Borstvoeding gedeeltelijk afbouwen ivm werk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Bounty71, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bounty71

Bounty71 Lid

14 dec 2007
    23
    0
    0
    Hoe kan ik het beste de borstvoeding afbouwen wanneer ik weer ga werken. ik zou dan het liefst 's ochtends en 's avonds wel bv blijven geven. Hoe lang van tevoren moet ik dan beginnen met afbouwen? Ik heb geen kolfapparaat is dat wel nodig?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Per vrouw verschilt het nogal hoe ver van te voren je moet beginnen met afbouwen.
    Als je heel veel melkproductie hebt raad ik je aan om al bij 6 weken te beginnen met afbouwen. Bij een krappe productie kan dat wat later.
    Je begint met een voeding weg te laten aan het einde van de dag (bijvoorbeeld de een-nalaatste voeding). Je kijkt hoe je borsten hierop regaeren. In het begin zul je misschien wat meer spanning ervaren in je borsten. Als het na een tijdje goed voelt kun je een tweede voeding vervangen (op een ander moment van de dag, bijvoorbeeld de 2e of de 3e voeding van de dag)
    Zou breid je het langzaam uit tot je aan een ochtend en een avondvoeding zit.

Voor sommige vrouwen betekend het afbouwen van de borstvoeding dat het lichaam er helemaal mee stopt. Dit weet je van tevoren niet. Ook hiervoor geldt weer: heb je een rijke produtie dan is de kans om 2 voedingen over te houden groter dan als je een krappe productie hebt.

een kolfapparaat heb je mogelijk niet nodig

Succes
    Linda

Deel Deze Pagina