5 weken zwanger, aan een kant buikpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lonit27, Aug 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lonit27

Lonit27 Actief lid

Sep 24, 2008
    478
    0
    0
    Hai allemaal,

Vandaag ben ik 5 weken en 3 dagen zwanger en ik ben benieuwd of meer meiden dit herkennen: gisteren heb ik de hele dag aan de linkerkant, ter hoogte van de eierstok, buikpijn gehad. Als ik met mijn hand licht druk uitoefende op die plek, deed het ook zeer. Eigenlijk kan ik het 't beste omschrijven als eisprongpijn.
    Tijdens het lopen trok de pijn door richting vagina, een heel vervelend gevoel. Ik liep er zelfs een beetje raar door, haha.

Omdat ik er nu totaal geen last meer van heb, maak ik me er niet al te veel zorgen (meer) om. Ik ben nog een beetje onzeker in deze prille periode, dus ik haalde me wel enge dingen in het hoofd zoals een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (zeker na te hebben gegoogled...) Maar herkennen meer meiden dit? En was dit nu de bekende bandenpijn, ook al ben ik nog zo pril zwanger?

Liefs,
    Lonit

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dat denk ik ook.

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Hmmm.... ik herken het niet. Als ik bandenpijn heb (wat ik ook al heel vroeg had) gaat het niet extra pijn doen als ik erop druk en bij mij zit het ook lager dan mij eierstokken.
    Ik zou voor de zekerheid even een verloskundige bellen.
    Hou je ons op de hoogte?
    Veel succes!

4. Lonit27

Lonit27 Actief lid

Sep 24, 2008
    478
    0
    0
    Dank jullie wel voor de snelle respons Patroeschka en Suzanne.
    Ik heb net inderdaad nog even de verloskundige gebeld voor de zekerheid en die gaf aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Er zijn natuurlijk geen garanties, zei ze, maar dit soort pijntjes horen in principe bij een prille zwangerschap. Ze zei dat het waarschijnlijk 'gewoon' innestelingspijn was.

Heb trouwens meteen een afspraak gemaakt. In week 9 heb ik eerst een intakegesprek met de verloskundige en op 28 september (als ik 9,5 week ben) krijg ik de eerste echo. Zo spannend!

5. baboe

baboe Bekend lid

Jul 15, 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hoi, ik ben 1 dag verder dan jij en ik heb het ook hoor. Ik heb soms zelfs behoorlijk pijnlijke krampen aan 1 kant. En soms als ik 's nachts wakker word voel ik het ook. Alsof het menstruatiekrampen zijn, maar dan niet in het midden maar aan de zijkant. Ik heb me laten vertellen dat dit komt omdat je baarmoeder groeit en zich langzaam gaat oprichten. De één heeft hiervan meer last dan de ander. Ik heb het nu al de hele wk en alles gaat nog steeds goed. Succes!

6. Mannin

Mannin Actief lid

Aug 21, 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Lonitz27,
    Ik ben vijf weken en heb wel pijn, maar dan af en toe. En ik durf er niet op te drukken :D. Ik heb gewoon voor mezelf bedacht dat het vruchtje dan een groeispurt maakt. Morgen ga ik een afspraak maken met een VK.
    Heel veel succes!

Mannin

7. Maia

Maia Niet meer actief

je kunt even de vk bellen.

Maar het kunnen ook je darmen zijn hoor. Ik had ook krampen in het hele prille begin, ook zo laag waardoor mijn huisarts bang was dat het idd een bbz was en me met spoed doorstuurde naar het ziekenhuis. Daar bleken het uiteindelijk waarschijnlijk mijn darmen te zijn die iets heftiger op de hormonen e.d. reageerden dan "normaal".

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had ook superveel pijn aan één kant, was ook bang voor een bbz maar niets aan de hand gelukkig. was idd bandenpijn.

9. Lonit27

Lonit27 Actief lid

Sep 24, 2008
    478
    0
    0
    Wat fijn om te horen dat het voor velen zo herkenbaar is! :)
    Vandaag heb ik trouwens weer helemaal nergens last van. Gek hoor, dat het per dag zo kan verschillen. Wat ik gisteren had was echt enorm vergelijkbaar met ovulatiepijn. Daarom was ik inderdaad een beetje bang voor een bbz, want als je gaat googlen zie je dat 'buikpijn aan 1 kant ter hoogte van de eierstok' daar een symptoom van kan zijn. Wat dat betreft ga ik surfen op internet sowieso wat terugschroeven, doodeng wat voor verhalen je er allemaal tegenkomt. Ik ga er, zoals jullie ook aangeven, maar gewoon vanuit dat het allemaal lekker groeit daarbinnen :)

Share This Page