spierpijn buitenkant billen en bovenbenen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lizab, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Nou, de titel zegt het eigenlijk al.

Ik heb sinds 3 a 4 weken erg last van spierpijn. Het begon rustig aan, maar het wordt steeds erger. Ondertussen heb ik de hele dag door enorme spierpijn. Het begint onderin mijn rug (die ook vast zit) en loopt dan langs de achterkant door naar beneden.

Ik ben vandaag bij de fysio geweest, die heeft het behandeld, een aantal oefeningen meegegeven, maar ook hij weet niet zo goed waar het nu door komt. Er zaten echt pijnplekken in mijn spieren zoals hij het aangaf.

In ieder geval moet ik het even aan de verloskundige vragen. Volgens de fysio kan het tijdelijke overbelasting zijn (door alle lichamelijke veranderingen) maar dus ook iets anders.

Iemand ervaring en wat was het/ wat kon je er aan doen?

2. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Mischien bandenpijn...??! Ik heb dit ook zo gevoeld,vooral in het begin..

Liefs, Diamaria

3. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    ik denk ook bandenpijn, vooral omdat je 12 weken zwanger bent.
    je neemt natuurlijk ook wel een andere houding aan, het kan ook zijn dat al je spieren daar aan moeten wennen.
    ik loop voor dezelfde klachten bij de fysio, bij mij helpen bekkenoefeningen heel goed, misschien een tip ;)

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Bedankt voor de reacties. Het is in ieder geval geen bandenpijn.

Vandaag is de diagnose zwangerschapsischias gesteld.

Mensen met ervaring? Ik heb nu al 5 weken enorme last, vooral aan de rechter kant. Komt vanuit mijn rug en straalt door naar billen (au) en benen.

Ik hoor graag jullie tips!

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ja! Ik had het ook. In mijn eerste zwangerschap met 28 weken tot 34 weken.
    Nu sinds de 16e week. Dit weekend heb ik veel gelopen en nu is het ineens weg.
    Het helpt om niet te lang te zitten, staan of te liggen.
    Je hebt de neiging om door de pijn minder te gaan doen maar daar wordt het op de lange duur echt erger van!
    Ik ga binnenkort beginnen met Zwangerfit! dat is een initiatief van bekkenfysiotherapeuten en allerlei fitnesscentra.
    Misschien dat je een bekkenfysiotherapeut in de buurt kan bellen om te vragen of zoiets bij jou in de buurt ook is?
    www.fysiotherapie.nl

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb er met vlagen last van, gelukkig niet zoveel. Heb dan het gevoel alsof er spieren en zenuwen klem zitten in mijn bil en been, kan er dan ook moeilijk op lopen. Bij mij helpt veel bewegen wel goed, heb dan het gevoel dat het daardoor wat 'verschuift' en heb dan geen last meer. Volgens mij kan je er verder niets aan doen...

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Thnx voor de reacties. Hier is het eigenlijk net omgedraaid. Als ik 's ochtends wakker wordt, heb ik vrijwel geen last, echter hoe meer de dag aan het vorderen is, hoe erger de pijn ook aan het worden is.

Ik ga in ieder geval volgende week beginnen met zwangerschapszwemmen, beetje vroeg, maar die beweging schijnt idd erg goed te zijn, en ik heb dus al een goede fysio, en verder weet ik het eigenlijk ook niet.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ik het krijg is het ook pas in de loop van de dag, maar ik bedoelde met bewegen dat het wel goed is om te blijven bewegen en dus niet alleen maar op de bank te gaan zitten of in bed te gaan liggen, vooral liggen verzacht het bij mij wel, maar ook blijven bewegen is juist heel goed. En zwemmen is inderdaad heerlijk! Ik ga ook nog elke week (peuterzwemmen ;), maar ik zwem ook lekker zelf omdat Eva toch alleen wil zwemmen)

Deel Deze Pagina