je baby voelen tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by mysore, Jun 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mysore

mysore Actief lid

Dec 29, 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu 15 weken zwanger en vraag me af hoe het voelt als je je baby voor het eerst voelt.
    Is dat een zelfde soort gevoel als je hebt bij een knorrende (hongerige) maag? Of plopjes? Want beide heb ik.. maar vraag me af of het überhaupt iets betekent.

Groetjes!

2. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

Jun 6, 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    moeilijk te beschrijven hoor :) meestal weet je pas achteraf, als het gevoel sterker wordt, dat het inderdaad de baby was!

een soort van gekriebel, plopjes, ... dingen die je niet aan je maag of darmen zou linken...

maar ZOOO leuk eens je het echt duidelijk kunt voelen :D!

3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
    Ik voelde al met week 14 een soort trillend spiertje net boven mijn schaambeen. Het heeft nog een week of 4 geduurd totdat ik zeker wist dat dat de baby was. Was ook wel heel vroeg, maar ik was er meteen al vrij zeker van.

4. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Leuk!! Spannend hoor!
    Ik voelde de baby ookal snel..

Gewoon van genieten, ookal zijn het je darmen ofzo haha.

Nu denk ik soms zelfs van: nounou, ga eens slapen joh :p

5. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik vond het een beetje voelen als heel veel kleine luchtbelletjes. Later meer als gekriebel op steeds hetzelfde plekje en nu zijn het echt ploppen ;).

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Inderdaad een soort van luchtbelletje of vlindertje. Zodra de bewegingen sterker worden, weet je het zeker! Ik vind het nog steeds genieten!

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Eerst voelde het als een trillend spiertje, zoals je misschien wel hebt bij je oog als je moe bent. Toen werden het zachte duwtjes en nu krijg ik af en toe echt en duw haha, een heel mooi gevoel. :) Maar ik ben misschien niet zo representatief omdat ik gebroken vliezen en dus weinig vruchtwater heb.

8. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    De vk vertelde mij dat (zo vroeg in je zwangerschap)wanneer je je handen duimen en wijsvingers tegen elkaar onder je navel houd alles wat je daar voelt, idd plopjes,tikjes, belletjes, je kindje is en alles daarom heen wat je voelt waarschijnlijk gewoon je darmen zijn. Ze zei dat als je op je buik op bed ligt met je handen onder je buik je het beste je kindje kan voelen! Met 22 weken kon mijn vriend het ook voelen trappen zooo mooi!!!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Bij mij rond 17 weken plopjes en gekriebel en dat kriebelde soms zo dat ik de slappe lach kreeg...!

10. pepepe

pepepe Lid

May 10, 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ligt de placenta hoog (waardoor ik bijvoorbeeld bij 12 weken nog steeds een inwendige echo moest). De echoscopiste vertelde dat het gewoon toeval is waar je placenta groeit en het niets uitmaakt (behalve voor je baarmoedermond: placenta praevia).

Wat ze wel vertelde is dat ik waarschijnlijk mijn kind pas heel laat zal gaan voelen (vanwege de placenta die dus hoog ligt).
    Heeft iemand dat ook gehad?

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Met 15 weken en 3 dagen voelde ik de kleine voor het eerst. Het was een klein plop gevoel. Later met 16 weken voelde ik het zelfde gevoel weer en nu voel ik het echt met regelmaat.
    En voelen de ploppen/kriebel gevoel ook wat duidelijker.

Ik hoop zo dat mn man het ook snel kan voelen. Hij heeft zn handen met regelmaat op mijn buik en ik voel het dan wel, maar hij helaas nog niet.

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hier met 14 weken voor t eerst wat ik zeker weet dat de kleine geweest moest zijn, t voelde namelijk echt alsof er iets zich omdraaide/koppeltjedook in mn buik!
    Toen zei ik al meteen tegen mezelf, dat doen darmen niet :) dat moet m geweest zijn..

toen met een week of 6 weer dat gevoel en toen begon ik steeds meer kleine duwtjes en bewegingen te voelen. vanaf 18 weken dagelijks en met precies 20 weken voelde mn vriend t voor t eerst vanaf de buitenkant! :)

Share This Page