Hoi Hoi, Ik heb op 10-1 een miskraam gehad. Moet ik deze datum nu aanhouden als eerste dag van de nieuwe cycles? We hebben namelijk besloten weer meteen te gaan proberen voor een nieuwe zwangerschap. En hoe is het met andere meiden die een miskraam hebben gehad? Hadden jullie weer een normale cycles na de miskraam? en hoe lang hadden jullie bloedverlies? Ik heb nu soms niks de hele dag en dan een heel klein beetje op een dag. Hoor graag iets van jullie..
Ik heb zelf ooit een vmk bij 6 wkn zwangerschap gehad en had toen vrijwel meteen weer een regelmatige cyclus, gewoon na 4 weken weer ongi. Maar jij bent toch 14 weken zwanger geweest dus het kan zijn dat het nog 6 weken kan duren voordat je weer ongi word. Cyclus begint inderdaad wel weer vanaf de dag dat de miskraam doorzette. Ik ben op 8 januari bevallen na 23w3d dgn zwangerschap en voor mij is het nu ook eerst afwachten tot de eerste ongi... zou als ik jou was dat ook doen en vanaf dan weer je cyclus bijhouden.. dan krijg je weer wat meer inzicht denk ik Succes met zwanger worden!
Ging er al een beetje vanuit dat ik niet binnen een maand weer ongi ging worden. Was beetje benieuwd hoe dat bij andere was ondanks alle vrouwen anders zijn.. We waren best snel zwanger sinds we het een beetje bij gingen houden. Dus ik hoop dat we nu weer niet lang hoeven te wachten, maar ja dat is alleen maar hopen. Wou dat ik in de toekomst kon kijken.
Eerste dag van je miskraam is idd eerste dag van je nieuwe cyclus. Het kan ook onmiddellijk weer regelmatig zijn hoor. Na mijn missed abortion in oktober onmiddellijk weer een regelmatige cyclus van 28d. Ik werd snel weer zwanger (daar heb ik schijnbaar geen probleem mee, wel met het zwanger blijven) maar jammer genoeg kreeg ik een vroege miskraam in december. Daarna onmiddellijk opnieuw een regelmatige cyclus van 28d. Succes hoor!
Ja het is ook gewoon balen om weer opnieuw te beginnen. Wij waren in de 4e maand zwanger, dat was de eerste maand dat ik ovutesten had gebruikt en toen was het ook meteen raak. Dus misschien een tip Ik hoop dat het bij ons straks ook weer snel raak mag zijn. Ik vind het hele "zwanger worden" gebeuren ook echt niks aan, steeds die onzekerheid enzo haha...
Dank je Mie.. Ik ben zo benieuwd wanneer mijn lichaam weer beetje normaal is. Eigenlijk is dat al zo. Ook heel snel na de miskraam waren alle zwangerschapskwaaltjes weg. Niet meer alles goed ruiken. Had weer eetlust, niet misselijk. Jij ook succes mie, hopelijk ook snel zwanger van een plakbeeb!! We hebben besloten om nu ff om de dag te klussen. Gelukkig vinden we dat helemaal niet erg...
Ik lees ook ff mee. Ik heb 2-1 te horen gekregen dat ik een missed abortion had. Donderdag 3-1 ben ik begonnen met cytotec. Dat waren twee heftig dagen met veel bloedverlies. De dinsdag erna waren de bloedingen alweer helemaal weg. Ik houd 3-1 aan als de eerste dag van mijn cyclus. Wij willen ook meteen door en we klussen nu om de dag. Het zou fijn zijn als het meteen raak is, maar we wachten af.
@ bellanoa: Hoop het voor jullie ook dat je snel weer zwanger worden. Hopelijk heb je ook gewoon weer snel een normale cycles. Vind het nu eigenlijk heel spanned allemaal. Heel raar de vorige keer hadden we echt van we zien wel... En nu heb ik echt het ik wil moeder worden gevoel. Gelukkig heeft hij vriend hetzelfde. Die wil ook papa worden.
Dat gevoel wordt echt versterkt he, als je zoiets meemaakt. Wat jij en je vriend voelen, dat hebben wij ook. Heel veel sterkte en veel succes. Op naar een mooie baby in 2013!
Ik heb wel gehoord dat door de alle hormonen in je lichaam je vruchtbaarder bent. Hopelijk kunnen we daar allemaal van profiteren en zijn we binnen een paar maanden zwanger
Dat zou wel heel fijn zijn. Wij waren toen ik stopte met de pil snel zwanger. Misschien gebeurt dat wel weer. We wachten geduldig af
@ikapika Het gevoel is idd erg versterkt. Ik hoop dat we nog een baby in 2013 een eigen baby vast mogen houden anders graag begin 2014!! Mijn collega is vannacht ook bevallen. Ze durfde het mij niet te vertellen maar ik heb er geen moeite mee. Vind het super leuk voor hun. Maar wel een klein beetje dat steekje dat zegt waarom wij niet Maar dat komt allemaal wel goed.
Zo moet je ook maar denken. Waarschijnlijk was er al in aanleg iets niet goed en dan zorgt de natuur ervoor. Ik herken dat steekje. Aan de andere kant is het ook fijn om verhalen te horen waarbij het goed gaat. Enne.... het gaat vaker goed dan fout.
Ja nu je er eenmaal aan geproefd hebt is de wens nog sterker. Ik heb zelfs mijn dochter in mijn armen gehad, en de volgende keer wil ik ook wel heel graag met een maxi cosi op schoot naar buiten rijden ipv met een weekendtas! Cytotec dat zijn die pilletjes die vaginaal ingebracht worden toch? Die heb ik ook gehad. Idd op naar mooie en gezonde baby's in 2013!
Klopt, BelleNoa, ik kon wachten totdat de miskraam op gang kwam of wachten tot ik over twee weken gecurreteerd kon worden. Dat wilde ik allebei niet, dus heb ik voor de cytotec gekozen. Ik ben toen vrij snel alles verloren en vorige week dinsdag op de controle echo was alles schoon. Ik vond het wel heel heftig wat er met mijn lichaam gebeurde.
@bellanoa, wat moet dat speciaal zijn geweest. Zo'n klein hummeltje in je armen. Ondanks dat je afscheid moet nemen is het een moment die je de rest van je leven zal koesteren. Ikzelf heb het kindje niet gezien. Ik wou dat niet en heb nog steeds het gevoel dat ik de juiste beslissing daarover heb gemaakt. Mijn vriend heeft het kindje wel gezien. @ Ikapika idd. Gelukkig gaat het vaker goed dan fout! Maar goed ook. Gelukkig zijn er op dit forum ook veel voorbeelden. Mensen die een miskraam hebben gehad en daarna een wolk van een baby.
Hier lang moeten wachten na mijn miskraam totdat uberhaupt mijn hcg zakte..... Mijn miskraam is van begin december en nu ben ik na al die tijd een beetje bloedverlies te hebben verloren goed ongi denk ik.....
@ Ikapika, het is wel fijn dat je weet dat alles schoon is nu en je er weer voor kunt gaan. @ Lizzie, ik was eerst ook aan het twijfelen of ik haar wilde zien. De artsen hadden aangeraden om dit wel te doen, voor het verwerkingsproces. Ik heb het ook gedaan! En geen spijt gehad, want jeetje wat was zo mooi! Al zo volmaakt en ze zag er gewoon uit als een kindje die bij 40 weken word geboren maar dan mini. Ook erg gaaf, huidje was al rozig en niet meer rood. We hebben wel 300 foto's gemaakt. Ze was trouwens wel levend geboren, in haar vruchtzak, en ze was na 20 minuten overleden. Heb haar wel in der vruchtzak laten zitten totdat ze was overleden, gewoon in haar veilige omgeving. Daarna heb ik ze meteen in mijn armen gekregen. Aantal dagen later hebben we haar laten cremeren met familie. Ondanks al het verdriet waren de momenten samen met haar wel heel mooi en voelde we ons ook trots. @ HCG, wanneer zou het eigenlijk helemaal uit je lichaam zijn?
Na mijn miskraam met 15 weken zijn wij er direct weer voor gegaan...je wilt toch meteen de leegte opvullen ofzo maar achteraf had ik de tijd moeten nemen om te verwerken maar goed dat geldt voor mij..cyclus na 6 weken op gang...en weer regelmatig...ik heb het maar slecht verwerkt...neem je tijd...ik was na 7 rondes weer zwanger! Ik hoop dat het snel raak is...sterke meid het is niet niks!!!
ik weet het.. Denk er elke dag wel aan. Gelukkig kunnen mijn vriend en ik er heel goed over praten. Idd het gevoel is leegte.. Maar ik heb wel het gevoel dat ik er klaar voor ben om weer zwanger te worden. Dit kindje was een beetje een verrassing en had ik nog niet echt ik wil moeder worden gevoel. Wou ik wel maar vond het niet zo erg wanneer dat was. Waren niet zo bezig met de eisprong en zo. Nu heb ik er aan geproeft en weer ik het gewoon.