Voel me niet zwanger meer... :( ???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siren84, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo dames!

Wie herkent dit? Werd vanmorgen wakker en mijn buik is vandaag een stuk minder. Voel me ook niet zwanger meer, geen pijntjes in mijn buik meer, (had al wat last van bandenpijn). En nu maak ik me ongerust, (wat waarschijnlijk niet nodig is) maar toch... de onzekerheid. Vorige week maakte ik een abrupte beweging waardoor ik steken in mijn buik kreeg, mijn vk zei dat mijn kindje gewoon goed beschermd zit. Ook moest ik van de week op mijn werk een mw uit haar rolstoel helpen, ze was best zwaar.. waardoor ik last kreeg van mijn rug en ook die plotselinge bandenpijn weer kreeg. Nu zit ik daar steeds aan terug te denken, zou dat schadelijk zijn geweest voor het kindje? Waardoor ik nu minder voel? Of zie ik alleen maar 'spoken'??

XxX MsRock

2. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Meid maak je niet druk weet dat het makkelijk gezegt dan gedaan is.
    Het komt vaker voor dat je het ene moment van alles voelt en dan weer niks.
    Ze zeggen juist dat je tussen de 12 en de 20 weken lekker kan genieten omdat je dan het minste last heb van het zwanger zijn.
    En dat tillen moet je niet te vaak doen maar ik denk dat die ene keer niet zoveel uitmaakt.
    En plotselinge rare bewegingen kunnen idd lijden tot bandenpijn heb het zelf ook.
    Probeer weer je rust te vinden en weer lekker te genieten.

Liefs, Brenda

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    je ziet idd spoken, maar ook dit is niet raar!
    je kindje zit echt heel veilig en ik werk in de gehandicaptenzorg waar ik ook veel moet trekken, tillen duwen ed maar dit kan echt geen kwaad voor je kindje, alleen maar voor je eigen lichaam als je er niet goed naar luisterd.
    het is normaal dat je nu minder last heb van zwangerschapskwaaltjes en daar moet je proberen zoveel mogelijk van te genieten!
    dat je buik wat minder lijkt zegt ook niets, je buik wordt nu voornamelijk nog gevormd door je darmen en die zijn de ene dag leger dan de andere!
    probeer je niet druk te maken!

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    mijn buik is ook de ene dag minder dan de andere dag, en dat komt voornamelijk door de darmen.

En ook ik voel nu niets ( 12 weken 5 dagen), kan morgen weer anders zijn, of volgende week.

5. je ziet spoken :)

Het is normaal dat je symptomen verdwijnen/verminderen, je bent de 12 weken gepasseerd. De bandenpijn en steken bij plotselinge bewegingen hoort er allemaal bij, verder kan het ook alleen schadelijk voor jouw lijf zijn en niet voor je kindje. Ik ben nu 19 weken zwanger en het enige waardoor ik op dit moment merk dat ik zwanger ben dat zijn de schopjes, de groeiende buik en mijn vreetbuien. Verder totaal geen symptomen meer, terwijl ik in het begin ook belabberd was.
    Dus echt, maak je geen zorgen! Je bent nu in een soort overgangsfase waarin je weer van alles nieuws ontdekt en dit kan je aan het schrikken maken. Maar ik zie dat je al een aantal prachtige echo's achter de rug had en dat alles hartstikke goed gaat. Je bent ruim de 12 weken voorbij, dus de kans is gewoon nihil dat er iets mis is meis. Geniet ervan!

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan wel zeggen dat je je geen zorgen moet maken, maar dat doe je toch wel en logisch.
    Enige wat ik kan zeggen is bel je VK op, en uit nogmaals je ongerustheid. Bij onze praktijk doen ze er alles aan om je gerust te stellen desnoods met een echo.
    Sterkte meis! (wat mij hielp was een angelsound in de dagen dat ik ongerust was)

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dank je wel meiden voor al jullie reacties. Doet me goed het te lezen, in mijn achterhoofd weet ik ook wel dat alles goed is. Maar die onzekerheid is toch een onderdeel van mijn karakter vrees ik. Heb afgelopen vrijdag mijn VK aan de lijn gehad en die heeft me toen wel gerustgesteld, maar gister begon het toch weer aan me te knagen, stom he?! :):) Mijn VK heeft een tel. spreekuur, ik kan altijd bellen .. dat stelt me gerust.

Mijn buik is nu weer groter dan gister, zijn idd de darmen, weet ik. Heb het er gister nog met mijn moeder over gehad, ze zegt dat ik dit mezelf niet aan moet doen, alles is gewoon goed met mijn kindje.

8. Msrock; ik denk dat elke vrouw die onzekerheid kent (de een misschien meer dan de ander). Maar toch zou ik heel hard proberen het los te laten. Ik was ook zoo bang in het begin (ivm eerdere mk) en daardoor ging de tijd ook zo traag voorbij, sliep slecht etc. En elke keer die paniek als er een klein dingetje anders was. Ik heb het gelukkig wel los kunnen laten na de 13 weken ongeveer en nu kan ik er echt veel meer van genieten, tijd vliegt ook opeens! Nog steeds wel eens een paniekaanval als ik de beeb wat minder voel oid, maar dat hoort erbij en inderdaad je kunt gelukkig altijd je VK bellen als je je er echt niet gerust op voelt.
    Een angelsound aanschaffen vind ik ook een goede tip. Heb m zelf ook gekocht met 12 wk en steeds als ik me zorgen maakte luisterde ik even, dan hoorde ik de kleine zwemmen en het hartje kloppen en dat wist ik dat het allemaal goed zat.

Misschien nog een troost; over niet al te veel tijd zul je je kleine ook gaan voelen! Ik voelde haar vanaf 13/14 wk en dat heeft ook een hoop ongerustheid weggenomen :)

Succes!

9. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dank je Luca!

Ja erg he, mijn man is zo rustig maar ja die voelen niks natuurlijk. Ik stress te veel zegt hij en dat is ook niet goed voor ons kindje, heeft hij natuurlijk harstikke gelijk in.

Heb vandaag wel de hele dag steken gehad in mijn onderbuik, bandenpijn volgens mij. Was wel blij haha! Ik ga het proberen los te laten want alles is gewoon goed! Het is ook gebaseerd op niks, zo stom! Zullen de hormonen wel zijn denk ik!

Ik zal eens kijken voor zo'n Angelsound, is een goed idee!!

10. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik kan de baby nog niet voelen trouwens, hopelijk komt dat snel! Heb gehoord dat het in het begin lijkt alsof er een vlindertje door je buik fladdert????

11. bij mij was het een liftgevoel, hihi :D inderdaad echt zo'n kriebel in je buik, vlindertjes kan ook. En later worden het de bekende plopjes. Ik herkende ze toen wel direct als schopjes maar de plopjesbeschrijving kan ik wel inkomen :D En voelde het vooral vroeg in de ochtend of als ik voor het slapen gaan rustig languit op mijn rug lag.

Mijn vriend weet me ook altijd weer met beide benen op de grond te zetten als ik stress. Vandaag ook, ik las na de 20wk echo op het formulier dat mijn placenta voor de baarmoedermond ligt en dit kan allerlei risico's met zich meebrengen maar er was mij niks gezegd ik las het alleen op het echformulier dus k was helemaal in paniek. Dus vk gebeld en die stelde me gerust het bleek allemaal mee te vallen, en daarna mijn lief gebeld (ben op vakantie) en die wist me ook weer heerlijk gerust te stellen met zijn nuchtere kijk :D

en bandenpijn begon hier ook met 14 wk! Irritant gevoel maar toch weer een geruststelling dat er nog iets gebeurt in je buik ;)

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja precies, tenminste ik denk dat het bandenpijn is. Ik voel het midden in mijn onderbuik, iets boven het schaambot... zo af en toe een scherpe steek.

13. jup, klinkt echt als bandenpijn :D
    bij mij trok het soms ook echt helemaal door naar onder. Van die gemene steken. Als je zit gaan ze vanzelf weer over. Niet te snel opstaan of teveel druk heen en weer lopen. Verder niet zo veel aan te doen helaas :(

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja! Echt heel vervelend!!!! Trek er soms rare gezichten bij haha!! Heb het ook gehad dat het helemaal mijn vagina intrekt. Vandaag is dat niet het geval... alleen op 1 plek onderin pffff.... Tis nu wat erger, ben moe van een hele dag werken en heb net in ons huis wat gepoetst enzo... ff rusten nu, voel het aan mijn lichaam.

Deel Deze Pagina