Hoe lang doorgaan met voetbal?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lolsmurf, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor dit onderwerp maar ik vraag me af of er meiden zwanger zijn die als hobby voetbal hebben en hoe lang ze zijn door gegaan met voetbal tijdens de zwangerschap. Ik denk zelf aan doorgaan tot ik 12 weken ben maar ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.

2. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Tot 12 weken zal sowieso geen probleem zijn. Daarna is voetbal denk ik niet zo'n geschikte sport meer. Je loopt toch het risico dat je valt of een bal/voet/elleboog in je buik krijgt. Voetbal is over het algemeen geen vreedzame sport;)

Sommige sporten kun je veel langer blijven doen, zoals hardlopen en zwemmen. Misschien kun je nog een paar maanden zoiets doen, ik weet niet hoe fanatiek je nu voetbalt? Ik kan me voorstellen dat je anders afkickverschijnselen krijgt:)

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.991
    113
    Vrouw
    Ligt er denk ook aan hoe snel je een buikje krijgt.
    Zelf wilde ik stoppen zodra ik zwanger was. Helaas moest ik een aantal maanden voor mn zwangerschap geopereerd worden aan mijn meniscus en bleek voetbal helemaal einde verhaal voor mij.

4. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik zelf ben gelijk gestopt, kwam ook door de zomers. Wanneer de trainingen weer zouden beginnen was ik ruim 11 weken. En de wedstrijden begonnen 2 weken na de eerste training. Ik vond het zelf geen prettig gevoel om te trainen, waardoor ik het ook niet gedaan heb. Dus ga ook op je gevoel af. Tevens vond ik het voor mezelf als mijn teamgenoten niet leuk dat ik zou gaan inhouden en dat ze rekening met mij gingen gaan houden.

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik speel handbal, en ik ben bij de eerste door gegaan tot het niet mee rgoed voelde ( rugpijn na training en een harde buik)

Dus ik ben toen gestopt met 4,5 maand.

Wel alleen getraind, geen wedstrijden gedaan vanaf 12 weken. Want als je een harde bal in je buik krijgt en er zou iets mis zijn, vergeef je het jezelf nooit.

6. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Bij mijn eerste zwangerschap nog doorgevoetbalt en getraint tot ongeveer 10 weken.
    Trainen ging prima, moet wel bekennen dan de wedstrijden lastiger waren. Ik was erg moe en als voorstopper ben ik normaal fysiek sterk maar dat durfde ik niet heel goed meer.

Helaas is deze zwangerschap uitgelopen op een miskraam (had niks met sporten te maken!)
    Na de miskraam ben ik een paar weken gestopt om alles op een rijtje te zetten en toen was ik plots meteen weer zwanger. Ik ben niet meer begonnen met voetballen en sta nu net zo fanatiek langs de zijlijn.

Gefeliciteerd trouwens :)

7. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Meteen gestopt. Vond het een naar idee om bal of wat anders in m'n buik te krijgen. En ook de klappen van slidings.... Maar goed, dat is persoonlijk.

8. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik ben wel blijven trainen, maar speelde geen wedstrijden of partijtjes meer..
    Voor mijzelf en teamgenoten een prettiger idee!

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik kwam er pas laat achter dat ik zwanger was en heb het seizoen afgemaakt. Heb denk ik de laatste wedstrijd gespeeld toen ik 10of 11 weken was. Heb achteraf ook nog een bal in mijn buik gehad. Maar in het begin zit het kindje nog veilig achter je schaambeen.
    Na die wedstrijd was het seizoen afgelopen en heb ik de keuze ook niet hoeven maken.
    Nu mis ik het wel hoor!

Deel Deze Pagina