pijnlijke borsten

Discussion in 'Borstvoeding' started by Deb26, Dec 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Onze kleine meid is imiddels alweer 10 dagen. ivm een keizersnede is de bv laat op gang gekomen bij mij, sinds vrijdag drinkt ze pas alleen de bv. Daarvoor werd ze bijgevoed en moest ik afkolven. (de dagen in t ziekenhuis kwam er nog geen druppel, toen ik eenmaal thuis was begon t op gang te komen)
    Nu is de meeste stuwing gelukkig al voorbij, maar mijn borsten blijven soms hard en pijnlijk aanvoelen. Ik tel de uren naar de volgende voeding echt af omdat t zo'n verademing is als ze begint te drinken.
    Volgens de kraamhulp heb ik gewoon een goede melkproduktie en doen ze pijn omdat ze vol zitten.
    Maar moeten mijn borsten op een gegeven moment niet naar haar behoefte melk gaan afgeven?
    En is t normaal dat mijn borsten nog pijnlijk zijn?

Groetjes Debby

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je bent nog maar net bezig, en ja, dan kun je inderdaad nog tussendoor last hebben van gespannen borsten.
    Meestal normaliseert de melkproductie zich tussen de 4 en de 6 weken. Veel moeders hebben dan ook minder last van lekkages.

Fijn dat je kindje nu lekker bij jou drinkt! Ik heb ook een sectio gehad bij de oudste, en bij ons duurde het inderdaad ook een paar dagen voordat alles een beetje begon te lopen.

3. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Oh gelukkig maar. Dus uiteindelijk gaan ze weer normaal aanvoelen.
    Ben wel heel blij dat t uiteindelijk nog gelukt is met bv geven. Toen ik donderdag uit t ziekenhuis kwam wilde ik er eigenlijk al mee stoppen, maar dankzij de kraamhulp heb ik toch doorgezet en nu ben ik er hartstikke blij mee. Je kan gewoon heel goed zien aan d'r dat ze het er goed op doet, en dat maakt t zeker alle moeite waard.
    Dus voorlopig neem ik de pijnlijke en lekkende borsten maar voor lief.

Bedankt voor je antwoord.

Debby

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Het wordt inderdaad minder Deb!
    Gelukkig dat je toch hebt doorgezet. Van zulke kraamhulpen mogen er meer zijn! :D

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik heb ook een sectio gehad, en weet precies wat je doormaakt!
    Heel goed dat je doorgezet hebt.
    Pijnlijke gevoel wordt heel langzaam minder, dat kost tijd.

Share This Page