Pijnlijke eisprong

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mickey129, Apr 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mickey129

mickey129 Lid

Mar 31, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mickey129, Apr 20, 2011
    Last edited: Apr 20, 2011
    Hoi,

Ik ben 12 weken geleden bevallen van mijn zoontje en ben inmiddels alweer twee keer keurig ongesteld geweest. Voor de bevalling heb ik nooit last gehad van mijn menstruatie of eisprong (ik wist überhaupt niet dat zoiets te voelen was...), maar sinds ik bevallen ben is mijn menstruatie een stuk heviger en heb ik op de helft van mijn cyclus ENORME pijn in mijn onderbuik. "Eierstokkenpijn" noem ik het maar even. Het duurt een dag of twee en ik moet soms echt krom staan van de pijn. Ik weet bijna zeker dat het mijn eisprong is, omdat mijn cyclus voor en na bevalling zeer regelmatig was/is en ik weer cyclussen van 28-29 dagen heb.

Kan het zijn dat een eisprong zoveel pijn doet? Gaat dit nog over of is dit gewoon veranderd door de bevalling? En is er iets aan te doen?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
    Mick

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

na je bevalling kan je cyclus anders zijn en kun je dit inderdaad voelen. Neem pijnstillers rondom je eisprong, liefst ene ibuprofen en een paracetamol samen. Helpt dat niet of niet voldoende neem dan met je huisarts contact op.

Mirjam

Share This Page