Angst 20 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roos2630, 4 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos2630

Roos2630 Lid

4 jan 2023
    27
    6
    3
    Hallo dames.

Ik zit met een probleem waar ik nogal wat nachten wakker van lig, momenteel ben ik 20+1 dag zwanger, op 26 juli 2022 heb ik iets vervelends meegemaakt en ben gedrogeerd geworden door een jongen hij heeft me misbruikt ik kon hem tegenhouden en is niet klaargekomen in mij, diezelfde avond ben ik opgenomen geworden in ziekenhuis door flashbacks van dit alles ben ik nu al een tijdje heel erg bang dat ik dus in verwachting ben van deze persoon en niet van mijn vriend. Wie kan mij geruststellen?

2. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk dat je dat hebt moeten meemaken. Deze zwangerschap kan onmogelijk van hem zijn gelukkig, je bent een maand later zwanger geraakt, eind augustus.

3. Roos2630

Roos2630 Lid

4 jan 2023
    27
    6
    3

Is dit 100% onmogelijk want deze persoon heeft gehoord dat ik zwanger ben en zegt het is zijn kind, er loopt een aangifte tegen hem maar de politie doet er weinig mee, ik slaap zo slecht hierdoor en durf mijn verloskundige niks te zeggen uit de schaamte

4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    #4 zegenwens, 4 jan 2023
    Laatst bewerkt: 4 jan 2023
    Het kan idd echt niet. Als ik terugtel is de zwangerschap zo rond 31 augustus ontstaan. Het kan dus absoluut niet van die ervaring zijn. Wat vreselijk dat dat je overkomen is, maar schaam je alsjeblieft niet tegenover de verloskundige! Onderschat niet hoe vaak een nare seksuele ervaring (helaas) voorkomt. Verloskundigen krijgen er regelmatig mee te maken, en mocht je er nog last van hebben, dan help je zowel jezelf als de verloskundige door dit te delen. Tijdens de bevalling gaan ze je namelijk ook aanraken en evt inwendig onderzoek doen (hoewel dit natuurlijk nooit verplicht is). Als jij zegt flashbacks te ervaren, is dit nog niet zomaar afgesloten voor jou. Ik zou je dus adviseren dit wel te bespreken met je verloskundige, zodat ze jou zo goed mogelijk kunnen begeleiden! Heb je verder hulp gehad na deze gebeurtenis?

Suzi98 vindt dit leuk.
  5. Roos2630

Roos2630 Lid

4 jan 2023
    27
    6
    3

Mag ik je een knuffel geven je hebt echt me angst weggenomen, inderdaad bij inwendig onderzoek heb ik het wel moeilijk gehad maar gooide dit op pijnlijk gevoel "lichamelijk " je hebt gelijk kan dit beter bespreken dan is voor mij ook een last van mijn schouders echt heel erg bedankt voor je reactie

Suzi98 en zegenwens vinden dit leuk.
  6. ZoeteAardbei

ZoeteAardbei Bekend lid

13 mei 2022
    766
    1.112
    93
    Vrouw
    Helaas ook hier ervaringen met misbruik en mishandeling. Het is onwijs moeilijk maar NOOIT en te nimmer de schuld van de slachtoffers. Jij hoeft je dus echt nergens voor te schamen. Ik wens je een goed herstel toe. Als je ooit eens wilt praten over dingen kan je mij een pb sturen ♡

Roos2630 vindt dit leuk.
  7. Roos2630

Roos2630 Lid

4 jan 2023
    27
    6
    3
    Heel erg lief, heb besloten ga er vandaag met de vk over praten

2jongensmama en ZoeteAardbei vinden dit leuk.
  8. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Heel goed, ga echt echt echt met je verloskundige hier over praten. Echt echt doen. De verloskundige kan je hierbij ook adviseren , verwijzen voor hulp, maar ook zelf helpen. Mijn ervaring is heel goed met de vk en hierover praten. En zeker als er inwendig onderzoek nodig is, is het voor jou echt veel fijner als ze er vanaf weten en hier rekening mee kunnen houden.

En ter geruststelling, ik ben iets langer zwanger dan jij, 21.4 vandaag en mijn terugplaatsing was op 26-8 en toen was ze al 5 dagen oud. Dus op 21-8 was de bevruchting zeg maar. Dus bij jou is de bevruchting echt rond de 10 dagen later geweest en zat je rond 31 augustus. Het kan dus echt echt echt niet zijn van die klote hommel eind juli.

9. Roos2630

Roos2630 Lid

4 jan 2023
    27
    6
    3
    Ja ik ga het ook zeker doen, je hebt me echt gerustgesteld ook de andere mamas want ik kon niet blij zijn of genieten van de zwangerschap nu heb ik wat meer rust ermee en kijk er nu ook na uit hoe verloopt jou zwangerschap tot nu vindt wel leuk om te lezen van andere meiden.

10. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier gaat het goed! Heb gelukkig weinig klachten. Als je het leuk vind is er een uitgerekend 1-31 mei topic hier, waarin je mee kan schrijven? En we hebben ook een klein whatsapp groepje! Ik zal je even in het topic taggen.

Deel Deze Pagina