepast is: begravenis ed. soms wil ik gewoon even zien of hij goed drinkt en geef dan een fles vaak bij regeldagen als hij heel vaak wilt drinken, omdat ik dan twijfel over mijn productie. en ik wil de opa's en oma's de kans geven om flesjes te geven zodat hij niet heel erg eenkennig wordt er zijn verschillende theorieën over en ik vind het leuk als ik mijn geliefden zie genieten van het flesje geven aan viktor.