Medicatie en zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Luminis, Dec 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    Hoi meiden,

Hier een beschamende vraag... :) heeft iemand ervaring met medicatie tegen kleine witte wormpjes tijdens het zwanger worden/begin van de zwangerschap?
    Ik heb er zelf geen last van (niet dat ik weet), maar ik werk op een kinderdagverblijf waar veel kinderen het momenteel hebben, dus heb ik voor de zekerheid een pilletje tegen deze beestjes genomen.

Kan ik nou gewoon verder gaan met zwanger worden? In de bijsluiter staat dat ik de huisarts moet raadplegen, maar ik tijdelijk even geen huisarts.

Iemand? :)

2. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Geen beschamende vraag hoor :)
    Ik weet het niet meid, even googlen? En als je geen huisarts hebt kun je wel gewoon een praktijk opbellen met de vraag hoor, de assistentes weten zulke dingen vaak wel of kunnen ze even aan de arts voorleggen!

3. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    Bedankt voor je reactie! :)

Ik heb er al op gegoogled, maar kon helaas geen duidelijk antwoord vinden. Ik wacht nog even wacht of iemand het hier weet, anders bel ik inderdaad een praktijk op!

4. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
  5. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

Sep 2, 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Gewone normale vraag hoor.
    Nee ligt aan of je al zwanger bent in eerste trimester kan het wel schade brengen aan ongeboren kind en staat er ook om advies te vragen aan arts.

Maar als je niet zeker weet of je zwanger bent zou ik toch advies geven om huisarts te overleggen.

En preventief innemen hoeft niet he...vroeger was standaard hele gezin behandelen maar hoeft nu niet meer.

Weet dit omdat ik zelf in apotheek werk

6. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    Bedankt voor je reactie! :)

Ik ga morgenochtend een huisarts bellen. Als het schade kan brengen aan het ongeboren kind, sla ik deze ronde toch liever over ...

Share This Page