Onze weg door de MMM!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Pegasus, Aug 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pegasus

Pegasus Lid

Oct 27, 2008
    91
    0
    0
    Na twee IVF behandelingen en een ICSI behandeling wordt het tijd voor mijn eigen onderwerp.

De eerste IVF verliep in principe erg goed. Er is 1 hele goede embryo teruggeplaatst en vervolgens nog 4 hele goede cryo's (2x2). Helaas werd ik niet zwanger. De tweede IVF was een klein drama, maar 1 embryo en ook van mindere kwaliteit. Het resultaat laat zich raden..... niet zwanger.

De derde poging is gekozen voor ICSI en gelukkig maar: de resultaten waren weer goed. Twee embryo's teruggeplaatst, maar helaas nog niet zwanger.

We zijn nu in afwachting van de cryo terugplaatsing (hebben 3 eskimootjes). Op de een of andere manier zat het me maar niet lekker dat ik elke keer zo vroeg voor mijn menstruatie bruin bloedverlies had. Ik heb dit meerdere keren aangegeven, maar er werd gezegd dat dit geen invloed had.

Ik heb toch mijn gevoel gevolgd en 'doorgedramd' en mijn progesteron waarde laten testen op de 10de dag na ovulatie en....... 7,8! Dat is wel heel erg laag. Vandaag met het ZH overlegd en maandag nogmaals prikken. Dinsdag worden we besproken in een wekelijks overleg in het ziekenhuis en dan kan ik s middags ook bellen voor het resultaat.

Beetje frustrerend thuis op dit moment..... 3 jaar verder en als dit echt zo blijkt te zijn, heeft het allemaal tot nu toe nauwelijks zin gehad......

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje, wat een geschiedenis al zeg....balen!
    Ik hoop toch dat het geluk jullie nu heeeeel rap toe gaat lachen. Zet hem op meid, volgens mij ben je best wel een bikkel.
    Knuf!
    Elmo

3. Pegasus

Pegasus Lid

Oct 27, 2008
    91
    0
    0
    Ik wacht met spanning het bloedonderzoek van maandag af..... dinsdag weet ik meer.

4. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Pegasus, wat een teleurstellingen heb je al moeten verwerken. Maar goed dat je hebt volgehouden in het ziekenhuis en dat ze toch bloed hebben afgenomen. Wat houdt progesteron waarde eigenlijk in? Heeft dat te maken dat het moeilijk innestelt? (Ik ben er niet zo in thuis).Ik hoop voor je op een goede uitslag. Groetjes Herma

5. Pegasus

Pegasus Lid

Oct 27, 2008
    91
    0
    0
    @Herma: Progesteron is vooral in de tweede helft van de cyclus actief om de baarmoeder geschikt te maken voor een bevruchte eicel.Volgens mij moet de waarde minimaal 20 of 30 zijn, wil het 'normaal' zijn. Dat is bij mij dus erg ver te zoeken.....

6. Pegasus

Pegasus Lid

Oct 27, 2008
    91
    0
    0
    Zo bloed weer geprikt en nu zenuwachtig afwachten wat ze me morgen kunnen vertellen tijdens het telefonisch spreekuur....

7. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi Pegasus,

Ik hoop dat ze morgen goed nieuws te vertellen hebben meis.

Gebruikte jij na de punctie en TP ook Utrogestan??

Liefs

8. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    zo wat een verhaal :(
    en wat stom dat ze jou nooit eerder daarop hebben getest hebben zeg, maar ja achteraf he.
    ik ben benieuwd naar de uitslagen, en ik hoop dat het geluk nu meer jou kant op waait!
    dikke knuff en veel succes, liefs mounia

9. Pegasus

Pegasus Lid

Oct 27, 2008
    91
    0
    0
    Nou vanmiddag gebeld en de uitslag van prikken vrijdag was.... 43! Nou ja zeg wat een verschil. De gyn zegt alleen maar dan zal de eisprong wel later zijn geweest, maar ik weet zeker van niet.

We staan aan de vooravond van opnieuw een cryo terugplaatsing en ik wil toch aandringen op ook de utrogestan bolletjes dit keer. Normaal doen ze cryo alleen in eigen cyclus.

Tja, ff wachten tot ik ongesteld word (dit weekend) en dan op naar de 10e dag voor follikel meting. Dan zal ik het nogmaals aangeven. Pff wat een gedoe zeg....

@Bright: ja, na een punctie kreeg ik ook de bekende bolletjes!

10. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Jeetje wat een verhaal zeg. En goed naar je eigen gevoel luisteren idd en voor jezelf opkomen, een ander doet dat toch niet zoals dat ZH. Ik hoop dat jullie heel snel het geluk mogen om-armen!

11. Pegasus

Pegasus Lid

Oct 27, 2008
    91
    0
    0
    En dan ben je zelf klaar voor een nieuwe ronde voor een cryo en weigert je lijf mee te werken. Heb al wel bruinverlies (net als altijd) maar zit inmiddels op cyclusdag 33..... Zucht wat een geduld moet een mens toch hebben....

12. Pegasus

Pegasus Lid

Oct 27, 2008
    91
    0
    0
    Gisteren de pregnyl spuit weer gehad. Maandag worden we gebeld door het ziekenhuis of het ontdooien goed is gegaan en dan dinsdag de terugplaatsing van 1 eskimootje!!!

13. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hey Pegasus,

Wil je heel veel succes wensen, ga voor je duimen!

gr Maaike

14. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Heel erg spannend meid, ik zal meeduimen!

Liefs Zora

15. Pegasus

Pegasus Lid

Oct 27, 2008
    91
    0
    0
    Gelukkig alles is goed gegaan en heb vanmiddag 1 prachtige embryo teruggeplaatst gekregen! Nu maar duimen op eindelijk een keer een goede afloop....

16. Pegasus

Pegasus Lid

Oct 27, 2008
    91
    0
    0
    En zo is wachtdag 2 voorbij gekropen..... nog 12 te gaan.....

17. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Zenuwslopend he die wachtweken, ik hoop dat de tijd omvliegt voor je en ik duim nog hard mee.

Liefs Zora

18. Pegasus

Pegasus Lid

Oct 27, 2008
    91
    0
    0
    Het ziet er niet goed uit. Vorige week dinsdag de terugplaatsing van wederom een prachtige embryo, maar vanaf maandag verlies is al weer iets bruine afscheiding en dat betekent normaal echt niets goeds.

Hoe lang moeten wij nog volhouden? We hebben al 8 top embryo's teruggeplaatst gehad tot nu toe en helaas niets anders dan teleurstelling......

Iemand nog een tip wat ik nog kan laten testen naast progesteron?

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik heb echt geen idee wat er nog getest zou kunnen worden meid, ik hoop dat je ongelijk hebt dat de ongi komt, maar helaas ken je je eigen lichaam wel een beetje. Sterkte meid!

Share This Page