Hoi dames, Onze jongste is bijna 3 weken oud. Ze is een wolk van een baby, slaapt goed, drinkt goed en als ze wakker is, is ze rustig en tevreden. Overdag komt ze om de 2,5 a 3 uur voor een voeding. 's Nachts liet ze er al snel meer uren tussen (4 tot 6 uur), maar afgelopen nacht heeft ze van 22 tot 8 uur geslapen! Moet ik haar niet wakker maken? Ze heeft voldoende plas- en poepluiers en woog een week geleden 3420 gram (3350 gram bij haar geboorte). Donderdag wordt ze weer gewogen.
Ik ben daar zelf altijd wel makkelijk in geweest. Alleen in de kraamweek heb ik hem wakker gemaakt. Daarna zelf laten komen. Hier sliep hij ook al door met 4 weken. Ze wordt wel wakker hoor als ze honger heeft en zolang ze voldoende plas en poepluiers heeft en aankomt zal ik me er niet zo druk over maken, maar lekker van genieten haha!
Wow dat is wel heel lang. Lekker geslapen? Ik zou er niet langer dan 1x 6 uur tussen laten zitten als je in totaal op minimaal 8 voedingen zit.
Gewoon lekker laten slapen, deed de kleine bij ons ook al heel snel. En ik heb tot en met 13 maanden bv gegeven.
Dank je! Ik denk dat ik dat ook maar ga doen. En 1 nacht van 10 uur betekent natuurlijk niet dat het altijd zo is, integendeel
Ja heerlijk! We zien wel wat ze doet. Ik geloof niet zo in wakker maken, ik heb dat bij mijn andere twee ook niet gedaan. Maar die sliepen pas zo lang met 6 en 3 weken... om rond 6 maanden weer elke nacht te spoken haha
Slapende baby's nooit wakker maken als daar geen medische reden voor is. Lekker van genieten! Hier sliepen de meesten ook al vroeg door.
10 uur zou ik niet doen bij zo'n kleintje. Ze hebben regelmatig eten nodig, ook s nachts. Een suikerdip wil je echt voorkomen, dan raken ze in een te diepe slaap en dat kan heel verkeerd aflopen. Nachtvoedingen zijn wetenschappelijk bewezen op heel veel fronten super goed.
Ik heb het voor de zekerheid ook even afgecheckt bij mijn lk. Zij zegt dat het ok is. Daarbij weet ik dat het niet de laatste nachtvoeding gaat zijn. Ik volg mijn dochter, zoals ik ook bij de andere twee heb gedaan.
Even los van de baby, weet je zeker dat jouw productie al nachten kan overslaan? Ik had de nachtvoedingen, bv thee enz enz nodig om die aan de gang te houden maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Afgezien daarvan.... het lijkt mij (hier lieten de kids het eerste jaar zelden meer dan een uur ertussen,) zooooo relaxed ha ha
Over mijn productie maak ik me niet direct zorgen. Ze drinkt overdag meer dan genoeg met veel clusteren s avonds. Ik heb ook de ervaring met 2 eerdere bv periodes die goed zijn verlopen, zonder dips e.d.
Ah lekker toch, ik zou er van genieten zolang als het duurt haha. Voor je het weet kun je er weer elke 2 uur uit.
Vannacht weer een normale nacht. Rond 00 uur de laatste voeding en dan om 5 uur weer. We wachten het af en zien wat ze doet