sinds gisterenavond pijnlijke borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door joss81, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Hallo

Ik geef 100% borstvoeding en in mijn linkerborst heb ik een forse kloof. Gisteren is er al een lactatiekundige aan huis geweest en die heeft mee gekeken bij het voeden. Vince drinkt goed en ik leg hem goed aan.
    De kloof is ontstaan in de eerste dagen van de kraamweek en gaat nog niet over. Ik voed links met een tepelhoedje en dat gaat prima. Vince drinkt de borst goed leeg.
    Gisteren deed hij ineens heel wild aan de borst, hij trok de borst verschillende kanten op tijdens het drinken. Sindsdien heb ik een pijnlijke plek aan de onderkant van mn borst.
    De plek is niet rood en niet hard. Toch heb ik vanmiddag (uit voorzorg)een uur na het voeden 80 cc uit de borst gekolfd en daardoor leek de pijn wel iets minder. Vervolgens heb ik Vince een uurtje later diezelfde borst eerst leeg laten drinken. Maar de pijn aat niet weg.
    Ik heb net mn temp gemeten en die was 37.7.

Nu ben ik bang dat dit misschien toch een voorbode is van een beginnende borstontsteking?
    Of kan het zo zijn dat er wat melkkliertjes beurs zijn door zijn wilde drink gedrag?
    Of heeft het toch met die kloof te maken?
    Ik hoop natuurlijk de laatste 2 mogelijkheden....
    Heb je tips voor mij om de zere plek te behandelen?

Alvast bedankt!
    Joss

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    hallo Joss,

Wat balen zeg, een beginnende BO. de oorzaak kan zeker in de kloof liggen. het feit dat er een kloof is geeft aan dat het aanhappen niet perfect verloopt. Dat betekend in de praktijk dat de borst ook niet altijd helemaal perfect leeg wordt gedronken met kans op harde plekken.

Ik vraag me wel af wat het gedrag van Vince kan zijn. Als ik je verhaal in elkaar pas, een kloof die niet geneest, het schudden van Vince met zijn hoofd terwijl hij aan de borst hangt, de pijn zonder echt hard, heeft de LK gekeken naar de mogelijkheid van spruw?

Bij kloven gebruik ik zelf het liefst Mother Mates.

Ik zou gewoon nog even contact met je LK opnemen. Zij kan je zien, dat maakt het beoordelen veel makkelijker. Bovendien vindt ik het lastig om tussen haar adviezen door te gaan zitten.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina