Dit is mijn tweede zwangerschap de eerst is met 38 weken geboren met een keizersnede omdat hij in een stuit lag. Nu ben ik 33 weken zwanger van de tweede en is er vorige week gezegt de deze ook in een stuit ligt. Nu is mijn vraag of het zo blijft liggen of gaat het nog draaien. Ik weet wel dat als het zo blijft liggen dat ik opnieuw een ks moet ondergaan omdat ze het niet proberen te draaien of klopt dit niet.
Goedemorgen, Er bestaat nog altijd een kans dat je kindje nog draait, maar mogelijk is de kans bij jou wel iets groter dat de baby in stuit blijft liggen. Het kan zijn dat je baarmoeder een bepaalde vorm heeft, waardoor kindjes bij jou in stuit gaan liggen. Ook met een keizersnede in de voorgeschiedenis kan er in principe een draaiing plaatsvinden. Wel gebeurt dat in het ziekenhuis, maar aan het eind van de zwangerschap loop je daar natuurlijk onder controle omdat je een keizersnede hebt gehad. Meestal wordt er wel eerst gekeken hoe de keizersnede verlopen is vorige keer en of het nu verantwoord is om een uitwendige versie uit te voeren. Succes! Groetjes Monique