wie wil even meetellen? (ovulatietest)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door cyntje78, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik ga nu voor het eerst eens ovulatietesten proberen... maarrrrr.... hoe zit het nu eigenlijk met mijn cyclus? Kijken jullie ff mee? Wanneer kan ik nu het beste beginnen met testen?
    Mijn cyclus is: 30-30-31-34 dagen..... moet ik nu die van 30 dagen aanhouden zodat ik iig niet te laat begin?

Ennuh... ik werk onregelmatig en heb in de week dat ik kan testen 1 avonddienst van 15 uur tot 23 uur.... andere dagen vrij of tot 11 sochtends werken (11.15 thuis) is het een goed idee dan om die 5 dagen om bijvoorbeeld 11.30 uur te testen? Dat is beter toch? Elke dag dezelfde tijdstip?

Iemand die mij wil helpen?

Groetjes Cynthia

2. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hoi Cynthia,

Ik zou inderdaad uitgaan van een cyclus van 30 dagen. De 1e test dus doen op dag 13 of 14. Je weet namelijk maar nooit hoe lang je lutheale fase is....
    En half 12 's ochtends is een prima tijd. Zo lang je maar niet met ochtendurine test. (dus niet direct na het opstaan)

Heel veel succes!

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Mmmmm dan zal ik mijn wekker maar zetten dan.... GRAPJE :) Ik ben dan wel een enorme slaperd hoor... maar half 12? Nee, dat red ik niet hahaha!

Bedankt voor je hulp!

Groetjes Cynthia

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik zou op een gegeven moment (wanneer je zelf ook het gevoel hebt dat je ei eraan komt) wel meerdere tests op een dag doen naarmate hij overdag ook iets donkerder begint te worden. Het kan zijn dat je savonds een positieve test hebt maar omdat je dan niet test dat je het niet ziet, en als je de volgende dag test is die net zoals de dag ervoor (zie mijn foto - 3e test op dag was positief, dag erna zoals die ervoor) anders had ik mijn ei gemist..

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    :oops: Lang geleden dat ik hier gekeken heb... alsnog bedankt voor de laatste reactie :D

Nou, ik vanmorgen half 12 voor het eerst getest... lichte streep (lichter dan de controle streep) Is het dan dus verstandig om vanavond nog eens te testen? Ik zit nu in princiepe op dag 13 van mijn cyclus van 30 dagen... Iets wat vroeg zou je zeggen... maar het kan ook zo maar zijn dat mijn cyclus iets korter gaat worden deze ronde?

Groetjes Cynthia

Oja.... maar als we vanavond toch zouden gaan klussen... is dan een 2e test noodzakelijk?

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoi meid..

alsje een cyclus hebt van 30 dagen moet je ook daadwerkelijk op dag 13 beginnen met testen..

kijk eens in mijn album voor een overzichtje van ovutesten..

ik denk dat je nu een streep hebt als wat ik op Cyclusdag 16 (31-01)had in mijn album? op cyclusdag 16 had ik namelijk een licht tweede streepje en op dag 17 was ie al best duidelijk en op dag 18 was ie bij mij knal..

ik zou vanaf nu wel 's morgens en 's avonds testen. als ik op 2-2 alleen 's avonds had getest had ik mijn ei gemist, want op 2-2 was mijn ovutest om 11.30 knalpositief en om 20.00 negatief, dus dan zou ik hem gemist hebben.

ook zou ik al beginnen met klussen hoor..
    stel je eisprong komt over 2 dagen pas, dan liggen de zaadcellen de eicel al op te wachten. zaadcellen kunnen meestal wel 48 uur of iets langer overleven ;)

liefs daantje

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    oh,oooo..... Ik geloof toch dat ik m'n ei heb gemist :(

Gisterenavond is van een etxra test niets gekomen... ook van klussen niet. Ik was zo moe...

Dus vanmorgen getest en het streepje was lichter dan die van gisteren :cry: Betekend dat dan dat mijn ei geweest is? Er was nog wel een streepje... Of verschijnt er helemaal geen streepje meer al je ei geweest is? Ik baal gruwelijk! Uit frustratie heb ik hier de kiet gepoetst en de gordijnen gewassen. Dit is doorgaans niet mijn grootste hobby.

Kan het nu dus zijn dat mijn ei al is geweest en dat mijn cyclus deze ronde een paar dagen korter is? Of heeft de kleurintensiteit niets te betekenen? Ik gebruik trouwens de ovulatietesten van Predictor.

Groetjes Cynthia die nu jullie ovulatietest foto's gaat onderzoeken ;)

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hey meis

als de test zijn piek bereikt ( de donkerste test dus) duurt het nog 24-48 uur voordat hij springt, ook al wordt een nieuwe ovutest en uur na de knalpositieve test al wit

liefs daantje

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Pffffieww.... toch nog een kans dan! Vanavond een nagelklantje en die is rond 8 uur weg... dus dames doen jullie duimen voor ons vanavond? hahaha!

Groetjes Cynthia

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Gisteren heb ik 2 x getest. Om 11.30 en om 19.30 en de streepjes worden donkerder. Nu kan ik eigenlijk niet wachten tot 11.30.

Kan het kwaad om iets eerder te testen? Ik ben toch mijn ochtend plasje al kwijt.

Groetjes Cynthia

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Even een up-date :)

Ik heb vanmorgen om 10.30 getest.... teststreepje weer lichter als gisteren avond... Maar tot vanmorgen toe geen van allen donkerder dan de controle streep.

Ik ben net wezen paardrijden en heb toch een "drukkend" gevoel laag in mijn onderbuik, dus net om 13.30 weer eens getest. Nu was het streepje donkerder dan de controle streep... maarrrr de controle streep is nu weer lichter dan de vorige dagen? Ik neem toch maar aan dat ik mijn LH piek heb. Gisteren avond zaten we te grappen dat ik mijn mannetje maar moest bellen om naar huis te komen omdat er werk aan de winkel was :)
    Vanavond heb ik dus weer een nagelklantje.. ik hoop dat ze niet teveel nailart wil dan ben ik rond 20.30 uur weer klaar.

Duimen jullie mee dat we vanavond klussen met resultaat? :oops: :)

Groetjessss Cynthia

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oja... vergeten te vermelden dat we gisteren niet geklust hebben. Ik was pas om 23.30 thuis van de avonddienst en mijn mannetje wilde niet... hij was kapot... ikke balen natuurlijk.
    Eergisteren avond hebben we wel geklust. En vanavond wil ik graag nog een keertje...

Groetjes Cynthia

Deel Deze Pagina