Al stoppen met de pil voor de trouwdag, goed idee of écht niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Banaantje81, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Mijn vriend en ik gaan in maart 2010 trouwen. Direct daarna willen we gaan voor onze eerste :) Maar nu zit ik met een dilemma.

Het is wel algemeen het geval dat je natuurlijk niet per direct zwanger raakt (een paar geluksvogels daargelaten). Tot aan maart heb ik nog pilstrips, begin maart stop ik dan en dan zou ik mijn vruchtbare periode precies hebben rond de huwelijksnacht.

Maarrrr, nu lees ik overal dat je het beste een tijdje kunt ontpillen. Hoe groot achten jullie de kans dat je direct na stoppen vruchtbaar bent? Zijn er gevalletjes bekend waarbij vrouwen direct al zwanger raakten na stoppen?

Wat adviseren jullie mij, nu al beginnen met ontpillen? Dat durf ik eigenlijk niet aan, omdat ik dan zo bang ben dat ik ongesteld ben op mijn trouwdag, en dat zou zo balen zijn.

2. Dyja

Dyja Actief lid

2 sep 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik lekker wachten tot jullie getrouwd zijn. Stel dat je per direct zwanger zou worden en je hebt misschien last van misselijkheid of iets dan zou je trouwdag daardoor misschien minder leuk zijn omdat je je beroerd voelt. En wat je zelf ook al schrijft als je nu zou stoppen dan ben je misschien ongi die dag en dat zou heel erg balen zijn inderdaad. Ik zou gewoon eerst lekker toe leven naar jullie trouwdag en daarna voor een wondertje gaan. Ik wens jullie in elk geval alvast een hele fijne trouwdag toe en heel veel klus plezier.

Liefs Dyja

3. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    ik zou 3 maanden voor mijn trouwen stoppen. Stel dat het in één keer raak is pas je nog wel in je trouwjurk. Praktisch! En anders ben je na je trouwen zwanger geworden. Valt bij sommige mensen erg goed!!

fijne trouwdag en succes

4. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik wil hier ook even op reageren. Ik ben zelf afgelopen juni getrouwd en heb ervoor gekozen om wel voor die tijd te beginnen met zwanger worden. In principe hadden we zelfs al een kleine kunnen hebben met die tijd want ik ben in juni 2008 gestopt met de pil. Een jaar eerder dus. Het klopt dat je moet ontpillen maar wie weet ben je wel 1 van de geluksvogels die in 1 keer zwanger is. Dan moet je er rekening mee houden dat je misselijk en beroerd kan zijn op je trouwdag.
    Misschien is het een mogelijkheid dat je al stopt met de pil en dan met condoom doet. Dan is de pil volgend jaar al grotendeels uit je lijf en heb je geen kans op een fotoalbum vol kotsende fotos

5. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hoihoi. ook onze trouw was voorzien voor juli 2008. dus lekker 10 maand vooraf trouwkleed besteld op maat laten maken. volgende maand bleek ik zwanger te zijn na bijna 3 jaar proberen. wij gingen eind juli trouwen en bleek toen dat ik net eind juli moest bevallen. alles afgeblazen dan maar in september getrouwd. ik heb heel wat moeten dieten om op tijd in mijn kleed te kunnen hoor. dus ik kan het je echter afraden.

6. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Als ik jou was zou ik ook wachten met stoppen met de pil want ik vind toch wel dat je vaak hoort dat meiden in de eerste ronde zwanger raken, maar het is natuurlijk je eigen keuze.

Een hele fijne dag toegewenst, ik heb ze april dit jaar getrouwd en we troffen het ontzetten met het weer was de eerste mooie, hete (uit de wind 27 graden) van het jaar hoop dat jullie het ook treffen.

7. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hier dus iemand die een halfjaar voor de trouwdag gestopt is met de pil om te ontpillen. En je raadt het vast: ik ben meteen in de eerste ronde zwanger geraakt. Op onze trouwdag was ik 22 weken zwanger. Gelukkig kon mn jurk wat ruimer gemaakt worden want die had ik al besteld... !

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    #8 Banaantje81, 20 nov 2009
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
    Bedankt voor alle lieve reacties!

Bij ons is het zeker weten ook die temperatuur op onze trouwdag. Wij trouwen namelijk in Australië :) Alleen wel het regenseizoen, dus met een beetje pech staan we in een plensbui, maar gelukkig kan de ceremonie ook binnen.

Dat geeft misschien ook meteen indd aan dat ik ook echt niet voor mijn trouwen zwanger wil raken, anders zit ik straks misschien kotsend in het vliegtuig, en vind het teveel gedoe voor zo'n verre reis (rekening houden met eten, met hoe je je voelt, misschien ben ik wel extreem moe, dat kan de vakantie en trouwdag verpesten).

De overweging die ik nu maak, is de vraag of ik nu al moet stoppen (en dan tot aan de trouwdag veilig doen) of toch nog die laatste pilstrippen opmaken, dan ben ik begin maart gestopt.... Maarja, als nou blijkt dat de meesten pas heel laat zwanger worden, dan is het misschien juist slim om nu alvast die pil uit mijn lijf te krijgen. Met het risico dat ik dan wel rode duivel heb op mijn trouwdag...wat ik eigenlijk niet wil, maar begin april heb ik een herkansing want dan houden we ons trouwfeest in Nederland. Kans dat ik op de trouwdag én het trouwfeest ongi ben, is denk ik wel klein....

Lastig, lastig...

9. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hoi hoi...

Ik wist het ook lang niet, en ben uiteindelijk toch 8 maanden voor onze trouw met de pil gestopt, ook omdat ik las dat de kans eerder klein is meteen de eerste of tweede ronde zwanger te raken.

Ben uiteindelijk blij dat ik toch toen al gestopt ben, ondanks het 'risico' ;) van zwanger te trouwen, en ben blij...

Stel je voor, dat ik pas in Augustus gestopt was, dan was alles 8 maanden verschoven bij mij, omdat ik dus niet makkelijk zwanger raak...

Mijn advies is dus, stop er gewoon meteen mee...en geef je lichaam tijd te ontpillen, en dat je je cyclus en lichaam leert kennen...

Je kun ook nog altijd een condoom gebruiken, als je echt niet zwanger wilt worden, maar het voordeel is dan wel, dat je lekker
    'onpilt' je huwelijk in gaat...;)

SUCCES...

10. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Ik zijn gestopt met de pil in augustus, en we trouwen in mei.. Nu kan het me ook niet eens schelen of ik met een dikke buik zou trouwen.

Ondertussen in ronde 3.. en flink moeten ontpillen, echt 3 weken ziek van geweest en nog steeds geen geweldige cyclus.

11. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hoi

Ik ben afgelopen augustus getrouwd en half oktober met pil gestopt, wilde ook echt niet ongi zijn op m'n trouwdag,of huwelijksreis!
    Ben 28, en hoop voor m'n 30e moeder te zijn,
    Als je in australie zit lijkt het mij ook niet fijn om alle voorbehoedmiddlen/ongi middelen mee te nemen,of er last van te hebben,
    maar het is en blijft je eigen keus, ik heb bijv niet echt last gehad van ontpillen, en heb toch 12 jaar marvelon geslikt,
    maar ook ontpillen is bij iedereen anders!

Succes met je keuze en veel plezier met je trouwdag!geniet en relax op die dag want hij s om voor je t weet!

liefs miek

12. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Ik teste op mijn huwelijksreis positief! :D

13. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ben pas na het trouwen gestopt met de pil. Want ik wilde inderdaad niet ongi zijn op trouwdag. Heb geen last van ontpillen gehad om eerlijk te zijn.
    Soms wel spijt van dat ik niet eerder gestopt ben, maar dat komt omdat het bij ons niet natuurlijk gaat lukken. Ben nu al meer dan 2 jaar bezig met zwanger worden.

Maar het is je eigen keus wanneer je wilt stoppen, maar als je stopt is het niet te plannen wanneer je ongi bent.

14. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Ik heb er zelf voor gekozen om te wachten, tot we getrouwd waren. Ik wilde niet zwanger zijn op onze bruiloft, want ja... je weet maar nooit hoe je je dan voelt. Daarnaast had ik er geen zin in om op onze trouwdag ongesteld te zijn.
    Ik ben uiteindelijk 1,5 week voor de bruiloft gestopt met de pil, zodat ik ook voor onze dag nog een keer ongesteld was.
    Achteraf gezien ben ik nog steeds blij dat ik hiervoor heb gekozen!

Succes met je beslissing!

15. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit is precies wat ik ga doen! 06.11.'10 trouwen we en op 06.08.'10 stoppen we met de pil
    (en dit is waarschijnlijk ook de dag dat we in ondertrouw gaan)

16. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Er is voor allebij iets te zeggen...
    Maart duurt nog even.
    Ik zelf ben nu bijna 6 maanden gestopt en heb erg wisselende cyclussen, dus je kan ook niet met zekerheid zeggen dat je vruchtbare periode is rond je huwelijksnacht.
    Maar aan de andere kant kan je ook de 1e ronde al zwanger zijn...
    het is iets wat je zelf moet afwegen :)

Gefeliciteerd btw met dat je gaat trouwen!!!

17. jongemoeder21

17 nov 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi ik wil ook even reageren

wij zijn afgelope augustus getrouwd en ik ben in april gestopt en we hebben het een maand volgehouden met condoom

daarna dacht ik als het nu raak is zijn we 3 maanden op de bruiloft en pas ik nog wel in me jurk

helaas duurde mijn eerste menstruatie 4.5 maand dus ik heb zoiets van als ik het eerdr had gewete was ik vorg jaar al gestopt!!!

groetjes

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wij zijn op 31 juli getrouwt... ben pas na het trouwen gestopt en ben wel blij dat ik dat heb gedaan... toen ik stopte met de pil kwamen er allemaal pukkels in me gezicht en ik had best wel last van het ontpillen.. ik was al zo zenuwachtig voor die dag buikpijn en alles dus ik ben blij dat ik dat toen niet had anders had ik dat er ook nog bij gehad.. maar goed iedereen reageert anders als je stopt met de pil..

-xxxx-

19. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik had al eens gereageerd in een ander topic maar toch...

Wij zijn op 18 april 2008 getrouwd en wilden net als jullie als we getrouwd waren beginnen aan kinderen (als het ons gegund zou zijn). Ik zei altijd voor de gein 'in de huwelijksnacht mag het gebeuren'. Dit is wonder boven wonder ook gebeurd. Na onze huwelijksreis kon ik eindelijk testen en teste ik op mijn 26e verjaardag positief. Ik was 4 maanden voor onze trouwdag gestopt met de pil en we hebben toen andere 'manieren' gebruikt om nog niet zwanger te raken. Ik was al zo'n 11 jaar aan de pil en wilde het allemaal ruim voor de tijd goed op regel hebben om in de gaten te kunnen houden wanneer de tijd rijp zou zijn. Het toeval wil dus dat dat rond onze huwelijksdag was, dus we moesten wel ondanks de vermoeidheid :D...
    Ik zou dus zeggen, stop een paar maanden voor je trouwen (= nu) met de pil, je weet maar nooit hoe het loopt. En als je toch ongesteld dreigt te worden op je huwelijksdag, kan je toch altijd weer voor een maandje de pil slikken (het gaat dan toch niet meer om de veiligheid, alleen om het niet ongesteld zijn, toch?). Je kunt trouwens ook 'uitstel-pilletjes' krijgen, heeft mijn moeder wel eens gehad weet ik. Die stellen je menstuatie een dag of wat uit. Is misschien ook een idee. En natuurlijk tot die tijd iets anders verzinnen om toch niet met een beginnend buikje voor het altaar te staan.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben 26 september 2008 getrouwd. Na de huwelijksreis gestopt met de pil en de eerste ronde was direct raak. Ik vond het fijn dat ik nog even kon genieten en champagne drinken tijdens mijn huwelijksfeest.

Ik heb gehoord dat je net na het stoppen met de pil iets meer vruchtbaar zou zijn dan normaal. Geen idee of het waar is maar ik zou die ronde niet willen verspelen! Echt ontpillen is volgens mijn huisarts eigelijk onzin omdat de hormonen direct uit je lijf zijn.

Deel Deze Pagina