Lastig onderwerp (VL)

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ana leigh, Sep 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Loop al een tijdje met een 'lastige' vraag, waarvan ik eigenlijk bedoel dat ik denk het ik hem hier niet mag stellen... *terwijl het wel degelijk met zwanger worden te maken heeft*.

Het gaat over VL, m.b.t seks met zichzelf.

Laat ik even wat duidelijker zijn, ik heb er he-le-maal niets op tegen, vind het juist erg gezond, en doe het zelf ook (regelmatig), maar ik begin me een beetje zorgen te maken dat VL het liefst elke dag 'dát' doet... Ik heb niet altijd zin om te vrij-en en dat is ook niet erg, maar soms begin ik me wel te ergeren dat hij 'dát' zo ongeveer élke dag 'moet'. Ik doel hiermee op, ik heb een onregelmatige cyclus, en ben nogal 'bang' dat dit het zaad niet ten goede komt. VL zegt wel "ja maar als jij je vruchtbare dagen hebt, doe ik dat niet', maar ik wéét niet óf en wanneer ik vruchtbaar zal zijn... :(

Zeur is nu te veel, of is dit herkenbaar? Ik vind niet dat ik het hem mag 'verbieden' (kom op zeg), maar ben wel een beetje bang dat zijn zaadjes hierdoor niet 'voldoende' zullen zijn...

Liefs,

2. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hahaha, nee hoor, heel herkenbaar!!! Ze moeten niet hun "kruit verschieten".

Het is inderdaad wel lastiger als je een onregelmatige cycles hebt. Dan kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt. Mss ovulatietesten???

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Die schijnen niet echt te werken bij PCOS.. :(

Liefs,

4. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Het blijven mannen he haha, nee serieus. Als zijn zaadjes gewoon van goede kwaliteit zijn zal het zo'n vaart niet lopen meis.

Ik weet dat veel dames er niet van houden, maar check jij je bmm misschien? Dan kun je op zijn minst voelen wanneer die open gaat staan voor je vruchtbare dagen.
    Je zou kunnen temperaturen maar daarbij zie je pas achteraf dat je een eisprong hebt gehad dus dat werkt ook niet lekker voor jullie.

5. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Nee, heb ik nog nooit gedaan! Is dat een beetje 'makkelijk' te voelen? :)

Weet ook wel dat het waarschijnlijk niet uit maakt, maar zo af en toe wordt ik er ook gewoon hoorndol van.. ;) Zit ie aan de te friemelen, zeg ik nee schat nu ff niet, is het gelijk 'ja, maar ik moet wel lozen hoor! Dan ga ik wel ... :p *mannen! * ;)

Liefs,

6. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

May 19, 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Dat lijkt mijn ex wel. Elke dag ging hij wel even. Met als "excuus" dat het zeer doet als hij 1 dag niet kan lozen.

Maar ik begrijp jouw "probleem" erg goed, het lijkt mij ook lastig... Ik heb alleen dus geen idee of het "schadelijk" is.

7. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Het is helemaal niet schadelijk als jouw vriend het liefst elke dag een lozing heeft (hoe dan ook). De kwaliteit van de zaadcellen gaat pas achteruit als er elke dag meer dan 3x een zaadlozing plaats vind (is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan). De hoeveelheid zaadcellen gaat wel een klein beetje achteruit bij dagelijkse lozingen, maar we hebben het dan over een paar duizenden zaadcellen minder (terwijl een zaadlozing miljoenen zaadcellen bevat). Qua hoeveelheid maakt het dus echt niet uit.

Dus als je vriend zo graag elke dag een lozing heeft, dan kan dat prima. Het zal jouw kansen om zwanger te raken echt niet beïnvloeden.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Elke dag? Sorry dit vind ik wel erg overdreven :O verder heb ik begrepen dat elke dag het zaad niet ten goede komt.

9. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Thx Mommyowl!! Waar heb je het vandaan? Heb zelf nog niet echt gezocht, vandaar. :)

@ FleurSylvano: Wat vind je overdreven? Elke dag lozen of dat dat het geen kwaad kan om elke dag te lozen? ;)

Liefs,

10. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

dat elke dag lozen vind ik ook erg overdreven... van vriendlief beter iets langer het zaad sparen is beter om de dag bijvoorbeeld...

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Heb toch altijd begrepen dat elke dag. het zaad niet ten goede komt enneh elke dag dat hij dat doet? Hij zal het wel nodig hebben dan misschien maar vind het wel vreemd dat hij niet dag zonder kan.
    Maar goed, ik zou eens ovulatietest of tempen proberen, krijg je mogelijk toch een beter beeld van je cyclus.

12. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Dan maar zorgen dat je het iedere dag klust dan wordt het ook niet "verspild" :)))

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat hij elke dag zichzelf rukt om het maar zo even te noemen :p

14. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Het is alweer een tijdje geleden sinds ik de wetenschappelijke artikelen hierover heb gelezen. Grrr, ik heb me rot gezocht, maar ik kan ze echt niet meer vinden. Wat kan ik daar toch slecht tegen zeg, iets zeggen maar vervolgens de bron niet kunnen geven!:)

Wel heb ik websites gevonden waarin zulk onderzoek wordt gequote. Misschien dat je daar nog wat aan hebt (op z'n minst om vanuit hier je eigen zoektocht naar de bronartikelen te starten).

Op deze website hebben ze het over een onderzoek waarin de kwaliteit van zaadcellen werd onderzocht. Conclusie: de kwaliteit is beter wanneer er elke dag een zaadlozing plaatsvind, in plaats van om de dag. Verbeter de kwaliteit van je sperma - Seksualiteit & relatie - Gezondheid - dokterdokter.nl

Ondertussen meldt deze website een onderzoek waaruit blijkt dat het geen verschil maakt in je zwangerschapskansen of je nu elke dag of om de dag seks hebt. Dit geeft dus aan dat je gewoon seks moet hebben wanneer jij/jullie daar zin in hebben (wel natuurlijk rekening houden met de maximale overlevingsduur van zaadcellen in de baarmoeder). Als dat elke dag is: prima! Als dat om de dag is: ook prima! Het maakt voor beiden echt helemaal niks uit... 8 Myths About Trying to Conceive

15. Arr

Arr Actief lid

Aug 24, 2012
    249
    3
    18
    Persoonlijk lijkt het me niet normaal dat hij dat elke dag móet. Als mijn man dat zou doen, zou ik echt vies en niet leuk vinden. Heeft hij niet genoeg aan jou? Lijkt alsof hij een verslaving heeft, als het elke dag moet..
    Maargoed, dat is mijn mening. 't Is maar goed dat iedereen hier anders in staat.. ;)

Het kan vast niet zoveel kwaad voor de zaadjes!

16. missillie

missillie Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    1,258
    0
    0
    Gelderland
    Ik sluit me hier bij aan sorry en beetje ongezond voor een relatie
    waarom betrekt hij jou niet erbij en als je een keer geen zin hebt dan laat je m z'n gang gaan....
    Ik zou t niet eens willen weten als ML het zou doen met zichzelf:);)
    maar dat terzijde

17. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    MommyOwl: Thx!!! :D

Andere reacties, het is vast lief bedoeld, maar reacties als "heeft hij niet genoeg aan jou" of "ongezond voor een relatie" vind ik een beetje jammer. Ieder z'n mening, maar ik zie (gelukkig) geen enkel probleem, ik ben niet zo'n zeur.

Als hij wil vrijen is het prima, maar als ik dat niet wil gaat ie maar lekker trekken, doe ik totaal niet moeilijk over. Vroeg me alleen af of het dus 'kwaad' kan in de zin van de kwaliteit van de zaadjes. ;)

Wat is dat eigenlijk met dat je het niet 'zou willen zien' dat VL/ML zichzelf vermaakt? *serieuze vraag* Ik snap dat echt niet... Anyone?

Liefs,

18. pippeke

pippeke Niet meer actief

ik weet wel zeker dat het slecht is voor de kwaliteit!
    onze fertiliteits arts heeft het ook gezegd. beter is om de dagof om de 2 dagen.

bij ons is het ook gebleken.
    het eerste zaadonderzoek was na een periode dat wij dachten vruchtbaar te zijn in die periode. wij netjes 2/3 weken om de dag sex (pfff). zie in onderschrift, het zaad was niet goed. voor de tweede onderzoek hebben we heel weinig geklust, af en toe om de leidingen door de spoelen (zo noemen ze dat bij de fert.kl) en het zaad was aanzienlijk beter!!!

dus ik ben heilig overtuigd dat elke dag de kwaliteit niet ten goede komt. of hij moet super zaad hebben. maar dat weet je nou ook niet denk ik.

19. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    @pippeke: Het lijkt mij eerder dat jouw man een uitzondering is, aangezien de wetenschappelijke onderzoeken met honderden mannen is gedaan. De onderzoeken concluderen dat bij de gemiddelde man de zaadkwaliteit iets beter wordt als er elke dag een zaadlozing plaats vindt. Maar dat houd natuurlijk niet in dat dit voor elke man geldt! Het kan dus best dat bij jouw man deze regel niet geldt en dat het voor zijn zaadkwaliteit inderdaad beter is om juist niet elke dag een lozing te hebben. Gelukkig heeft de fertiliteitsarts dit bij jullie/hem ontdekt en kunnen jullie dus veel gerichter aan de slag. Helaas kan Ana Leigh op dit moment niet weten of haar man een gemiddelde zaadkwaliteit heeft, of dat hij ook een uitzondering vormt. Maar de kansen zijn natuurlijk groter dat hij in het gemiddelde valt, en dat het dus geen kwaad kan voor hem om elke dag een lozing te hebben. Het lijkt mij dus dat Ana Leigh hier beter van uit kan gaan.

20. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Ik sluit mij helemaal aan bij jou Ana Leigh! Persoonlijk vind ik het nogal overdreven om zo gechoqueerd te reageren op een man die graag masturbeert. Sommige mannen vinden het nou eenmaal fijn om elke dag klaar te komen, daar is echt niks mis mee. En het heeft zéker niks te maken met de kwaliteit van de relatie of de aantrekkelijkheid van de vrouw.

Ik vind het echt niet erg hoor, als mijn vriend liever zelf aan de slag gaat. Zeker niet als ik toch al geen zin in seks heb, daar hoeft hij toch niet voor te lijden? Bovendien vind ik het juist fijn om te weten wanneer hij dit zou doen, dan weet ik tenminste dat ik hem even met rust moet laten en hem niet storen. Ik verwacht overigens hetzelfde van hem.

Naar mijn mening doen mensen soms echt té moeilijk over seks en alles dat daarmee te maken heeft. "Dit mag niet, dit hoort niet, dat is vies...", wat een onzin allemaal...

Share This Page