Korte luteale fase "succesverhalen" gezocht :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door evy3000, 12 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik ben er door het doen van ovulatietesten achter gekomen dat ik een korte lf heb. Althans, ik heb een lf van ongeveer 8 dagen en voor mijn gevoel is dat te kort. Zijn er hier mensen met een korte luteale fase toch zwanger geraakt? Hebben jullie hier wellicht wat voor gebruikt om de lf misschien langer te laten worden? En is 8 dagen inderdaad kort of zou het dan wel moeten lukken en hoef ik mij geen zorgen te maken? En wanneer deden jullie evt een zwangerschapstest met een korte lf?

Sorry voor al de vragen. Ik ben benieuwd naar de reacties!

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Over het algemeen ligt de grens bij 10 dagen. Ik heb wel eens gelezen dat het bij sommigen wel gelukt is maar volgens mij zijn dat de uitzonderingen.

Ik heb zelf een lf van 5-7 dagen. Ik krijg utrogestan om het te verlengen en dat werkt (progesteronbolletjes). Helaas heeft het nog niet geleid tot een zwangerschap (wel bij onze eerste). Ik heb overigens vlak voor ik weer aan de utro ging wel een positieve test gehad, nadat ik ongesteld was geweest. Voor mij een bevestiging dat mijn lichaam het inderdaad onmogelijk maakt als het al gaat opruimen voordat er iets kan innestelen.

Testen gaat gewoon vanaf moment eisprong na twee weken. Als je het zo lang volhoudt, ik niet :D.

Is het nu de eerste keer dat je dit hebt ontdekt?

3. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Nou, zoals je misschien in mijn onderschrift kunt zien heb ik hele rare cyclussen. Na wat te zijn afgevallen zijn ze wel weer redelijk regelmatig geworden en toen ben ik ovu testen gaan gebruiken. Dit is nu de derde ronde dat ik er mee in de weer ben. Afgelopen donderdag een positieve test gehad dus zal dan nu ongeveer op 1 dpo zitten. Maar heb nu net als de vorige ronden al menstruatie kwaaltjes. Zoals pukkeltjes, menstruatiepijn. Vaak een teken dat ik over een week ongesteld ga worden. Anyways... de twee ronden hiervoor had ik dus een lf van 8 dagen :/ Denk dat het deze ronde niet anders zal zijn, maar hoop het natuurlijk wel

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik begon op dag 7/8 na mijn eisprong al bloed te verliezen. Mijn temperatuur bleef wel hoog tot dag 12/13 na mijn eisprong. Geen idee hoe dat dan zit met mijn LF? Ben in iedergeval al wel 4 x zwanger geworden. Had ook lange/ onregelmatige cyclussen tussen de 35 en 50 dagen.

5. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een korte lf tussen de 8/10 dagen.
    Deze maand de eerste ronde met utrogestan bolletjes.
    Hopelijk werkt dit bij mij ook 😊.

Ben overigens in november wel zwanger geworden, na ruim en jaar, helaas werd dit een miskraam.

6. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen wat utrogestan bolletjes zijn? En hoe werkt dit? Ik heb hier namelijk al vaker over gelezen dat sommigen dit gebruiken.

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hrt is progesteron, dat zorgt er voor dat je dus niet ongesteld wordt, pas wanneer je er mee stopt.

8. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Aha! En dat krijg je normaal via de gyn? Ik heb net afgelopen week te horen gekregen dat ik doorgestuurd ga worden naar het umcg voor een second opinion om te kijken of mijn gyn op de goede weg is met ons en heb toen aan de telefoniste doorgegeven dat ik nu inmiddels weet dat ik dus wel een eisprong heb met een korte lf. Maar kreeg daar geen reactie op

9. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja, ik krijg het via de fertiliteitskliniek. Ik zou het gewoon bespreken als je daar bent en nu bijhouden of het vaker voorkomt.

10. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ik heb ook een korte lf (6-8 dagen). Bij mijn eerste zwangerschap 6 jaar geleden uiteindelijk utrogestan gekregen en die ronde zwanger (gebruikte ook al clomid). Bij mijn 2e zwangerschap met weer een korte lf in ronde 2 zwanger geworden. Zonder hulpmiddelen. Bij mijn 3e en nu 4e zwangerschap heb ik tarwekiemolie gebruikt in de hoop mijn lf te verlengen (had er vanalles over gelezen en ik dacht 'ik probeer het gewoon'). Het verlengde mijn lf wel trouwens (lf werd met tarwekiemolie zo'n 10 dagen).

11. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    Hier ook LF van ongeveer 7 dagen. Met Utrogestan 2 keer zwanger geworden. 1 vroege miskraam helaas en mijn huidige zwangerschap. Ik ben er wel echt van overtuigd dat het zonder de utro niet gelukt zou zijn.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Ik had een lf van 8 dagen ongeveer toen ik de 3e keer zwanger wilde worden (jaren daarvoor bij de anderen niet tien gewoon een dag of 13). Ik heb tarwekiemolie gebruikt en werd die ronde zwanger maar geen idee of het daaraan mee geholpen heeft natuurlijk. Ik was wel het snelste zwanger van alledrie de keren.

13. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik had nooit een korte lf. Allee drie de keren ook vlot zwanger geraakt met een stabiele cyclus van 28 dagen. Na de miskraam is dit voor mijn gevoel chaos geworden. Ik vraag me dan ook altijd af of deze ontregelen kan komen door de miskraam.

14. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Lf van 7dgn. Zwanger geworden mbv clomid. Arts geloofde niet in utrogestan. Clomid moest zorgen voor een betere eisprong en dus langere lf.
    Tarwekiemolie hielp hier niks.

Deel Deze Pagina