Zoals de titel zegt, ik heb of beter gezegd, had een rare menstruatie. Deze duurde bij mij maar 3 dagen, waarvan 2 dagen echt rood soms iets donkerder en volgens mij een normale hoeveelheid en de derde dag (gisteren) bij afvegen alleen nog maar een beetje bloed en de rest van de dag wat bruine afscheiding. Daarbij verlies ik 's nachts vaak ook best veel, maar maandag op dinsdag vrij weinig en dinsdag op woensdag helemaal niets! Normaal ben ik zeker wel 4 tot 5 dagen ongesteld en daarvan 3/4 dagen normaal en de 5e dag nog wat restjes. Is het normaal dat een menstruatie zo kan verschillen? Voor zover ik weet is het de eerste keer dat ik het zo heb. Ik ga er van uit dat het een menstruatie was en geen innesteling.
Innestelingsbloed komt vaker niet dan wel voor en is zeker niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap. Rood bloed wat jij hebt gehad en bij jou ook nog eens een normale hoeveelheid duidt in vrijwel de meeste gevallen op een menstruatie. Een lichaam is geen robot, dus het wil wel eens voorkomen dat je menstruatie de ene keer lichter is dan de andere keer. Vertrouw je het niet, doe dan een test. Die moet dan duidelijk positief zijn en geen tuurstreepje geven.