Pijnlijke bult midden gehemelte

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamvk, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Zoals de titel al zegt heb ik sinds vannacht een pijnlijke, harde bult midden in mijn gehemelte.
    Mijn tanden of kiezen doen overigens geen van alle pijn.

Herkent iemand dit?

2. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ja heb het ook wel eens!
    Geen idee wat het is eigenlijk.. Trekt meestal na een dag of wat vanzelf weg..
    Zal wel iets te maken hebben met een vitaminetekort ofzo net als een aft? Of misschien een minuscuul wondje dat een beetje gaat ontsteken.. Of msischien wel een speekselklier die wat verstopt/ontstoken raakt.. Biij mij begint ie meestal tijdens het eten

3. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Oh wat apart hé! Heb al gekeken of het misschien een aft oid is maar niks te zien of te voelen wat daarop lijkt...
    Als ik ga googlen krijg ik allemaal wortelpuntontstekingen enz maar lijkt mij dat ik dan ook tandpijn zou moeten hebben ofzo?

4. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ja dat is volgens mij meer als t dicht bij je tanden zit, aan de zijkant zeg maar..
    Wacht het even af als het niet weggaat zou ik naar de dokter gaan maar als het hetzelfde is als wat ik wel eens heb hoef je je geen zorgen te maken:)

5. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Nou dat dacht ik inderdaad ook wel.. Of als er pus ofzo zit maar ik zie niks... Heb met een spiegeltje gekeken maar het kijkt hooguit een beetje rood.
    Thanks iig :)

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb al jaren een bult daar en af en toe is het pijnlijk. Volgens de tandarts niks om me zorgen om te maken.

7. Alf

Alf Niet meer actief

Is het hard of indrukbaar? Als het hard is kan het heel goed een botuitstulping zijn (Torus maxillaris) soms kan deze door iets hards (stokbrood ofzo) of iets heets wat geïrriteerd raken, en dat kan best een paar dagen pijnlijk zijn . Ik zou het even aankijken en anders afspraak bij tandarts of mondhygiënist maken.

8. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Ik heb altijd een harde bult, heel mijn leven al, en die zit echt precies in het midden. Dat is denk ik bot. Maar nu zit daar naast, tegenaan, dus een nieuwe bult en die doet wel zeer.
    Nouja ik kijk t wel even nog aan..

Deel Deze Pagina