Hallo Dames, Ik wil even mijn verhaal kwijt. Bijna 2 weken geleden heb ik heel erg last gehad van extreme braken en was donderdag opgenomen in het ziekenhuis, omdat ik 10 keer per dag ging overgeven en veel vocht ben kwijt geraakt. Ik ben 3 dagen in het ziekenhuis gebleven en het was echt niet te doen, ik werd daar gek, niemand mocht binnen komen, ik moest uitrusten, mocht niks eten, 7 liter infuus gehad en echt geen goed gevoel en gelukkig na 3 dagen was ik ontslagen uit het ziekenhuis. Nu heb ik wel veel last van misselijkheid en geef maar 3 keer over, dat zal toch wel normaal zijn? Hoeveel keer braken jullie per dag? Groetjes Nazli
Bij twijfel in jou geval sowieso contact opnemen met een arts. Je hebt niet voor niks in het ziekenhuis gelegen. Ik denk ook niet dat je het kan vergelijken. De een is de ander niet. Als je uitdroogt ben je verder van huis...en dat hangt niet van een aantal keer braken per dag af hoor. Je arts bellen dus!
Ik zou inderdaad zoals Elmo al zegt echt geen enkel risico nemen. Als je blijft braken en weinig binnenhoud kan je maar beter je arts even bellen, ookal is het een ramp om in het ziekenhuis te liggen, je doet het voor je kleine! Heel veel sterkte iniedergeval want kan me echt wel voorstellen dat het absoluut een drama is om alleen maar misselijk te zijn en niet thuis te kunnen zijn terwijl je wil genieten van je zwangerschap. Maar beter nu even rusten en je lichaam dat geven wat het nodig heeft dan kan je straks veel beter genieten!
Bedankt voor de reacties, Het gaat weer beter en ik hou nog wel binnen wat ik eet, maar ik kan niet meer tegen vieze geurtjes dan moet ik steeds in de ochtend en in de avond braken. Ik had gisteren ook tegen mijn arts gezegd van ik geef nog over, maar ze zegt van dat ik niet moet overgeven. Groetjes Nazli
Gelukkig is dat niet standaard! Ik heb geen 1x overgegeven bijvoorbeeld. Zij kan wel zeggen dat je niet moet overgeven maar als je dat dus wel doet...en je hebt er last van, wordt er ziek van...dan moet ze er wat aan doen! Gewoon weer bellen! Kom zeg. Elmo
Lekker zo een arts, je zou bijna zeggen dat ze niet weet waar ze het over heeft En verder kan ik uit eigen ervaring alleen maar zeggen; - veel drinken - steeds kleine beetjes eten - veel frisse lucht. Luister alsjeblieft naar je lichaam en niet naar het rare advies van je arts (is dat je huisarts of arts in het ziekenhuis?). Als het je huisarts is zou ik contact opnemen met de arts in het ziekenhuis. En als het de arts in het ziekenhuis is zou ik je huisarts bellen en dan meteen aangeven dat je door verwezen wilt worden naar een andere arts in het ziekenhuis. Want die arts waar je het nu over hebt snapt er iniedergeval helemaal niets van dat is duidelijk! Sterkte Meid!
ik heb net gebeld en me arts in het ziekenhuis zei van: dat het wel normaal is, maar als ik nog alles binnen kon houden, dus ik houd wel alles binnen. Bedankt voor jullie reacties. Groetjes Nazli
Wat vind je arts nou precies normaal? En moet je alles binnen houden wat je eet volgens haar? En hou je ook alles binnen? Heb je ook aan haar gevraagd wanneer je aan de bel moet trekken? En het belangrijkste zegt je lichaam je gevoel dat het goed zit?
Wat vind je arts nou precies normaal? Dat ik wel kon braken. En moet je alles binnen houden wat je eet volgens haar? ja En hou je ook alles binnen? ja Heb je ook aan haar gevraagd wanneer je aan de bel moet trekken? Als ik niks meer kan binnenhouden En het belangrijkste zegt je lichaam je gevoel dat het goed zit? Het zit wel goed, want ik krijg vocht binnen Snappen jullie het nu? Nazli
Ja ik begrijp je helemaal nu, maar omdat je dit bericht opstarte omdat je nog 3 keer per dag braakte.....Maar goed zo te horen gaat het gelukkig een stuk beter dan! En dat is het belangrijkste!
Toen ik 9 weken was heb ik 6 dagen aan het infuus gelegen in het ziekenhuis. Ik was voordat ik opgenomen werd de hele dag aan het overgeven. Zelfs als ik een slok water nam spuugde ik het er weer uit. Ik was ook enstig verzwakt en uitgedroogd. Ik ben blij dat ik nu kan zeggen dat ik afgelopen zaterdag voor het laatst overgeven heb. Tot vorige week zaterdag heb ik elke dag dat ik vroeg op moest ivm werk overgegeven. Nu ik verlof heb heb ik het gelukkig niet meer. Het was bij mij standaard wakker worden, naar de wc en overgeven. Gelukkig was het alleen 's ochtends maar heb ook dagen gehad dat mijn avondeten er ook weer uit kwam. Gelukkig groeit de baby goed en heb ik een dikke buik maar ik ben slechts 6 kilo aangekomen. Ik ben straks slanker dan voorheen. Mijn man ziet ook aan mij dat afgevallen ben bij mijn bovenarmen, kont en bovenbenen. Helaas hebben sommige vrouwen echt extreem last van overgeven de hele zwangerschap door.