Pijnlijke borsten

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ster27, Dec 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ben nu bijna 16 weken zwanger en sinds vorige week heb ik erg veel last van pijn aan mijn borsten, voornamelijk mijn tepels. Tijdens mijn eerste zwangerschap zijn mijn borsten wel flink gegroeid, maar had ik er nooit last van. Nu lijkt het wel of ik om de haverklap een toeschietreflex heb die erg pijnlijk aanvoelt. Niet alleen op momenten waarop mijn zoontje huilt of tegen me aanzit (zou het dan nog voor mezelf kunnen verklaren) maar echt op willekeurige momenten. Heb overigens maar heel kort borstvoeding gegeven (2 wkn).
    Zijn er meer dames die hier rond deze termijn last van kregen?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, hier al vanaf het begin erg pijnlijk. Het scheelt bij mij om een (gladde, naadloze, eventueel zonder beugels ) BH te dragen, ook 's nachts.

3. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    ja hoor!

mijn borsten zijn weer klaar met de spanning zo zeer
    maar mn tepels, men die blijven heel heel gevoelig...

ik wil en kan alleen nog aah brahs aan )hoe we t ook schrijven:p)

zijn bij action ook wel te koop, geen beugels, gee dingen die niet geheel meer passen (omdat je maat tig keer veranderd:p)

als je echt stevig wil doe je er 2 over elkaar...

zit mij het beste...

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Zijn die ook geschikt voor grotere maten dan (heb denk ik inmiddels wel 85F)?

5. cynthia12

cynthia12 Lid

Dec 20, 2011
    16
    0
    0
    Jah!!!
    Ik heb er ook erg veel last van! Al voordat ik wist dat ik zwanger was deden mijn borsten erg veel pijn!! En waren ze al flink gegroeid!
    Daardoor wist ik ook eigenlijk voordat ik de test deed dat ik zwanger was.
    S'nachts je bh aanlaten helpt!

Liefs Cynthia

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0

normaliter heb ik een 70E
    nu inmiddels wel een F of G ... ofzo iets

dus ja! daarom hou ik van die dingen! geeeen gezeik met maten en groeiende borsten enzo

je koopt ze in je shirt maat...
    XS S M L

ik heb nu geloof ik een S/M ? of M/L ?

ja je moet even kijken wat je denkt dat t beste past als je ze in handen hebt... moet ook niet te wijd zijn
    ze rekken ook goed mee!

7. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    dat hoort er bij
    en na de bevalling heb je 6 dagen pijnlijke borsten, daar valt dit bij in het niets :( maar daarna gaat het allemaal weer OKE :)

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Eigenlijk heb ik na mijn eerste bevalling nauwelijks last gehad van mijn borsten. Rond dag 7/8 wat stuwing en verder niet. Natuurlijk was het toeschietreflex wel wat pijnlijk tijdens het voeden, maar vind de pijn die ik nu heb wel wat heftiger dan de pijn die ik toen had. Vandaar ook dat ik dit topic geopend heb.

9. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ik heb al vanaf het begin van mijn zwangerschap last van zeer gevoelige borsten. Ze zijn nu al in Cup en omvang 1 maat toegenomen. Heb nieuwe bh's moeten kopen. Mijn oude konden echt niet meer. Normaal had ik 75 B en nu 80 C.

Share This Page