mogen moslims patat? en wat als snack erbij

Discussion in 'De lounge' started by p1982, Oct 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

Morgen heeft oudste dochter haar kinder feestje en komt er een Turks meisje

We gaan op t eind patat eten mogen ze dat? En wat als snack erbij. Rest krijgt frikandel of knakworst

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vraag altijd of ze de friet in olie hebben gebakken. Soms bakken ze het nl. in dierlijk vet...

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja hoor, friet is niks ergs.
    Ligt eraan hoe erg gelovig ze zijn.
    Ze mogen rundvleeskroketten, knipnuggets, kipkorn..
    Als ze alles hallal willen hebben zou ik kaassoufle's in huis halen. Dit mogen ze ook.
    En anders vissticks?

Veel plezier met het kinderfeestje!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik eet als moslim wel patat maar niet als je ook eerst frikandellen ed in dezelfde olie hebt gebakken.

Overigens mogen moslims geen niet-halal vlees dus zou die dingen hierboven niet halen als ze niet halal zijn.

Kaassoufle idd wel of vissticks. Er bestaan ook visnuggets.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Dat ligt er toch maar net aan of iemand dierlijk stremsel wil? Ik eet ze zelf wel hoor, maar heb wel vriendinnen die alleen vegetarische kaas eten.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Zou het aan de ouders vrAgen. Patat is geen probleem en heel veel winkels verkopen ook halal. Zou eerder kiezen voor halal knakworst en dit geven aan iedereen :). Zit je zeker goed. Deel schoonfamilie en vrienden zijn moslim maar eten vrij veel. Laatst had ik een Turks meisje dat mocht bijv ook geen Hema taart of haribo snoep . Waren echt super streng.
    Wat van belang is en erg belangrijk is dat hapjes niet in het zelfde vet als friet wordt gebakken. Kruisbesmetting met een varken of vet ofzo daarvan is al niet acceptabel. Voor onze Marokkaanse en Turkse vrienden houdt ik hier rekening mee.

7. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Misschien anders even overleggen met de ouders? want zoals Umm85 al zegt eet zij geen patat als er eerst al frikandellen in de zelfde olie zijn gebakken, dus even met de ouders overleggen wat voor mogelijkheden/alternatieven er zijn?

8. Islah

Islah Niet meer actief

Heeft niet zozeer met streng/orthodox te maken, ik ken veel moslims die inderdaad geen dingen als gelatine enzo eten maar dan wel weer allerlei andere dingen doen, die Islamitisch gezien worden afgekeurd. Het heeft gewoon met keuzes te maken. Zelf eet ik wel dingen met gelatine, stremsel, e.d. maar vindt men mij (vooral als ze me niet kennen...) heel 'streng'. Er zijn verschillende meningen over binnen de Islam en eenieder is vrij om de keuze hierin te maken die het meest passende is, het is niet zo dat het één strenger of beter is dan het andere.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Ja dat is ook lastig natuurlijk.. dan zou vis de optie zijn (en bij Turken dan geen garnalen over het algemeen haha)

10. Islah

Islah Niet meer actief

Stel dat ze iets van calamares koopt ofzo, dat 'mag' zeker ook niet bij Turken? Vis is het meest veilige inderdaad, maar volgens mij wordt een visstick niet echt als snack beschouwd, zeker niet door kinderen.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Calamares zou ik niet weten, visstick is inderdaad niet echt een snack onder kinderen.

12. Thunder

Thunder Bekend lid

Apr 30, 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat deze vraag simpel op te lossen is door t aan t meisje of de ouders te vragen

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Je kan ook bij turkse supermarkten/winkels halal-snacks kopen zoals frikandellen en hamburgers etc. Mijn man is turks en wij kopen dat ook gewoon halal. Je kan anders ook kaassouffles of loempia's zonder vlees kopen.

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Calamares en garnalen mogen turken niet eten.
    Idd wat hierboven gezegd is: frikandellen van de turkse winkel verkopen ze halal en andere snacks.

15. p1982

p1982 Niet meer actief

Maar zit ik met een doos halal frikandel en

Ga voor visticks

16. sm1

sm1 Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,889
    115
    63
    Calamares en garnalen niet? Waarom niet?

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dan geef je alle kindjes toch gewoon een halal frikandel?!
    Dat is nu niet opeens heel anders ofzo en kun je prima eten als "niet moslim"

18. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

Apr 6, 2011
    527
    0
    0
    Waarom geen calamaris en garnalen als ik vragen mag?

19. potjesoep

potjesoep Bekend lid

Apr 13, 2014
    713
    0
    0
    patat word vaak gebakken in palm olie in combi met zonnebloem olie , vaak zijn de snacks , van kip of rund heb nog gene een snack gezien die van varken is ,, misschien alleen de hamburger of mexicano dat er wel varken extra is in verwerkt maar dan zou je moeten vragen bij je snack bar

halal gewoon kopen bij je turkse winkel en zelf maken , ja halal zie je niet in de snackbar ;)

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Dat maakt toch niet uit? Kan je zelf toch ook gewoon eten? Smaakt gewoon hetzelfde hoor.

Share This Page