Proberen zwanger te worden na je 32e

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elocina, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Ik ben nu een paar weken actief op dit forum en zou wel eens willen weten wie er wat ouder is en voor het eerste kindje gaat. Ik ben bijna 34.
    Mij bekruipt na een paar maanden actief proberen (en daarvoor vele maanden proberen zonder grafieken) het gevoel: hebben we niet te lang gewacht? Kan het nog wel? Mag ik überhaupt nog hopen op ooit twee gezonde kinderen of moet ik het doel bijstellen?
    in mijn omgeving begint iedereen er nu naar te vragen (soms via-via) en als ik laconiek doe zeggen ze: 'maar je moet wel zo'n app bijhouden he, temperaturen enzo!'. Als ik zeg dat ik dat al doe zeggen ze: 'je bent er ook veel te veel mee bezig. Relax gewoon, dan komt het wel.' Irriteert me mateloos!
    Woensdag hebben we een afspraak bij de huisarts waarbij we gaan zeggen dat we een jaar bezig zijn. Technisch gezien is dat ook zo, ik ben een jaar geleden gestopt met anticonceptie. Ik maak me zorgen om de chlamydia die ik ooit heb gehad, de groeiremmers die mijn man kreeg in zijn pubertijd, het feit dat mijn moeder en oma moeite hadden om zwanger te worden na hun 30e en mijn zusje met PCOS. Ik heb geen idee of het terecht is, maar heb het idee niet nog een half jaar te kunnen wachten op uitsluitsel.
    Herkent iemand hier dingen van?
    Ben benieuwd naar ervaringen van anderen!!

Deel Deze Pagina