Hoe steekt jullie familie/schoonfamilie in elkaar? Zijn ze close of hangt het als zand aan elkaar? Mijn familie: wij kunnen wel bij elkaar over de vloer komen, maar niet te vaak. Ik heb één schoonzus waar ik zekers niet mee door een deur kan, ze houdt er van om je op een achterbakse manier in de zeik te zetten en als er iets te regelen valt en een ander is er mee bezig neemt zij het over alsof ze de baas is. Ik hou om de lieve vrede mijn mond maar want de rest (wil) het niet zien, maar gelukkig heb ik een man die haar door heeft. Mijn schoonfamilie hangt aan elkaar als zand. De familie bestaat uit ouders, broer1, zus1, zus2 en broer2 (mijn man. Mijn schoonouders hebben geen contact met broer1, een haat/liefde verhouding met zus1, en met zus2 en broer2 is het normaal vooral doordat ze hun mond maar houden om de lieve vrede. Broer1 heeft geen contact dus met ouders en ook niet met zus1, en zus 1 heeft alleen contact met ouders en nou ja contact met broer2 moet alles van broer2 af komen. Zus2 heeft sporadisch contact met broer1 en geen contact met zus1. Broer2 is dus de enige die bij iedereen over de vloer komen, alleen gebeurt dit bij broer1 voornamelijk met de verjaardagen, met zus1 alleen als hij contact zoekt (en als het aan mij ligt hoeft het niet, je weet nooit hoe ze is de meeste tijd gewoon niet te genieten) en met zus2 kan hij nog het best overweg, we lopen niet de deur plat en bellen niet om de week maar ze bellen tenminste nog met elkaar. Conclusie als de ouders overlijden valt die hele familie uit elkaar.
Eigen familie.....laat maar zelfs de.Sahara hang hechter in elkaar. Schoonfamilie echter is heel hecht. We hebben met iedereen goed contact en zijn minimaal een keer per week bij schoonouders. Mijn vriend is de oudste van drie, de middelste woont samen met een moordwijf Is zelfs bij de bevalling van onze zoon geweest, hij zelf is een goedzak maar o wee als je zijn grenz overschrijd, we zien elkaar geregeled en meestal is dat bij schoonouders thuis, we komen ook wel eens bij elkaar over de vloer. Jongste woont ook samen met een lieve meid en hebben een dochtertje die 8 weken scheelt met onze meid. Door dat we wat verder van elkaar af wonen komen we niet heel vaak bij elkaar over de vloer, maar ook met hun is het zo dat we elkaar bij schoonouders vaak zien. Als er wat is hoeven we elkaar maar te vragen, eenieder staat klaar voor de ander. En ja ze hebben hun nukken, maar tot nu toe zijn ze mijn familie daarin nog niet gepasseerd
Mijn familie is denk ik, van het type 'zand' ... Gescheiden ouders, die niet meer door 1 deur kunnen. Naast mezelf, nog 1 broertje en 2 stiefbroertjes die we erbij krijgen, samen met vaders nieuwe partner. Zolang iedereen een bepaald nut dient gaat het goed en is het contact redelijk close. Hoop schone schijn. Zijn gewend aan een bepaalde levensstandaard, althans voor de buitenwereld, terwijl ze die niet op kunnen brengen. We (ik en m'n gezin) hangen daar een beetje bij, aangezien we niks geven om uiterlijk vertoon, en weigeren mooi weer te spelen. Vriendlief zijn familie is wel hechter, maar tot zekere hoogte. Heeft 2 oudere zussen, en 1 pleegzusje. Ouders gescheiden waarvan vader overleden. Zien elkaar niet heel vaak. Maar als we elkaar zien is het wel heel gezellig en kunnen we uren keuvelen. Schoonmoeder beetje apart type. Zogenaamd grappige opmerkingen maken, maar soms toch aardig onder de gordel. Soms stuur ik vriendlief dan op zijn moeder af, aangezien ik wat feller ben. Tot nu toe werkt dat redelijk.
Hier met zowel eigen als schoonfamilie gewoon normaal contact..Lopen de deuren niet bij elkaar plat, maar als we elkaar zien is t ook gewoon goed en gezellig.. Met de een hebben we wat meer als met de ander, maar dat hou je En als je elkaar nodig hebt staan we voor elkaar klaar.. Vind dat soort dingen belangrijker dan elke dag de deur bij elkaar plat lopen
Mijn allerbeste vrienden zijn mijn zelfgekozen familie, wij zijn zeer hecht en zien elkaar soms dagelijks, maar minimaal 1x week. Veel leuker en fijner dan het ooit met mijn bloedfamilie zou kunnen zijn, ik vind het prima zo!
Mijn familie met ouders en zusje met man heb ik goed contact. Ouders zie ik zeker 2-3 keer in de week. Broertje en zijn vrouw heb ik sinds een paar maanden weinig contact mee broertje spreek ik soms schoonzus hoef ik nooit meer te zien. Schoonfamilie schoonouders leefde allebei al niet meer toen ik mijn man ontmoete. Man had toen al geen contact meer met zijn broer en zijn zus spreken we denk 1-2 keer per jaar en hebben we al zeker 2-3 jaar niet gezien.
Mijn eigen familie daar valt niet veel over te zeggen, behalve zeer teleurstellend. Heb met mijn broertje wel contact maar ook niet heel close. Met mijn schoonfamilie kan ik het goed vinden. Ben er welkom en we eten daar ook 1x per week. Mijn dochter is daar ook 3 dagen in de week. Mijn man is de jongste. Heeft nog 2 zussen boven zich. Zus 1 kan ik het goed mee vinden maar we zijn geen vriendinnen. Zus 2 was mijn beste vriendin maar is sinds 3 jaar met de noorderzon vertrokken naar Zweden en heeft alle schepen achter zich verbrand. Al met al ben ik blij met mijn schoonfamilie, hoewel deze ook nukken heeft maar ach die heb ik ook.
Met schoonfamilie weinig contact. Kan wel goed met m'n schoonzusje overweg, maar woont best ver weg, dus zien elkaar niet zo vaak. Eigen familie: super hecht! We zouden het liefst met z'n allen in 1 groot huis wonen.
Mijn familie is over het algemeen erg hecht. Spreken elkaar (ouders, broertje/zusje, ooms, tantes en neefjes/nichtjes) redelijk vaak. Mensen van buiten zien niet gelijk een hechte band op het eerste gezicht maar in tijden van nood/geluk staat iedereen altijd voor je klaar. En als het een keertje niet goed gaat en een ruzie oid komt wordt dat gewoon uitgepraat en is iedereen verplicht onpartijdig te zijn. Tenzij er sprake is van onrecht, dan wordt er als het ware een interne rechtszaak opgezet en uitgepraat. Heel politiek correct eigenlijk. Schoonfamilie daar en tegen is juist van buiten af gezien heel hecht, ook altijd heel veel 'gepraat' dat familie heel hecht hoort te zijn etc. Maar eigenlijk is het een zooitje ongeregeld en staat niemand voor elkaar klaar, niet als het slecht gaat en ook niet als het goed gaat. Maar ze hebben eigenlijk best wel een heftig verleden achter de rug. Maar dan nog, laat elkaar dan los en ga verder. Schijnheiligheid is nergens voor nodig. Maar goed, iedereen kiest z'n eigen weg en manier van doen dus ben ik aardig tegen iedereen die mijn grenzen respecteerd. Ook als iemand anders dus liever heeft dat ik niet zo aardig ben tegen diegene.
Eigen fam; ik zie m'n ouders en zusjes iedere dag! Schoonfamilie.ik kan ze schieten! Wonen gelukkig 1.5 uur verder op en we zien ze 1 x in de 3 mnd ofzo. Heerlijk!!
Met zowel eigen familie als schoonfamilie is het gewoon goed. We wonen redelijk ver uit elkaar en kunnen de deur dus niet plat lopen, maar van alle kanten komt wel wat initiatief om elkaar regelmatig even op te zoeken. Alleen mijn schoonvader doet dat niet, die wacht telkens tot wij onszelf uitnodigen of hij een uitnodiging krijgt. Geen ruzie ofzo, maar hij heeft dat gewoon niet in zich geloof ik. Dus in november nodig ik ons, de broer en zus van mijn man, en aanhang van beide kanten uit voor een kerstmaaltijd bij hem thuis. Vind hij altijd prima. Geen vreemde ruzies in de familie - als er eens wat aan de hand is komt dat van de stiefbroer en zussen van mijn man, die liggen zo nu en dan met elkaar overhoop. Niet mee bemoeien, komt altijd weer goed. Bij de rest van de schoonfamilie en bij mijn eigen familie is er eigenlijk nooit ruzie. Wel is er het één en ander weggevallen - mijn moeder heeft weinig contact met haar broer en zussen, en helemaal niet met haar ouders (lang verhaal). Hetzelfde geldt voor mijn schoonmoeder. Maar daar missen we echt niets aan.
Mijn eigen familie zie ik bijna nooit; 12 jaar geleden is écht geen uitzondering meer. En mijn vriends familie zie ik bijna wekelijks. Soms heb ik écht geen zin en ga ik toch maar mee omdat het een verplichte aangelegenheid is (een verjaardag ofzo) maar achteraf blijkt dan dat het toch wel hartstikke gezellig was. Mijn vriend heeft leuke familie die sociaal zijn en leuk om mee te kletsen en waar je gewoon jezelf kunt en mag zijn. Mijn familie is 1 groot partijtje haat en nijd en gunnen elkaar vaak het licht in de ogen niet. In sommige families heb je een zwart schaap. Mijn familie bestaat zogenaamd alleen maar uit zwarte schapen - behalve wanneer je iemand direct confronteert, want dan heeft niemand wat gezegd en is het allemaal leuk, lief en aardig. Een voorbeeld: Pietje roddelt over Liesje tegen Marietje, sluiten haar buiten en Marietje roddelt terug. Vervolgens loopt Marietje naar Liesje en verteld wat Pietje gezegd heeft. Vervolgens gaat Liesje naar Pietje en beginnen ze met zijn tweeën over Marietje te roddelen die vervolgens weer buitengesloten wordt, etc. Stikirritant en je moet altijd op eieren lopen. Vervolgens hoor je dan op een verjaardag wat Pietje heeft gezegd en gaat Marietje verhaal halen en zit Liesje de boel ook nog eens op te stoken. Werkelijk IEDEREEN in mijn familie doet er aan mee. Ik doe mijn uiterste best om ze daarom zo min mogelijk te zien en vooral nergens aan mee te doen. Stuk voor stuk kun je ze allemaal prima hebben, maar af en toe ben ik echt teleurgesteld omdat ze zich met dat kinderachtige gedoe bezig houden. Er zit 1 familielid bij dat zelfs andere familieleden mishandeld en keihard op de ziel trapt wanneer ze de mogelijkheid krijgt en nóg houdt iedereen haar de hand boven het hoofd; wetende dat ze zelf het slachtoffer zouden kunnen worden van het misdragen. Zo zonde Maar goed; mijn vriends familie dus !!! Helemaal te gek!
Met mijn eigen familie heb ik geen goede band. Schoonfamilie juist wel, helaas wonen hun in een ander continent. Februari zijn we bij hun geweest en sinds we terug zijn voelen we ons vreselijk. We hebben hier super liever vrienden en vriendinnen. Maar toch missen we de familie daar enorm!
Hier super hechte band met me eigen familie kom meerdere keren per week bij me ouders en zie me zusjes eigenlijk zeker 1x in de week. Doen Veel samen. Ook de rest van de familie een gezellige boel. Iedereen staat klaar voor elkaar! We gaan zelfs met zijn alle weg een weekend 1x in de zoveel tijd gezellig oma, opa en iedereen die daaruit voort gekomen is. Schoon familie normaal contact. Hele aardige mensen. Zien ze wel wat minder maar het is altijd gezellig als we er zijn.
Pfoe, heb je even? Ouders gescheiden, beide hertrouwd. Met mijn vader geen contact. Moeder wel. Zusje niet broertje wel. Met stiefzus was ik altijd heel hecht, maar tegenwoordig vindt ze mijn verslaafde zusje erg interessant. Nja zelf is ze moeder getrouwd en noem maar op, ik vat het niet helemaal maar oké. Dat is dus wat bekoeld. Mijn opa en oma zijn mijn alles. Bel ik wekelijks en zie ik zo vaak als ik kan. Mijn vriend zijn familie wijd ik niet over uit. Op zijn oma na, mogen ze van mij stuk voor stuk de grond in. En ja, dat is heel hard en nee, dat mag ik niet zeggen maar ik meen het uit de grond van mijn hart. Als zij er niet meer zijn, hebben wij eindelijk rust! Ik heb er geen contact mee, mijn vriend wel, helaas, maar dat moet hij zelf weten.