Het is niet voor mezelf maar voor een familielid. Zij zijn definitief aangewezen op KID om zwanger te worden. Hoe werkt KID in Nederland? Moet je altijd zelf op zoek gaan naar een spermadonor ivm wet op anonimiteit of verschilt dat per ziekenhuis? Hoe vind je een spermadonor? Hoeveel pogingen mag/kan je doen of krijg je vergoedt? Komen er extra kosten bij kijken?
Je hebt nog geen reactie gehad zie ik, dus ik up je topic even voor je Van KID heb ik te weinig verstand. Ik weet wel dat je niet per se je eigen donor hoeft te hebben. Je kunt je in laten schrijven, maar de wachtlijsten zijn best wel lang in Nederland. Een donorkind kan vanaf zijn zestiende (volgens mij) wel achterhalen wie de donor is i.v.m. de wet op anonimiteit. Mede daarom loopt de wachtlijst op, want er zijn veel donoren die dat niet zo zien zitten. Hoe je een spermadonor vindt... daarvoor kun je het beste een intakegesprek in het ziekenhuis aanvragen. Het liefst een ziekenhuis met een eigen spermabank. Het aantal vergoedingen is volgens mij gelijk bij een ander stel. 12x KID? En daarna nog 3x IVF als het nog niet gelukt is. Ik weet het niet zeker, omdat ik er zelf niet mee bezig ben. Dus misschien kan er iemand anders nog een antwoord geven.
Vanesje er is ons topic : geen enkele zaadcel gevonden daar zijn meiden die in NL de inseminaties ( kid) ( hebben laten) doen.
Heb je al een beetje gelezen in 'ons' topic? Even wat antwoorden kort op een rijtje: je hoeft niet zelf op zoek naar een donor. Je kan je aanmelden bij een ziekenhuis/kliniek die een zaadbank heeft (zijn er niet veel in NL) Zij matchen dan een donor met de wensouders. Je kan wel op zoek naar een eigen donor, maar dat is een heel ander verhaal. Hoeveel pogingen je vergoed krijgt is wettelijk bepaald. Dus IUI 'onbeperkt' en 3x IVF. De kosten verschillen per kliniek/ziekenhuis. Het donorzaad krijg je namelijk niet vergoed en hierin zitten veel verschillen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en anders roep je maar! Sterkte voor je familielid.
kom maar meekletsen in ons topic wat dreamer en ons wondertje ook zeggen. genoeg meiden die antwoorden kunnen geven die in nl kid hebben gedaan. wij hebben kid in duitsland laten doen.
Wij doen kid in arnhem. heb nu 10 pogingen gehad en als de uislag van de komende onderzoeken goed is mogen we nog 12x kid doen voordat ivf in zicht komt. KOm maar meeschrijven op ons topic, daar is alle info te vinden! Ook de website van freya heeft een overzichtr van welke klinieken er kid doen en hoe lang de gemiddelde wachtlijsten zijn.
Dank je wel voor jullie informatie. Op Freya kan ik de wachttijden niet vinden, zij gaan naar Tilburg. Hoe lang is ongeveer de wachttijd voordat je aan de beurt met donorzaad uit hun bank?
elisabeth in Tilburg doet het alleen als je een eigen donor meeneemt. Ze hebben geen zaadbank... Tenminste dat zegt Freya en die zijn wel accuraat... Hier de link met alle ZH in NL die KID doen, je moet even verder klikken om te kijken of ze een spermabank hebben