Obstipatie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door stoetel, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Even een genante vraag.:)

Als ik eens in de 3 dagen naar het toilet ga voor de grote boodschap, dan mag ik blij zijn. Hoewel het geen plezierig bezoekje is. Even niet zo fris, maar het is zo hard dat er bij het schoonvegen ook bloed op het wcpapier zit. De tranen staan in mijn ogen van de pijn.:( Wat kan ik hieraan doen?

Liefs

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    roosvice laxo
    meer vezels eten, dus volkoren/ meergranen brood, pasta, zilvervliesrijst
    genoeg groentes
    sinasappels, kiwi's

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik eet sinds een week de proviact yoghurtjes van de lidl. Sindsdien kan ik elke dag! Echt een verademing

4. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb van alles gegeten en/of gedronken, maar niets hielp helaas.
    Heb, nadat ik het met de vk erover heb gehad, een recept meegekregen voor latctulosesiroop en dat werkte geweldig!

5. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ik heb er ook erg last van. Zo erg dat ik paar keer s nachts wakker werd met enorme steken in mn linkerzij (bij mijn darm). Zodra de ontlasting eruit was, ging de pijn ook weer weg. Dit heb ik aangegeven bij mijn vk en heb ook Lactulosesiroop gekregen. Ook bij mij werkt het perfect. Ik eet daarnaast nog wel veel fruit en 2 glazen Roosvicee Laxo

Helaas hielpen alle andere dingen ook hier niet. Maar die siroop.... een wondermiddel...

6. Que

Que Niet meer actief

Veel water drinken
    Rosvice Laxo
    Rozijntjes eten
    Kiwi's

7. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor de tips. Ik ga gauw die roosvicee kopen, rozijnen en ook van die yoghurtjes. Kiwi's lust ik niet en brood krijg ik op het moment echt niet weg. Hopelijk is het voldoende. Ben nu al bang voor het volgende toiletbezoek.

Liefs

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als brood niet wil, dan misschien iets anders met vezels? Ik kreeg destijds ook geen brood binnen, maar nam dan 's ochtends een bord brinta. Of desnoods (op advies dietist) van dat witbrood wat net zoveel vezels heeft als gewoon brood.

En als je veel vezels binnen krijgt, moet je ook zorgen dat je voldoende drinkt. Anders verstopt het alsnog.

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    zemelen door de yoghurt of pudding of gebroken lijnzaad.

10. Que

Que Niet meer actief

Je kan ook nog proberen iedere dag lijnzaadolie door je yoghurt te doen. T is niet te eten maar sommige hebben er baat bij.

Deel Deze Pagina