Pijnlijke borsten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door gitaartje, 29 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    hallo dames, hoop dat jullie tips hebben. Dochter is 10 dagen oud. Borstvoeding is goed op gang en ik voed met een tepelhoedje.

Nu lig ik te rillen op bed met 2 truien en 2 dekens over me heen. Net getempt en m’n temp is 38,7.

M’n borsten doen zo zeer, maar ze zien niet rood en ik voel geen plekken. Ze zijn ook soepel. Momenteel ligt dochter te drinken/slapen aan de borst maar het geeft geen verlichting.

Ik ga zo even douchen/masseren. Maar wat kan ik nog meer doen? Is het nodig om de verloskundige te bellen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat klinkt toch echt als een borstontsteking. Warm maken voor het drinken en koelen achteraf kan helpen. Of platte kaas erop smeren (kwark is dat in Nederland, denk ik) helpt ook, hoe gek het ook klinkt. Als je morgen nog koorts hebt, zou ik toch echt bellen.

3. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ik zou de verloskundige bellen. Koorts is nooit goed in de kraamtijd en pijnlijke borsten ook niet. Beterschap!

4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb m'n man om kwark gestuurd en heb zelfv2 PCM genomen. Als ik morgen nog koorts heb zal ik de vk bellen.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Niet afwachten met bellen. Koorts in de kraamweek is nooit goed!

6. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Het kan een borstontsteking zijn of een beginnende. Dan helpt goed masseren en daarna direct laten drinken. Wel altijd blijven voeden bij een borstontsteking, ook al doet het pijn.
    Maar het kan ook ergens anders een ontsteking zijn, bijvoorbeeld de baarmoeder. Dus de vk bellen kan geen kwaad

7. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ik zou zeker niet wachten tot morgen. Een telefoontje is (voor jou en voor de vk) zo gemaakt en dan weet je zeker dat er niets ergers mis is. Koorts in de kraamweek is echt niet goed!

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Jullie maken me weer aan het twijfelen. Blijven drinken komt wel goed, volgens mij is vanavond haar regeldag begonnen, ze wil alleen maar aan de borst en is klaarwakker. (Helaas, wil zelf graag naar bed)

In de douche goed gemasseerd en nu met de PCM denk ik dat de koorts al minder/weg is. Het rillen en de kou in ieder geval wel.

Zouden jullie dan nog steeds bellen?

9. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ja, daar zijn ze voor! Als het niets is, weet je dat meteen en dan ben je gerust. Als het wel iets ernstig is, dan mag je er echt geen halve dag mee wachten.

10. Lieke1989

Ja.voor het zelfde geld heb je een baarmoedelijke ontsteking. En aangezien je pcm hebt genomen onderdruk je nu alleen de symptomen. Echt bellen. Dan kan alles gecontroleerd worden. Dus echt nu en niet morgen pas.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan beter ibuprofen innemen. Dat is koortswerend én ontstekingsremmend. En veilig bij bv.

12. Lieke1989

Ts hoe gaat het nu?

13. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Goed dat je het vraagt! Niks zo irritant als een topic waar geen einde aan zit.

Ik heb de vk nog gebeld, ze is niet langs geweest omdat de koorts alweer weg was. Ze gaf me tips over masseren, warm maken voor het voeden en koelen erna. (Wat ik dus eigenlijk allemaal al deed).

Dochter heeft die avond veel gedronken en de volgende ochtend was de zere plek weg. Koorts ook niet meer terug gehad gelukkig!

Ik bedacht me later dat ik s middags had geslapen en op m'n buik had gelegen. Best kans dat de pijnlijke plek daardoor is ontstaan, dat er een kanaaltje afgekneld zat ofzo.

Lieke1989, Shakes en Ciska85 vinden dit leuk.
  14. Lieke1989

Fijn dat het nu beter gaat.

Deel Deze Pagina