Kussen in babybedje?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Irene, Jun 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,034
    0
    0
    Hallo allemaal

Weten jullie misschien of er een kussen in het babyledikantje moet? Of kan je daar zelf voor kiezen. Ik zag een schattig bedtextiel set voor een babyledikant maar er zat een kussensloopje bij dus vroeg ik me af of dit goed is voor de baby of niet. En een hoofdbeschermer in het ledikant is dat nodig?

Irene

2. Piet

Piet Actief lid

Aug 26, 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Nee, je mag bij een baby nooit een kussen in het bedje doen. Tot ongeveer 5 jaar wordt het sowieso afgeraden om een kussen te gebruiken.
    Bij een baby is het gewoonweg echt gevaarlijk, omdat zij zich nog niet om kunnen draaien, mochten ze met hun gezicht in het kussen komen.

Het sloopje is bedoeld om kwijltjes of snotjes of zweet oid op te vangen, zodat je niet iedere keer je onderlaken hoeft te verschonen.

3. Irene

Irene Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,034
    0
    0
    Dus je legt het kussensloopje gewoon los in het bedje onder het hoofdje begrijp ik? Misschien ben ik een muts hoor, maar dat soort dingetjes weet ik dus gewoon niet. Een kussen leek me ook al vreemd, kon me niet voorstellen dat dat de bedoeling was!

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    wat ik begrepen heb is dat je het beste een hydrofielluier onder het hoofdje moet leggen...ook handig als ze erop spugen ;)

trouwens gefeliciteerd! zie dat je een meisje krijgt :D
    ik heb gister ook een echo gehad... en we krijgen een zoontje \:D/
    groetjes van Ramona

5. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Tot ongeveer 5 jaar wordt het sowieso afgeraden om een kussen te gebruiken.

@piet, mijn dochter is bijna twee en ligt op een plat kussentje hoor.
    Ze was een keer zo verkouden dat ze echt hoger moest liggen, dus 5 jaar :(

jessica

6. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    een hoofbechermer is ook niet veilig in een ledikant, daar kan je kind tegenaan gaan liggen en ook stikken, net als in ee kussen. Dus ik zou die er echt neit in doen.
    En tot 5 jaar wordt het afgeraden een kussen te gebruiken ivm nek enzo, mijn dochter is vier en slaapt ook al sinds 2 jaar ongeveer op een dun kussen. maar ja als jekind het zelf lekker vind slpen zonder kussen is dat natuurlijk ook geen probleem

7. Irene

Irene Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,034
    0
    0
    Willen jullie even in mijn album kijken. Daar staat een plaatje van de ledikantset die ik waarschijnlijk ga kopen. Dat aan het hoofdeinde is een hoofdbeschermer neem ik aan? En die mag er dus niet in? Ik neem aan dat de kraamzorg hier me ook nog wel e.e.a. over verteld, maar als ik allemaal dingen in huis haal die niet nodig zijn vind ik dat ook zonde!

Liefs Irene

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Dat is idd een hoofdbeschermer wat je in je album hebt staan. Mijn kraamzorg heeft uitdrukkelijk gezegd dat ik geen hoofdbeschermer mag gebruiken. Het is belangrijk dat hetbedje goed ventileert en zo'n hoofdbeschermer belemmert dat. Dus, niet aanschaffen zou ik zeggen..

9. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    hoi hoi,

een hoofdbeschermer mag hier idd niet.
    een hydrofiele luier onder het hoofdje wordt aangeraden zodat je die vaak kan verschonen ook ik de kinderwagen.je kraamhulp heeft hiervoor ook een speciale manier van vouwen voor.
    voor de show is het leuk om een kussensloopje neer te leggen.
    wat ik in het begin doe is de kussensloop bovenin leggen;je maakt het bedje in het begin vanaf het voeteneind op.
    knuff.kristy

10. Piet

Piet Actief lid

Aug 26, 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    't Is toch echt zo...
    Heb je nooit gedacht aan de optie om 2 klinkers onder het hoofdeind te plaatsen? Onze zoon heeft astma en bij hem hebben we 2 klinkers onder de pootjes aan het hoofdeind gedaan en dat werkt super.

11. Secretje

Secretje Actief lid

Aug 28, 2006
    372
    0
    0
    Inderdaad geen kussen in bed, maar ik zou het kussensloopje er ook niet in leggen, want daar kan het hoofdje van de baby onder komen (gevaarlijk ivm wiegedood).
    De hydrofielluier onder het hoofdje van je baby kun je met de punten onder de matras vastleggen (je vouwt hem in driehoeksvorm), maar met een kussensloop kan dat niet.

Zo dus:

12. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Nee! Geen kussen hoor ;)

13. Irene

Irene Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,034
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties! Weet nu tenminste wat ik nodig heb en wat absoluut niet in het ledikant mag! Fijn, meiden bedankt!

Irene

14. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    en als je toch wat dingen erin hebt die niet mogen dan haalt de kraamhulp dat er zonder pardon uit hoor hihih ik had toen het bedje mooi opgemaakt maar hoppa daar ging mijn strak opgemaakt bedje het moest allemaal net iets anders hihih

15. HeidiS

HeidiS Actief lid

Jun 20, 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Hoofdkussen: riskant en niet functioneel in baby-wieg of baby-bedje. Niet gebruiken voor de leeftijd van 2 jaar.

bron; oudersonline

Vanaf 2 jaar heb je speciale kussen te koop die heel plat zijn, dus mag wel vanaf 2, maar hoeft natuurlijk nog niet dan.

Share This Page