Net valt me in dat ik vorige week sla heb gegeten uit zo'n bak uit de supermarkt. Ik heb dit niet extra gewassen omdat ik dit normaal ook niet doe (er staat immers op dat het gewassen is). Nu maak ik me super veel zorgen omdat ik helemaal niet heb stilgestaan bij de listeriabacterie..Kan ik iets doen? Of moet ik nu afwachten of ik ermee besmet ben? Liefs Noor
Ik was dat ook niet extra hoor, dan spoel je alleen maar alle kruiden eraf. Ik heb hier volgens mij al eerder een discussie over gelezen en er zijn een boel dames die het wel wassen, maar net zoveel die het niet extra wassen. Als er opstaat dat het gewassen is, dan vertrouw ik daar wel op.
Meid, de kans dat je iets oploopt is HEEEEEEEEEEL klein en je kan niets doen dus... er niet over in zitten. De sla is gewassen en we zetten in NL heel korte houdbaarheidsdata op dit soort producten dus je zit wel goed. Probeer je om dit soort dingen niet te druk te maken. Je bent zwanger en dat is hartstikke fijn en nog leuker: dat hele kleine kindje in jouw buik heeft het goed naar zijn zin daar! Geniet lekker van zwanger zijn!
Tegen mij is gezegd dat je die kant en klare salades beter niet kan nemen. Ik maak maaltijdsalades nu dus altijd zelf (wat een werk ). Ik zou me verder geen zorgen maken hoor, de kans dat je besmet bent hierdoor is heel erg klein.
Volgens mij is dit een beetje hetzelfde als met softijsjes: kun je wel nemen mits goed gekoeld en schoon. Ik was sla en roerbakgroenten ook niet extra als er op het pak staat dat het gewassen is. Ik graaf wel altijd een beetje in de rekken om een zo vers mogelijk zakje te vinden.
Hier ook een graver! Nooit geweten/bij stil gestaan dat er op dit soort producten bacterien zouden kunnen zitten, hele zwangerschap gewoon gegeten. En niet ziek geworden, pluspunt