tuinafscheiding

Discussion in 'De lounge' started by lydian, May 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lydian

lydian Niet meer actief

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar ideeen om onze nieuwbouwvoortuin af te schermen. Mijn kindje rent namelijk snel de weg op en dit willen we voorkomen door er iets neer te zetten, maar wie heeft er leuke ideeen die niet al te duur zijn? Ook niet al te hoog contact met de buren is goed en dat willen we ook goed houden ;)

Bedankt alvast!

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Een hek?

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bosjes?

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Een schutting, die schuin afloopt, zodat je er aan de achterkant toch overheen kunt kijken en contact kunt hebben met de buren. Of met een soort van raampjes erin. Ook leuk, schutting afwisselen met een rooster waar een klimplant in kan klimmen.

Mijn ouders hadden vroeger een stenen plantenbak tussen onze tuin en die van de buren. Soort van verhoogde border, maar de tuin bleef zo open. Heel gezellig. Stenen plantenbak klinkt stom, maar het was heel netjes. Mooi gemetseld met ronde grijze stenen, niet strak met bakstenen... Zou eigenlijk een foto moeten laten zien... En bovenlangs liep een druivenrank.

5. lydian

lydian Niet meer actief

Klinkt heel erg leuk! Ben inderdaad benieuwd naar een foto, zoiets spreekt me het meest aan...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Als je naar buiten gaat houd je je kind toch in de gaten? Bij een weglopertje dan dus handje vast. Wij hebben een laag ijzeren hek met deurtje aan de voorkant van de voortuin (zat er al), maar deze staat altijd open en hebben we ook altijd open gehad, de kinderen komen niet in hun eentje in de voortuin.

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Daar vraagt ts toch niet om?!
    Ze wil leuke ideeen op doen. En als het dan fijn is dat het even de weg blokkeert dat de kleine niet zo naar buiten kan rennen.
    Heb jij nooit eens je handen vol?!

8. mamsam

mamsam Bekend lid

Mar 25, 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ach ik vraag het me gewoon af. Ik heb de voordeur niet standaard open staan, dus zomaar naar buiten rennen gaat niet. En als je voorbij het hekje/afscheiding bent, moet je toch alsnog opletten, ook al heb je je handen vol?

Maar goed, on topic dan ;), ik zou een hegje neerzetten. Wij hebben tussen onze buren een hegje van rode prikkelstruiken, ik heb even gezocht en het is de Berberis Thunbergii Atropurpurea (zuurbes). Daar kunnen ze dus ook niet tussendoor ontsnappen ;).

De Berberis Thunbergii Atropurpurea, wellicht beter bekend als Zuurbes, is een dicht groeiende compacte heester met diep roodbruin blad en fijne doornen. Hierdoor is de Berberis heester zeer geschikt om als haag aangeplant te worden. Vooral langs paden en wegen waar het niet gewenst is dat dieren of kinderen gemakkelijk de tuin in lopen.

:)

Bron: Berberis Thunbergii Atropurpurea - 10 haagplanten

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik vind 'm eigenlijk ook niet zo duur, 2 meter voor 10 euro.

11. lydian

lydian Niet meer actief

Tuurlijk houd ik mijn kind in de gaten maar soms zijn ze zo snel dat het in een paar seconden gebeurd kan zijn... Daarom wil ik er in ieder geval iets voor hebben zodat hij niet direct de weg op kan vliegen en ik de tijd heb om hem tegen te houden..
    Ik kan helaas niet altijd z'n handje vast houden..

Anderen super bedankt voor het meedenken!!

Share This Page