Pijnlijke ei-sprong na tweede bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by debster2009, Apr 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Sinds de bevalling van de tweede, 10 maanden geleden, heb ik weer een normale cyclus van 28 dagen. Vroeger, voor mijn zwangerschappen voelde ik niks van een ei-sprong en had ik altijd een lichte menstruatie.

Na de eerste bevalling is mijn menstruatie wat heftiger geworden, maar ik was er met een dag of 4 vanaf. Mijn ei-sprong voelde ik toen heel licht (misschien ook omdat ik me er bewuster van was).

Maar na de bevalling van de tweede heb ik echt enorm pijnlijke eisprongen. Elke maand aan de andere kant en dan heb ik dus een dag dat ik bijna niet kan lopen van de pijn. Gisteren was het weer zover en ik vraag me echt af of het normaal is en of iemand het herkend.
    Ik snap dat je lichaam veranderd door hormonen en ouder worden wellicht, maar het zijn zulke scherpe pijnscheuten en dat een dag lang.

Dus, wie herkent het en is er wat aan te doen?

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik herken het had het sinds mijn eerste bevalling, samen met een soms hele pijnlijke menstruatie en flinke PMS.;) Ik weet helaas niet wat er aan te doen valt (buiten weer zwanger raken;)). Ik hoopte eigenlijk stiekem dat het na deze zwangerschap misschien wel weer weg zou gaan.

Je hebt trouwens wel 'huismiddeltjes' hoor vit. B6 en teunisbloemolie maar of dat ook echt help? en bij een pijnlijke eisprong...?

3. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    ik heb het na een miskraam gehad. na de laatste zwangerschap weer aan de pil gehad, dus geen last ervan meer.

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    De eerste maanden na de 2e bevalling heb ik het ook gehad, soms zo dat ik er een paar uur voor op bed moest liggen en toen gebruikte ik de pil ook al weer. Na een aantal maanden is het vanzelf minder geworden en weg gegaan.

Share This Page