Hallo Ilse, Vanochtend was de plasluier van mijn zoontje van 9 weken deels roze. In de eerste paar dagen had hij uraten (schrijf je dat zo? ) en de kleur van vandaag lijkt daarop alleen is het nu veel meer plas/nat Wat kan dit zijn? En dan heb ik nog een paar vragen: over plasluiers: Vanaf het begin heeft Noah welliswaar zo'n 6 tot 8 plasluiers per dag, maar dit zijn geen kletsnatte of hele zware luiers (soms wel) zoals ik veel lees? Hij komt prima aan, was na een week al over geboorte gewicht heen en bleef vervolgens goed aankomen. 16/2 Geb. gewicht: 3800 23/2 3900 20/3 cb 5075 9/4 ZH 5630 Over poepluiers: Noah heeft steeds zo'n 3 -4 poepluiers per dag gehad, sinds een paar dagen is dat er plots 1 per dag. Ik weet dat BV kinderen maar weinig poepluiers hoeven te hebben, maar vind het opvallen dat het opeens zo verminderd. Wel is er bij Noah koemelkallergie geconstateerd en nu ben ik sinds een week op dieet, kan het zijn dat hij nu beter op hem afgestemde melk heeft en daardoor minder ontlasting heeft? over Vit. K en D: Is het heel erg als je dat soms een dagje vergeet? Want dat gebeurt hier heel af en toe Overigens is Noah allert en opgewekt (vooral sinds ik geen melkproducten meer gebruik) Alvast bedankt voor je tijd! Amma
Hallo Amma, Excusses voor de late reactie, was een weekendje weg. Ik zou me nog niet direct zorgen gaan makne. Houdt de kleur in de gaten. Wanneer deze steeds zo roze blijft dan kan je er naar laten kijken. Zeker wanneer hij voldoende plast dan zou ik me geen zorgen maken. Je schrijft dat de poepluiers ineens een stuk minder worden. Vanaf 4 weken is het vraag en aanbod bijna goed op elkaar afgestemd. Daardoor heeft hij minder melk "teveel". Vanaf die tijd zien we bij borstgevoede kindjes vaak dat het aantal poepluiers ineens afneemt van enkele per dag tot 1 in de dag varierend tot eens in de 10 dagen. Wanneer hij voldoende plast en het verder goed doet, geen probleem. Wat fijn dat je nu al effect bij Noah ziet door je dieet. Dat kan ook iets aan de samenstelling van de ontlasting veranderen. Vit K en D, eigenlijk moet dat elke dag maar een keertje vergeten, zou me er niet druk over maken. Moet zeggen dat ik het zelf ook regelmatig vergeten ben en ze zijn ook groot geworden. Succes, Ilse
Hallo Ilse, Dankjewel voor je antwoord. Inmiddels geen roze plas meer gezien. Heb het idee dat het door plots 3 nachten doorslapen kwam, waardoor hij toch opeens veel minder voedingen kreeg. Inmiddels heeft hij een nieuwe ritme gevonden en daarbij krijgt hij weer gewoon 7 a 8 voedingen. Groetjes Amma
Nou zo zie je maar weer, het spreekwoord, de tijd heel alle wonden, komt best vaak uit! geniet lekker van je aaneengesloten nachten! Ilse
Hallo Ilse, Daar ben ik nog even: Heb jij een idee wat die roze plas geweest kan zijn? Ik maak me er geen zorgen meer over maar was bij het CB en daar had niemand een idee. Ik ben gewoon nieuwsgierig. En ook nog: wat is nu precies voldoende plassen? Ik vind vanaf het begin al dat Noah niet echt hele volle plasluiers heeft, maar hij doet het verder prima. (zie eerste bericht, en inmiddels weegt hij 5955 was gister bij cb) Alleen altijd als ik ergens lees of hoor: ' als hij maar voldoende plast' wordt ik onzeker.... Vandaag ben ik ongesteld geworden, terwijl ik volledige bv geef op vraag? Ben eigenlijk erg verbaasd. Dacht dat ik er nog een tijdje vanaf zou zijn dankzij het borstvoeden? Bedankt weer voor je tijd! Amma
Ik zou niet zo kunnen zeggen wat de roze plas geweest was. Misschien gewoon iets meer geconcentreerde urine. Fijn dat het nu over is en dat het verder goed met hem gaat. Zijn gewicht ziet er inderdaad prima uit. Wat zijn natte plasluiers. Ja kan het op gevoel doen. Pak een lege en een natte, is er verschil? Je kan eens proberen hoeveel ml water er nodig is in een nieuwe luier om hem net zo zwaar te laten zijn als een volgeplaste luier. Het is dan gewoon leuk om te weten hoeveel er nu eigenlijk in gaat. In die superabsorberende dingen van tegenwoordig. Als hij het verder goed doet en er wel natte luiers zijn (het hangt natuurlijk ook af hoe vaak je verschoont. Verschoon je vaak dan heb je meer niet heel natte luiers, wacht je wat langer dan heb je waarschijnlijk een hele volle. Die je echt ploffen als hem op de grond laat vallen zeg maar. Voor zover over de luiers. Balen he dat je nu al ongesteld wordt. Het kan wel, BV is geen garantie. dat blijkt maar weer. Succes Ilse