Hoi Ik wil graag de borstvoeding gedeeltelijk afbouwen. Nu zei ze van het consultatiebureau dat ik op internet een afbouw schema kan vinden. Maar wat ik kan vinden is het afbouwen van borstvoeding en vervangen voor kunstvoeding. Maar dat wil ik niet. Ik wil vastvoeding gaan geven en de ochtend en avond borstvoeding voorlopig nog behouden. Kun jij me tips en evt een schema geven wat ik het beste kan doen en geven op welke tijden. Ik wil de borstvoeding niet vervangen voor flesvoeding, maar iets afbouwen. Groetjes Bianca
Hoi, ik denk dat je meer hebt aan de rapley methode en alles wat daarom heen wordt geschreven. Dat gaat uit van hapjes naast borstvoeding inderdaad. In het kort: biedt hapje aan tussen de voedingen door om te leren. Je kindje leert een andere vaardigheid en maakt kennis met smaken en structuren. Dit is van 6-9 maanden. Vanaf 9 maanden kun je een beetje spelen met borstvoedingen meer verdeeld aan te bieden en te vervangen door een groentenhap of boterham ofzo bij de lunch. Je gaat dan al meer naar het patroon wat wij er op na houden. Zo ga je uitbouwen: met een jaar zal je kindje ongeveer met de pot mee kunnen eten en is borstvoeding naast vaste voeding nog steeds waardevol! Kijk eens op borstvoeding.com daar vind je veel. Of haal het boek eten voor de kleintjes in de bieb.