Ik slik clomid om een eisprong op te wekken. Helaas werkt dit steeds minder goed en komt de eisprong te laat. 4 weken geleden te horen gekregen dat ik deze cyclus moet afwachten (er was nog geen ei te zien) en dan over op injecties. Gisteren was ik bij de gyn om te kijken wat de stand van zaken was. Ze zag dat ik toch een eisprong heb gehad en ze zag een erg dik bms met een zwart rond vlekje. Er was 'iets aan de gang' daar, misschien een zwangerschap. Bloedtest was echter negatief gister. Ik moet nu beginnen met Provera om een menstruatie op te wekken. Ik ging er dus vanuit dat het niets was, maar begin nu toch weer te piekeren. Zou het kunnen dat ik pas 3 weken zwanger ben en dat er nog geen hcg wordt aangemaakt? Of zou je dan ook geen stipje kunnen zien? Alvast bedankt voor het meedenken!
Wat naar dat de climid steeds minder goed werk! Ik heb per toeval met 4 weken een echo gehad (had al een afspraak bij de gyn staan en testte die dag positief), ze zien dan nog helemaal niets, anders dan dat je op dat moment niet ongesteld gaat worden. Met 3 weken zou je dus echt nog niets zien.
Bedankt voor jullie reacties. Ze was vrij stellig aan de telefoon gisteren: uitslag <1 dus echt niet zwanger. Ze was wel verbaasd van deze uitslag zei ze. Ik ben nu bezig met clomid ronde 7, 150 mg. In juni raakte ik zwanger met 100 mg maar helaas kreeg ik met 10 weken een miskraam.
Ik heb laatst ook zo iets gehad.. ik kreeg primolut en clomid.. ( bij mijn eerste zwangerschap ook gebruikt ) had daarna naar 4 weken controle bij de gyn.. ik had alleen de primolut gebruikt en werd maar niet ongesteld en dat verbaasde de gyn ook.. Heb gelijk een inwendige echo gehad en hij zag er i ndd ook wat 'zitten' zoals jij vermeld een klein rond vlekje.. hij durfe niet volop te zeggen dat ik zwanger was en moest ook een bloedtest ondergaan.. de volgende dag kreeg ik als uitslag dat ik indd zwanger was. En volgens zijn berekeningen ook 3 weken en 1 dag.. Je kan indd iets zien op een echo.. Ik vertel je even mijn ervaring ermee, maar vind het rot voor je dat het niet aanslaat de clomid..
Met vier weken zie je nog niks op een echo, alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Een zwart vlekje zou overeenkomen met een zwangerschap van vijf weken. En dan moet er zeker HCG in je bloed te vinden zijn, een waarde van in de honderden zo niet duizenden. Zwart op een echo duidt op vloeistof. Vocht is mogelijk, maar ook bloed. Het hoeft dus niks met een zwangerschap te maken te hebben. Sterkte & succes, hopelijk snel meer geluk!