Ik heb twee zoons, de jongste is 8 maanden. Mijn man en ik willen nog een derde (misschien ooit zelfs een vierde, maar dat ligt aan de financien) maar voorlopig nog niet. planning is om pas 2014-2015 voor nmr 3 te gaan. Daar sta ik echt helemaal achter. Het is nu superleuk maar druk, wil er echt meer tijd tussen. bovendien wonen we te klein voor 3 kinderen en moeten we financieel nog wat ruimer komen te zitten. dat gaat dit jaar nog gebeuren, maar toch. maar ondanks dat ik er 100% achtersta kriebelt het! ik wil weer zwanger worden! wordt er helemaal gek van. en wat nu als we er straks 3 of 4 hebben en het kriebelt nog?? ergens moet het toch ophouden? maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik ooit niet naar een nog een kindje verlang. gelukkig heb ik een implanon dus per ongeluk kan niet wie herkent dit?
Ik herken het heel erg, een gevoel in mij zegt dat ik heel graag nog een kindje wil, maar ik vind het eigenlijk wel goed zo (en mijn man helemaal ). Maar ja, dat gevoel hè... Maar hier komt er echt geen derde kindje meer en dat vind ik eigenlijk best moeilijk.
O ik herken dit helemaal! Ik ben pas 5 wkn geleden bevallen maar heb nu alweer de kriebels om zwanger te worden. Het kan nog helemaal niet maar ik gok zo dat er weinig leeftijdsverschil tussen onze kindjes komen te zitten haha (mocht het allemaal lukken natuurlijk!)
Hier precies hetzelfde verhaal (als ik de kriebels mag geloven wil ik er nog wel 6 ) alleen heb ik een spiraal Maar die zorgt er wel voor dat ik niet in de verleiding kom haha. Ik denk dat ik eerst in de overgang moet komen willen de kriebels ophouden.
Ik kan je zeggen; het houdt op Ik heb na mijn 3 knappe jongens altijd kriebels blijven houden voor een vierde kindje. 4 jaar na de geboorte van onze jongste zoon hebben we toch de stap gezet.... Inmiddels ben ik 4 weken geleden bevallen van mijn kleine meisje en kan ik zeggen dat het nu goed is. Mijn gezin is compleet, een gevoel dat ik eerder nooit had. bij sommige mama's is dat complete gevoel er al na de geboorte van hun eerste of tweede kindje, bij sommige misschien pas na de geboorte van kindje nr. 4 of zelfs 5 of 6
Oh god 6... Zover wil ik toch niet komen.. Maar ik ben blij met je reactie, hopelijk heb ik dat gevoel straks ook.
Ik herken me helemaal in je verhaal. Wij hebben nu een dochter van 23 maanden en een zoontje van 9 maanden. In de toekomst willen we heel graag nog een derde. Maar pas als de jongste (bijna) naar school gaat. Maar ook ik heb nu dus echt de babykriebels. Terwijl als ik er logisch over nadenk ik er echt niet aan moet denken om over 9 maanden wéér een baby te hebben. Lekker tegenstrijdig dus, hahaha.
heerl herkenbaar !! Wij hebben 3 kindjes en zijn compleet , toch als ik een dikke buik zie , kriebelt het onwijs ........Maar denk dat ik juist daarvan afscheid moet nemen , zwanger zijn ...................ben al begonnen door een heleboel dingen gewoon weg te doen !!!
Het is een heel sterk gevoel wat je opeens overvalt. Je denkt opeens, zo is het goed. Tot die tijd, blijft het kriebelen
Herken het ook.. En gister opende Kristel86 ook een dergelijk topic in het onderdeel zwangerschap hihi. Erg he die kriebels? Had het er nav het topic van gister ook weer eens over met mijn man. Hij twijfelt vooral (eerste 12 weken enorm misselijk geweest, daarna heel veel last van mijn bekken en nu nog geregeld). En als hij vraagt waarom ik dan een 3e zou willen en ik antwoord:'Ja, die kriebel, nog eenmaal zwanger zijn, nog zo'n klein hummeltje etc. etc.' Dan zegt hij:'Ja en wie zegt dat het gevoel daarna weg is'. Haha, nou inderdaad dat weet ik ook niet 100% zeker, maar dan zou ik verstandelijk gezien wel kunnen zeggen dat het niet kan (huis te klein etc.) nu is er voor mij eigenlijk geen twijfel.
Of de kriebels ooit ophouden? Nee...! Kijk maar eens in mijn onderschrift. Mijn verstand zegt nu dat de kriebels op moeten hoepelen. Ik ben alle kleine kleertjes e.d. aan het wegdoen om te kijken of dat werkt...
O jee Marian , jij zulthet wel druk hebben !! Twee tweelingen , bijzonder en gezellig druk !!! Bij ons derde kindje hebben we ons gevoel laten spreken en nu idd ons verstand !!
Laatst die serie op tv , van meer als 10 kinderen respect !!!!!!!!!!!!!!!!! Maar iets te druk voor mij ~!!!!
Ik herken dit zo goed en Lisa is pas 4 maanden... Wij gaan in juli voor een 2de maar ergens stiekem hoop ik dat het sneller gebeurd. We gebruiken ook niets maar ik heb een afwijking dus gaat het sowieso lastig voor ons maar de hoop is er.
ik wil ook al weer zo graag! Herkenbaar dus.... Maar ik heb mijn handen al vol aan één dametje.... als ik dan bedenk dat ik weer zo misselijk ben en weer zo immobiel vanwege mijn bekken.... dan lijkt mij dat zwaar. maar van mij mag het toch nu al wel weer gebeuren. mijn man wil nog wachten. dus eerst die 9 mnd ontzwangeren maar afmaken, dan misschien? of op haar eerste verjaardag? Mijn wens is om deze zomer weer de natuur zijn werk te laten doen!
wow is jou tweeling al 6 maaden ik weet nog dat je een topic opende met dat je net wist een tweede tweeling te krijgen en dat je daar toch van geschrokken was. kan ik me goed voorstellen trouwens. das ook nog een punt hier, wij hebben heel veel tweeeiige tweelingen in de familie. mijn nicht is zwanger geweest van een spontane drieling (misgegaan) en een spontane vijfling (ook misgegaan) dus die kans zit er ook nog eens in. Amethist, dat is idd ook ons idee, een derde pas als Sam zo eens naar de basisschool gaat. ben benieuwd of we dat gaan halen ik heb ook zware bi gehad en hoge bloeddruk, maar ik was veel te zwaar. ben nu goed aan het afvallen dus ik ga ervanuit dat een derde zwangerschap toch iets minder belastend zal zijn. ben trouwens 100% herstekd van mijn bi, anders zou het ook een ander verhaal zijn. gelukkig dat er zoveel zijn die het herkennen. ik ben echt blij dat ik die implanon heb, want zwanger raken gaat hier zo makkelijk, dat ik met andere ac best wel eens ineens weer knocked up zou kunnen zijn. Sam kwam er ook ineens aan
Ik heb het ook, en nu denk ik dat ik best 6 kinderen zou willen. Maargoed, eerst maar proberen voor een derde en dan hoop ik, rationeel gezien, dat die kriebel inderdaad weggaat...
LOL , ja ik vraag me ook af of wij dat gaan halen. Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in (laat het mijn man maar niet horen, hahaha). Maar goed, zonder grapjes....het hangt bij ons ook wel echt van de situatie met onze dochter af. Die is nu bijna 2 (23 april is ze jarig) en die loopt en praat nog niet. We gaan nu een ziekenhuistraject in om uit te vinden waar dat aan ligt. We hebben echt geen flauw idee hoe haar ontwikkeling verder zal verlopen, dus dat is voor ons natuurlijk ook wel iets om rekening mee te houden...