Eerste werkdag...en gekolfd op het werk

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mowtom, Dec 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou het ging best goed. Ik was bang dat het kolven op mijn werk geen succes zou zijn. Maar ik ben rustig op de slaapkamer van één van de kinderen gaan zitten en heb netjes een minuut of 15 gekolfd en kreeg er 150cc uit. Dat is niet eens zo slecht he?
    Oja ik had nog een vraagje...ik heb maar 1x een toeschietreflex...en jullie? Moet je er 2 hebben? Ik weet het eigenlijk niet. Anders ga ik een neusspray halen bij de HA, als 2x normaal is.

2. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Ik gebruik de neusspray op mijn werk om een tweede tsr op te wekken. Soms lukt het, soms niet. Ligt ook aan hoe moe/uitgerust ik zelf ben.

Fijn dat het zo goed gaat, 150 ml is een mooie opbrengst.

3. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Tijdens het live voeden merk ik pas sinds kort (omdat ik erop let) dat ik blijkbaar een 2e en zelfs 3e tsr heb.
    Lukt dat na een poosje nog niet met kolven kun je altijd nog die spray aanvragen.
    Maar 150 cc is keurig hoor!

Dat zal ook wel een pak van je hart zijn dat je toch nog bv kunt blijven geven!

Succes!

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Ik ben idd blij dat ik nog bv kan blijven geven! Ik hoop het in ieder geval tot eind feb vol te houden dan is Jesper een half jaar. Mocht het niet gaan lukken heb ik ieder geval mijn best gedaan.
    Die neusspray, kan ik daar gewoon voor bellen of moet ik dan echt langs de HA? Kan m maar vast in huis hebben misschien?!
    Hopelijk morgen weer zo'n goede opbrengst...dan moet ik 3x kolven op t werk...heb een late dienst dus kan ook voor t eerst mijn mannetje niet op bed leggen :cry: :cry:

5. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Heb je 's morgens thuis gevoed of gekolft en welke tijden heb je op je werk gekolft.
    Ligt natuurlijk wel aan hoeveel voedingen je geeft.
    Ik begin volgende week met werken en moet dan ook gaan kolven.

6. Juul76

Juul76 Bekend lid

Nov 20, 2006
    768
    297
    63
    Misschioen een hele domme vraag... maar hoe merk je hoeveel tsr je hebt? Ik geef al 4 maanden BV en kolf af en toe, maar registreer nooit bewust een tsr?

7. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    je ziet dan ineens de melk weer sneller stromen. sommige vrouwen kunnen het ook voelen. ik in het begin wel maar nu niet meer.
    heb meestal met kolven (kolf dubbelzijdig) trouwens 2x een tsr.

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Ik voel een soort van tinteling in mijn borsten (vooral in mijn kolvende/voedende borst) ook worden ze helemaal warm merk ik dan. Het spuit er dan zeg maar harder uit...
    Gister 2x 100 nog wat gekolfd, niet spectaculair dus, maar vandaag weer 170cc gekolgf op het werk! Ik heb ook besloten om voor Jesper als reserve wat kv klaar te zetten bij de opvang. Dan hoef ik niet zo te stressen op het werk, mocht ik niet genoeg kunnen kolven. Oja en ik ga morgen bij de HA die neusspray vragen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo te zien gaat het kolven heel goed bij jullie!
    De meeste vrouwen hebben die neusspray helemaal niet nodig hoor, en als ik zo kijk naar wat je kolft, denk ik ook niet dat jullie het nodig hebben.

2x100cc of 150cc is echt een heel mooie opbrengst, zeker in het begin.

Mocht het later wat tegenzitten: een paar keer kort kolven levert vaak meer op dan weinig keer lang kolven. Niet iedereen heeft meer dan 1 tsr per voeding of kolfbeurt hoor, dat is echt zo ontzettend persoonlijk.

Share This Page