Provera gevaarlijk bij eventuele zwangerschap

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nikkie80, Jun 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hallo,

Ik heb deze vraag tevens aan de verloskundige gesteld. Maar wil hem ook even hier plaatsen, als dat van de MODS mag ;) .

Aangezien ik veel follikels heb, maar liefst 6 die meedoen, zal mijn cyclus worden afgebroken mbv Provera.
    Aangezien mijn baarmoederslijm erg zuur is, zodat de zaadjes van mijn man worden gedood, zitten we in het wel bekende IUI traject.
    De kans is klein dat we op een "natuurlijke " manier zwanger zullen worden.
    Maandagavond heb ik mijn eerste Provera pil ingenomen. De avond ervoor hebben we gevreeen. Stel dat ik nu wel zwanger ben, sterft de vrucht dan af omdat ik ook Provera slik?
    Krijg ik ondanks een mogelijke zwangerschap wel een bloeding? En is die bloeding dan een menstruatie en betekent dat dan niet zwanger te zijn?

Alvast bedankt voor het antwoord op mijn vragen.

Groetjes Nikkie

2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    ik heb het toen uitgezocht voor primulut, denk ongeveer hetzelfde. En dat kon geen kwaad. alleen als je al zwanger was, en je slikte het tussen de 6-8 (dacht ik) weken zwangerschap, dan kon het voor een babymeisje evt gevolgen hebben voor haar vruchtbaarheid. Maar goed, je bent iig geen 6-8 weken zwanger, dus wees gerust!
    je kunt ook even de apotheek bellen, die kunnen het goed vertellen!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Al deze vragen zou ik echt aan je arts stellen, ik durf hier mijn vingers niet aan te branden.
    Mag je wel gemeenschap hebben als je 6 follikels hebt zitten?
    Of zit ik er nou helemaal naast?
    Elmo

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi,

Ik heb nog eens goed gegoogled en daar staat inderdaad dat het in het begin van je zwangerscap geen kwaad kan. Ik vraag me wel af of je dan altijd, ondanks een enevtuele zwangerschap, een bloeding krijgt, onttrekkingsbloeding?

Enig idee?

Al is de kans zeer klein dat het nu wel raak is, zijn er wel 6 follikels die meedoen in de strijd. Echter is mijn slijm zoo zuur dat ik daar niet op mag hopen....

Liefs Nikkie

5. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

Apr 12, 2007
    635
    0
    16
    Hoi Nikkie,

Toen bij mij bleek dat het mis was met de zwangerschap (opeens bijna negatieve test) heeft mijn arts (huisarts iom de gyn) mij Primolut geadviseerd om de miskraam op te wekken. Ik heb dat toen niet gedaan omdat ik echt eerst 100% zeker wilde weten of het mis was (echo of bloedonderzoek). In afwachting hiervan is het toen toch spontaan gekomen, maar anders had ik dus primolut gehad om de zwangerschap af te breken. Ik was toen 5,5 week zwanger.
    Het lijkt me dat dat genoeg zegt.....

6. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Ik heb het ook uitgezocht in het farmacotherapeutisch kompas ( hierin staan alle medicijnen en bijwerkingen) en het kan dus wel kwaad bij een eventuele zwangerschap! Voornamelijk voor een vrouwelijk vruchtje kan het gevolgen hebben want het kan mannelijke kenmerken krijgen, en het wordt dus ten sterkste ontraden bij twijfel aan een zwangerschap

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi meiden,

Ik heb deze vraag ook aan de verloskundige gesteld zij zegt het volgende:

hoi Nikkie,

ondanks provera kun je wel spontaan zwanger worden, maar die kans is wel klein. als je zwanger blijkt te zijn krijg je geen bloeding rond je menstruatiedag. Soms een klein beetje, maar dat is dan echt een paar druppels. Als je straks niet ongesteld wordt moet je gewoon een test doen.

Mirjam

Nu weet ik dus nog steeds niet of het kwaad kan ja of nee....Ik heb de vraag dus maar weer gesteld aan haar.

Ik hoor/lees hele verschillende antwoorden....mmmm

Liefs Nikkie

8. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi hoi,

Ik heb net een antwoord van de verloskundige terug. Het kan geen kwaad. Toch wel een geruststellend gevoel!

Liefs Nikkie

Share This Page