Wild bij einde voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Amberde, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberde

Amberde Nieuw lid

12 apr 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, mijn zoontje is nu 4 maanden (8 wkn te vroeg geboren). Hij drinkt super aan de borst. vaak drinkt hij tot hij in slaap valt en slaapt dan na de voeding nog een poosje bij me op de arm. Nu is het zo dat hij sinds een paar weken helemaal aan het einde van de voeding, wanneer hij zo'n beetje in slaap valt steeds even heel wild is aan de borst. Hij laat best hardhandig los en hapt dan meteen weer aan. Hij doet dit ook als hij wakker is aan het einde van de voeding. Hij doet dit soms wel tot 25 keer. Het loslaten is pijnlijk en het wilde aanhappen na 25 keer ook. Het is voor mijn gevoel echt geen honger, want na een paar minuten stopt het gedrag en valt hij tevreden in slaap of is tevreden wakker. Wanneer ik hem tijdens dit wilde moment van de borst haal raakt hij helemaal overstuur. Hij lijkt dan ook krampen te hebben. Toch vraag ik me wel af of ik dit gedrag moet "accepteren". Ook ivm beschadiging van de tepels.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Als jij er last van hebt hoef je dit niet te accepteren natuurlijk ;)
    Kijk of het helpt wanneer je borstcompressie geeft. Maar misschien wil je kindje meer spelen met de borst dan drinken. Leid hem af met een speeltje als je denkt dat het geen honger meer is.

Op deze leeftijd leren kindjes effectiever drinken, maar het kan zijn dat hij nog wel wat zuigbehoefte heeft. Tegelijkertijd hebben kindjes minder tijd om aan de borst te drinken: willen steeds omkijken om de wereld te ontdekken. Kan dit aan de hand zijn?

Deel Deze Pagina