Ik slaap de afgelopen dagen zooooo slecht, normaal heb ik altijd een goede nachtrust. Ben helemaal gebroken. Meer die hier last van hebben? Ik ben pas 4 weken zwanger.
Slapeloosheid blijkt een 'gewoon' zwangerschapskwaaltje te zijn , ik had er bij mijn dochter veel last van, al voor de test positief werd, dus ook al heel vroeg! Gelukkig gaat het deze zwangerschap een stukje beter, maar toch zijn de nachten 'rommeliger', veel levendige dromen, toch regelmatig wakker en soms duurt het echt even voor ik in slaap val. Maar ik lig gelukkig geen uren meer wakker, zoals bij mijn dochter!
Ik zal (denk ik) ook rond de 4 weken en een paar dagen zitten en heb het ook verschrikkelijk! Of het zijn de geluiden van mijn rammelende maag die ik 24/7 heb die me wakker houden of het zijn continue 10000000 vragen die per seconde erbij komen of ik moet wéér naar de wc etc. etc. etc. Volgens mij dus idd heel normaal, maar niet minder irritant
zo herkenbaar!, of ik val met moeite in slaap, of ik ben mega vroeg wakker, en dan smiddags rond een uur of 1 kan ik wel weer omvallen van de slaap pff echt irritant.
Ik heb dit ook, snachts niet in slaap te komen. Vaak plassen en veel vragen die door mijn hoofd spoken. Overdag niet vooruit te branden en kan ik smiddags echt wel even een middagslaapje doen. Heb ook geprobeerd om smiddags niet te slapen om mijn nachtrust te verbeteren maar dat had geen enkele zin. We doen het voor een ontzettend goed doel!
*kijkt naar de klok* Hmm , yep ook last van Sliepen rond 22:00 en 1:30 alweer wakker.. 5:30 gaat de wekker pas, dus ben maar rond gaan spoken. Was ook wat misselijk... 2 uur 'snachts een banaantje Rare nieuwe tijden haal later wel wat slaap weer in. Maar ja, heb me laten vertellen dat t een 'symptoom' is inderdaad. X Joyce
Hier iedem! Ook 4 weken zwanger dus zal echt erbij horen. Vanacht weer wakker geworden van het moeten plassen daarna niet meer kunnen slapen want de gedachte dat ik zwanger ben houd me nog wakker laat staan de "stress" en "angst" die ik af en toe even heb als ik een ander gevoel in mn buik heb. Middagslaapjes zitten er bij mij helaas niet in ivm fulltime baan en een bomvolle avond agenda. Ik doe het ermee vraag me alleen af hoe lang ik hiermee gedraaid kom op het werk aangezien ik dingen begin te vergeten/over het hoofd zie (gelukkig geen belangrijke dingen tot nu toe maar toch...)
Ik kreeg ook al de opmerking op me werk wat zie je er slecht uit, zo moe.. Ik heb vanacht een redelijke nacht gehad. Wel moeten plassen en voor me wekker wakker.. Al doe gedachtes en vragen.. Zo spannend!!
Ja herkenbaar, hier ook ontzettende last van. Ik slaap al een maand slecht, had eerst niet door dat ik zwanger was. En deze week slaap ik nauwelijks nog, draaien en keren in bed, ook last van pijn in bekken en onderrug dus moet ik ook constant anders gaan liggen, vaak naar toilet, als ik slaap, onrustige dromen. En misselijk misselijk misselijk! En ik heb al een zoontje dus weet dat het er niet op zal beteren, buik die in de weg zit, nog vaker naar toilet, rug - en bekkenpijn, baby die stampt tegen ribben of blaas, baby die 's nachts altijd zijn speeluurtje had; ... . Maar het gaat ook weer over en dan heb je zo'n klein perfect wezentje in je armen, dat dat allemaal vlug vergeten is.
ik heb er vanaf het begin last van slaap 3 a 4 uurtjes hoop dat het straks beter word met een kleine man van bijna 10 die ook nog rond loopt ben ik aardig gebroken ....
Tja wat zal ik zeggen... om 10:00 op bed gegaan zooooo moe en nu,,, ik zit weer beneden.....ook warmte aanvallen! kennen jullie dat ook???
Hoi Ik ben een enorme trage opstarter geworden merk ik.(ong 7 weken zwanger) Normaal echt een ochtend mens. En als ik ga slapen heb ik de eerste tijd soms ook last van buikkrampen, wat ik door de dag heen ook soms heb. Nu op mijn vrije 'huishoud' dag nog niks uitgevoerd omdat ik me er niet toe kan zetten, hoorde een half uur geleden de pieper van t wasmachine afgaan maar ik zit hier nog steeds... als ik mn ogen dicht zou doen...dan slaap ik.
Hallo Allen, Ik herken dit ook precies..ik ben 6weken en 2 dagen zwanger.. alles is voor mij nieuw nog niet eerder zwanger geweest. ik wist niet dat slecht slapen ook een symptoom zou zijn..ik slaap de laatste tijd ook slecht. Als ik slaap is het vaak voor een paar uur en dan moet ik weer plassen ..daarna kan ik moeilijk weer in slaap komen..vaak begint dan het dromen..over van alles en nog wat..mensen vinden mij er ook moe uit zien..hopelijk gaat het vannacht beter!!ach ja nu weet ik waardoor het komt..ik vindt het wel erg fijn zo`n forum..heerlijk even ervaringen uitwisselen...goeie zwangerschap iedereen gewenst!!!!!
Bedankt voor dit draadje. Ik was pas net na mijn innesteling, en had al rare dromen en vroeg wakker! Ik zie het als een positief signaal, van je kan wel eens zwanger zijn. Ik hoop wel dat ik nog weer wat langer kan uitslapen, zoals normaal. Want elke dat half 7 is ook zo iets, vooral in t weekend.. Ik wens iedereen een wel-te-rusten.
Ik had er ook last van. Al voordat ik wist dat ik zwanger was tot ongeveer week 11. Wel super moe zijn maar veel hazeslaapjes doen en dan lang waker liggen.. Nu is het minder alleen soms naar de toilet maar tegen het einde komt dit ook weer terug!