Geen persweeen en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door HappyRabbits, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik heb een vraag die betrekking heeft op mezelf, maar eigenlijk ook een vraag in het algemeen.
    Ik had tijdens de bevalling geen persweeën, die moesten worden opgewekt via het infuus. Ik heb begrepen dat persweeen worden opgewekt door het hormoon dat ook de borstvoeding op gang brengt. Ik heb gekozen om meteen flesvoeding te geven, maar nu vraag ik mij af: had ik borstvoeding kunnen geven? Ik heb ook nooit last van stuwing gehad. Zag daar enorm tegenop want "iedereen" had het erover hoe naar dat is en dat je je ook rot en grieperig voelt daardoor, maar ook dat heb ik dus niet gehad. Overigens heeft mijn moeder bij zowel mij als mijn zus ook geen borstvoeding gegeven. Ze had geen melk was de reden, maar dat zal tegenwoordig wel anders gegaan zijn denk ik zo....

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ja, hoe het bij je moeder is gegaan kunnen we niet meer terughalen. Het is wel zo dat in de loop der jaren inzichten anders zijn geworden en we soms terugkijkend een beleid zien wat ongemerkt juist niet goed was voor de borstvoeding.
    Nu weer anders dus.
    Merk je nu iets aan je borsten, nu je zwanger bent?
    Waarom je weeeen niet goed kwamen kunnen ook 100 redenen voor zijn en dat kan weer los staan van je borstvoeding.
    Stuwing heeft overigens ook niet iedereen, afhankelijk van hoe makkelijk het kindje aan de borst gaat (mag)

Wanneer je geen borstvoeding wilt geven, zou ik je nog willen meegeven dat je ook de eerste dagen wat druppels uit je borsten kan drukken met je vingers: deze druppels kun je in het mondje van je kindje doen. De eerste paar dagen zitten er zoveel antistoffen en afweerstoffen in: die geef je dan toch nog wat mee! Denk er maar eens over!

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bedankt voor je antwoord. Het was meer een vraag achteraf hoor, ik ben niet zwanger (meer) :). Zoon is alweer bijna 8 maanden. Maar deze vraag komt wel eens op.

Deel Deze Pagina