Om tijdens je zwangerschap te voorspellen of een baby een jongen of een meisje wordt, gebruik ik het hieronder gegeven rekensommetje. Neem het getal 49. Tel daarbij de maand op waarin de eerste dag van je laatste menstruatie was. Trek van dat getal jouw leeftijd af. Vervolgens trek je van dit getal één af, dan twee, dan drie, enzovoorts. Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken. Het getal dat overblijft, zal je dan vertellen of het een jongen of een meisje wordt: is het getal even, dan wordt het een meisje. Bij een oneven getal wordt het een jongen. Bijvoorbeeld: 49 + 3 = 52 - 28 = 24 -1 = 23 - 2 = 21 - 3 = 18 - 4 = 14 - 5 = 9 - 6 = 3. Het wordt dus een jongen!
Als ik de leeftijd neem die ik nu ben (21) is het een meisje...als ik de leeftijd neem van toen ik zwanger raakte (20) is het een jongen...hahaha klopt dus niets van
Bij mij komt eruit dat ik nu een meisje zou krijgen. Vandaag heb ik de screeningsecho gehad en het is toch echt overduidelijk een jongen Geen twijfel mogelijk. De chinese kalender had het overigens wel goed Liefs Angela.
De chinese kalender en deze rekenmethode zijn het met elkaar eens dat het een jongetje wordt..... Ben benieuwd!! Nog iets minder dan 8 maanden afwachten! Marian
ligt eraan met welk getal ik begin, ene keer eindigt het op een even andere keer oneven getal.... en idd de kans is 50%
Volgens deze berekening zou ik een meisje moeten krijgen, maar ik ben 100% zwanger van een jongen ... Ik ben ook tijdens de zwangerschap ouder geworden, als ik mijn leeftijd van toen ik zwanger raakte neem, dan klopt het wel...
Bij mij zeggen de chinese kalender en dit systeem hetzelfde, maar het is toch echt het andere geslacht. Terwijl het bij mijn 2 vorige wel klopt. Dus het zal toch wel net zo'n gokwerk zijn, 50% kans hé!
hihi, bij mij kloppen zowel de chinese als deze voorspelling. Heb mijn huidige leeftijd genomen, dat leek mij voor de hand liggend... Als ik de leeftijd neem dat ik zwanger werd klopt ie dus niet
Dus dan klopt hij niet, je behoort volgens die 2 methodes de leeftijd te pakken op het moment van conceptie.
Als ik bij dit sommetje mn leeftijd neem toen ik zwanger werd, is het een meisje, maar als ik mn leeftijd van nu neem is het een jongetje .... Volgens de chinese geslachtskalender zou het een meisje zijn... Ben benieuwd. Geloof er niet echt in, is alleen wel grappig om te doen. Groetjes!
Hallo ! Silly, nul is even dacht ik ... Bij mij komt uit deze som en de chinese kalender het zelfde, een meisje, maar iedereen denkt een jongen ! We hebben gisteren de pret-echo gehad en het zit in een gesloten envelop ! Daar laten we het ook ! Groetjes, Nikki F