Hallo meiden, Ik ben momenteel 10 weken en 4 dagen zwanger en ik merk dat ik ineens weinig tot geen kwaaltjes meer heb. Ik had sinds de positieve test pijnlijke borsten en nu doen ze eigenlijk geen pijn meer. En rond de 7/8 weken was ik ook vaak misselijk en dat lijkt allemaal wel voorbij te zijn. Moet ik mij zorgen maken of is dit normaal rond deze termijn. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Mijn pijnlijke borsten begonnen op 6 dpo en hielden tot 6 weken aan en was tot ineens over. Toch zit er een klein ventje naast me die alweer bijna 2 is Zegt dus niks behalve dat je lichaam nu gewend is aan het hcg en daarna geen bijwerkingen/kwaaltjes hoeft te produceren
Geen zorgen hoor, ik had in het begin juist helemaal geen kwaaltjes. Dacht op een gegeven moment echt 'ben ik wel zwanger?' Het enige waar ik later in de zwangerschap heel erg last van kreeg was maagzuur (maar dit uitte zich in helse pijnen > maagzuurremmers deden wonderen) en mijn ribben, omdat ik die had gekneusd toen ik 5 weken zwanger was doordat ik met de fiets viel. Zegt niets hoor!
Ik heb begrepen van mijn verloskundige dat de meeste vrouwen in week 8, 9 en 10 op hun piek zitten qua hcg hormoon en dat het hierna vervolgens afneemt omdat de placenta het overneemt, als het hcg hormoon minder wordt nemen de kwaaltjes natuurlijk ook af. Ik ben nu 10 weken en 6 dagen zwanger en mijn kwaaltjes zijn ook zo goed als verdwenen, ik had mn piek een dikke week geleden. Nu alleen nog heel moe en iets gevoelige borsten. Maandag toch een prachtig beweeglijk mini mensje gezien en mooie hartslag gehoord
Hier bij beide mannen met 10/11 weken ook dat soort kwaaltjes verdwenen. Wees blij er komt ongemak genoeg voor terug wat je duidelijk laat weten dat je zwanger bent
Bedankt voor de reacties dames, ben ik weer gerustgesteld haha. Het zal dan bij mij vast ook zo zijn dat ik me piek heb gehad. Het maakt alleen zo onzeker soms, dan ga je je afvragen gaat nog goed daarbinnen haha.
Ik had hetzelfde, zo onzeker! Ook zo tussen de 10-11 weken. Gevoelige borsten waren de enige constante factor altijd en die verdwenen zelfs. Toch groeit guppie nog goed bij mij. En af en toe krijg ik nog steeds een enorme vlaag misselijkheid of pijnlijke tepels waardoor ik denk OJA