Pijnlijke borsten blijven

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ons wondertje, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Afgelopen zaterdag ben ik tot mijn grote teleurstelling en schrik begonnen met vloeien :(
    Precies dit weekend zou ik 6 weken zwanger zijn geweest, had eisprong 4 weken ervoor gehad ( positieve ovulatietest ervoor)
    Had vrij vroeg een test gedaan die negatief aangaf, maar alle symptomen en mijn gevoel en lichaam waren duidelijk dat het nu eindelijk zover was en dat ik zwanger was.
    Volle en zware borsten en pijnlijk, vermoeid, emotioneel en wispelturig, vaak plassen, veel drinken, tepels groter en bultjes eromheen, meer honger, vlagen van misselijk zijn.

We hadden afgesproken deze week nieuwe test te doen en anders naar huisarts te gaan voor bloedtest om hcg te meten.
    maar dat heeft helaas niet meer mogen gebeuren.
    Wat ik merk is dat ik veel meer vloei dan normaal, maar wat ik vooral raar vind is dat mijn borsten zwaar en vol blijven en ook pijnlijk nog steeds.

Is dit normaal bij een miskraam van 5-6 weken?

Verder sta ik er weer positief in gelukkig en heb alle vertrouwen in mijn lichaam dat ons een goede zwangerschap staat te wachten in de nabije toekomst :)

Alvast vriendelijk bedankt voor antwoord terug.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Wat vervelend te lezen dat je een miskraam hebt gehad. Maar het kan dat je borsten nog wat langer pijn blijven doen. Het duurt soms even voor al het HCG uit het lichaam is na een miskraam. Dus zolang het hormoon nog aanwezig is, blijven je borsten vaak gevoelig. Sterkte met het verwerken van dit verlies.

Groetjes Monique

3. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Hoi Monique,

Dank je wel voor je snelle reactie en het geruststellende antwoord.

Wat ik ook merk is dat ik alleen bloed vloei, dus geen stolsels erbij zitten, heb ik normaal wel vaker van die donkere kleine en soms wat groter.
    En ook helemaal geen buikkrampen erbij, wat ik eigenlijk met een miskraam wel zou verwachten.

Dank je wel.

Groetjes

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen,

Meestal verwacht je bij een miskraam wel wat stolsel en krampen. Vooral al je 6 wk zwanger zou zijn geweest. Hoeveel bloed verlies je eigenlijk? Is het vergelijkbaar met een menstruatie. Of is het af en toe een beetje? En is het helderrood? Als het weinig is, kan het zijn dat de zwangerschap nog intact is. Bloedingen komen vaker voor in de eerste weken van de zwangerschap en hoeft niet altijd te betekenen dat het niet goed is. Ik ben benieuwd!

Groetjes Monique

5. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Hoi Monique,

Het is wel helderrood bloed wat ik verlies.

Normaal heb ik de eerste 2 dagen menstruatie niet zo veel vloeien, nu dag 2 wel, gisteren dag 3 maar halve dag vloeien gehad. En vanmiddag (dag 4) is het vloeien weer begonnen. Het gaat allemaal echt anders als met een normale menstruatie bij mij. De lengte is dan 5-6 dagen.

Mij lijkt het teveel bloedverlies dat de zwangerschap nog intact kan zijn, zou natuurlijk geweldig zijn, maar wil niet mezelf gek maken natuurlijk.
    Borsten zijn nog steeds groot en pijnlijk en tepels ook en bultjes erop.

Bedankt weer hè.

Groetjes,
    Patricia

6. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Hoi Monique,

Nog even update van mij.

Het vloeien is gisteren even maar geweest, is nu alweer dag helemaal niets.
    Ik vind dit ook apart ja, geen krampen en geen stolsels erbij gehad.

Borsten wel nog zwaar en gevoelig en voel me vermoeid.

Ga er niet vanuit dat ik zwanger ben, kan natuurlijk wel testje wagen, maar vind het gewoon apart allemaal en zeker mijn borsten die zo blijven.
    Heb nog wel gelezen van ervaringen van miskraam rond de 6 weken ook alleen bloed vloeien was, maar dan had ik veel meer verwacht.

Bedankt weer

7. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen Patricia,

Hoe is het nu? Het kan heel goed zijn dat je iets minder ver zwanger bent geweest dan verwacht. Soms duurt het wat langer voor een eitje besluit toch in te nestelen. Daardoor kan het zijn dat de miskraam zonder stolsel verloopt en alleen met bloedverlies, wat qua hoeveelheid te vergelijken is met een menstruatie. Als ik zo jouw berichtjes lees, zou ik er wel vanuit gaan dat het een miskraam is. Je vloeit nu al een aantal dagen helderrood. Sterkte met alles.

Groetjes Monique

8. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Hoi Monique,

Dank je wel voor je reactie.

Het vloeien is nu al vanaf dinsdag middag helemaal niets meer geweest.

Dit komt er op neer dat ik iets van bij elkaar kleine 2 dagen helderrood gevloeid heb.
    De hoeveelheid totaal niet te vergelijken met normale menstruatie en lengte dagen ook niet normaal 5-6 dagen.

Mijn borsten zijn ook nog steeds zwaar en gevoelig.

Kan ik nu wel uitgaan voor nieuwe cyclus te tellen vanaf zaterdag dat het vloeien is gestart Monique ivm ovulatie testen gaan doen voor mijn eisprong?

Super bedankt voor je antwoorden.

Groetjes

9. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Hoi Patricia,

Na je laatste berichtje gelezen te hebben, zou ik toch voor de zekerheid een test doen. Het is zo raar gelopen allemaal en je borsten zijn nog steeds gevoelig. Is de test negatief, dan weet je gewoon zeker dat je niet zwanger bent. Anders blijft toch die onzekerheid. Ben je niet zwanger, dan kan je inderdaad zaterdag als eerste dag tellen van je nieuwe cyclus. Succes!

Groetjes Monique

10. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Hoi Monique,

Dank je wel voor je antwoord.

Lijkt me inderdaad een goed plan; ik heb vandaag ook weer echt die krampen in mijn baarmoeder terug en merk regelmatig soort van krampen/steken in mijn liezen nu.

Ik ga zaterdag nog een zwangerschapstest doen; zou toch echt wel heel bijzonder zijn zeg. :)

Ik laat je weten hoe het verder gaat.

Groetjes

11. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Hoi Monique,

Ik heb nog een zwangerschapstest gedaan maar helaas deze gaf negatief. Vandaag gedaan :(
    Had er mij wel al op voorbereid maar als het dan bevestigd wordt is toch even moeilijk.

Sinds vandaag zijn mijn borsten ook niet meer zwaar en pijnlijk.

En ga er maar vanuit dan dat ik een vroege miskraam toch heb gehad?

Ik zal die zaterdag aanhouden als dag 1 van mijn cyclus en een dezer dagen weer beginnen met ovulatietesten.

Haal er wel kracht uit dat mijn lichaam me weer heeft laten zien dat het wel kan en dus gaan we er weer vol vertrouwen en positief mee verder.

Bedankt Monique voor al je adviezen en hopelijk kan ik je gauw een berichtje sturen dat ik een positieve test in handen heb :)

12. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Wat jammer om dit te lezen, maar je hebt nu wel duidelijkheid. Ik hoop echt voor jullie dat je snel weer zwanger mag zijn. Heel veel succes!

Groetjes Monique

13. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Hoi Monique,

Nu weer een aparte update :(

Ik had vanaf vanmiddag vroeg erg krampen en steken bij mijn rechter eierstok en had echt het gevoel wat ik zo herken van een (aankomende) eisprong, maar dacht steeds kan toch niet?

Bleef me toch bezig houden en het werd ook wel erger en heb vanavond toch besloten voor de zekerheid maar een ovulatietest te doen.
    tot mijn grote verbazing gaf deze positief aan, het is vandaag dag 10 van mijn cyclus en ik snap er helemaal niets meer van nu.

Ik test morgen nog even voor de zekerheid kijken wat de test dan aangeeft, ben natuurlijk hartstikke blij dat ik eisprong weer heb maar zo snel.

Begrijp jij hier toevallig iets van Monique?

Groetjes van mij :)

14. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen,

Het kan heel goed dat je alweer een eisprong hebt. Waarschijnlijk is het wat vroeger dan normaal, maar het kan! Ik zou zeker gebruik maken van deze eisprong. Hopelijk ben je vlot weer zwanger! Ik ga voor je duimen. Succes!

Groetjes Monique

15. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Hoi Monique,

Het was echt een duidelijke en deze keer erg gevoelige eisprong en we hebben er zeker gebruik van gemaakt ;):)

Ik heb voor de zekerheid vanavond nog eens een ovulatie test gedaan gewoon om te kijken wat deze zou laten zien en perfect deze gaf een minder duidelijke streep en als ik hem met die van gisteren in het staatje plaats van voorbeelden denk ik dat als ik zondag al een ovulatie test had gedaan de meeste duidelijke streep had gehad.
    Dan klopt het ook helemaal want zondag en dan binnen 24-36 uur eisprong is maandag/dinsdag.
    Vandaag de hele dag nog erg gevoeld de krampen en steken bij rechter eierstok.

Ik hoop je gauw bericht te kunnen sturen dat ik weer zwanger ben :)
    Bedankt weer.

Groetjes

Deel Deze Pagina