Pijnlijke eierstokken bij PCO?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Clapat, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Wie van de dames met PCO heeft ook pijnlijke eierstokken?

Gisteren is het bij mij begonnen, als ik op mijn buik druk doet het pijn ter hoogte van mijn eierstokken.

Is dat typisch voor PCO? Heb dit nog niet eerder gevoeld...

Zit ondertussen nog steeds op mijn duivels te wachten, vandaag weer dag 54...

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb geen PCO, maar wel last van mn eierstokken!
    Maar dat is alleen rond mn eisprong.
    Misschien is er toch een eitje aan het groeien geslagen bij je?

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey, PCOer hier..

En ja..vanaf een eisprong (vorige maand eerste) constant pijn in buik...voor ongi worden word het erger...en voor ei trouwens ook, enkel dat voelt heel anders.

De pijn die je bedoelt is dat een soort stekerige/trekkerige pijn? Of meer zoals spierpijn?

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier ook pco, en nu veel duidelijker pijn aan de eierstokken, dan met pil gebruik....voornamelijk rond ei en rond de ongi....
    heb het gisteren ontzettend gehad, bleek dat ik 4 rijpe eitjes had....

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hier altijd pijn aan eierstokken gehad, was voor mij een van de symptomen. Alleen tijdens mn menstruatie was het iets minder, en daarna begon het weer, 3/4 weken.

Mijn arts vergeleek het met een waterballon, als je er een druppel in doet, gebeurd er niets. Als je er een kopje water in doet, gaat ie strak staan. Hij zal meerekken, maar het wordt steeds moeizamer. Dit hielp mij erg bij het plaatsen van de pijn. Het gaat alleen niet weg, zelfs nu tijdens de zwangerschap voel ik mn eierstokken nog 'vol' zitten.

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Meiden,

Ook ik heb vaak last van pijnlijke eierstokken. Dit gevoel kan ik de hele cyclus door hebben en dus niet persé rond mijn og. of eisprong. Heb mijn gyn hier naar gevraagd, maar ze wist zo niet of dit door de PCO zou kunnen komen. Ik heb met name last van steken, trekkerig gevoel. wel fijn te lezen dat er meerder zijn die hier last van hebben.

Groetjes,
    Vlinderr

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ook ik heb 24 uur per dag 7 dagen per week last van een zeurderige pijn bij mijn eierstokken wat doortrekt naar mijn liezen. (en trouwens héél erg vervelend is :()

Aan het einde van de maand mag ik naar de gyn omdat ik sinds juni pas 1x ongesteld (lees 5 dagen wat bruin bloed verloren) ben geweest...zal dit ook zeker aangeven als ik daar zit. Of ik PCO heb weet ik dus nog niet.....

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Sorry voor het late antwoord, maar kan de laatste tijd niet constant op het net helaas...
    Het is een soort spierpijn...

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik had begin van het jaar een aantal vergrote follikels op mijn eierstokken, had toen ook erge pijn, volgens de HA lekten ze vocht in mijn buikholte, mocht toen pijnstillers slikken ervoor

10. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Nou ja dames,

Ik heb mijn antwoord gekregen... Over een tweetal uurtjes ga ik naar de gyn en hopelijk komt er een mooie echo!

Deel Deze Pagina