Hoi dames, Welke vitamines slikken jullie (naast foliumzuur)? En is dat op advies van de VK of Gyn? Ik slik foliumzuur maar wil vanaf morgen extra vitamines gaan slikken, welke bevelen jullie aan? En moet ik dan nog de extra foliumzuur pilletjes blijven slikken?
Ik gebruik gravitamon. Dit kan je slikken vanaf dat je zwanger wilt worden en je kunt het ook nog blijven slikken terwijl je bv geeft. In principe mocht ik stoppen met extra vitaminen, maar aangezien ik nog steeds veel spuug vond de vk het verstandiger dat ik het gewoon door bleef slikken....
Ik slik foliumzuur (al vanaf ik begon met proberen zwanger te worden) en ben nu ook begonnen met vitamine D 10 mcg. De gyn heeft mij niets aangeraden eigenlijk, dit was op eigen initiatief. Wel hebben ze aangegeven voorzichtig te zijn met bepaalde dingen zoals rauw vlees rauwe groenten en kattenbak verschonen. Vitamine D zou ik je sowieso aanraden. Verder vind ik dat als je voedingspatroon goed is voor een zwangere, je ook voldoende binnen kan krijgen. Ik heb het persoonlijk niet zo op multivitaminen, maar als mij dit toch wordt aangeraden ga ik dat wel overwegen.
Hey dames, bedankt voor jullie reacties. Ik heb vandaag davitamon gekocht. Daar zit alles in, foliumzuur en vit D en nog meer. Ik ga die eens uitproberen, hopelijk krijg ik zo ook wat meer energie en natuurlijk gezond blijven eten. Veel succes in de verdere zwangerschap
Ik slik 2 verschillende vitamines om-en-om, Etos Zwanger en die van Centrum + DHA (alleen die laatste zijn vreselijk duur, vandaar de combinatie met goedkopere ) Bij Etos hebben ze wel met enige regelmaat vitamines in de aanbieding, en helemaal met die dure scheelt dat soms de helft! Ik eet zelf niet gezond genoeg, dus vind multivitamines speciaal voor zwangeren fijn om te slikken...
Ik vond die van Gravitamon ook niet goedkoop. 16 voor een doosje pilletjes. Ach ja, we hebben een goed doel om ze te slikken! Ik ben nl ook niet zo'n gezonde eter. Alhoewel ik nu goed mijn best probeer te doen
Ik slik van Kruidat eigen merk multi vitamines voor zwangeren en straks voor borstvoeding. Verder ook van KV vit. B 100; aangeraden door vk, omdat ik nogal onrustig kan zijn en me veel zorgen maakte. Het geeft ook meer energie. Vitamine D; gelezen in de bladen en op internet. Als aanvulling op je zuivel, voor de botopbouw en energie. Magnesium; tegen m'n onrustige benen en krampen. Ben heel eerlijk gezegd ook niet iemand met een gevarieerd voedingspatroon deze zwangerschap; veel brood met chocola (hagelslag, pasta, vlokken) soms wel, soms weinig of geen fruit. Soms wel en soms niet m'n 3x zuivel op een dag. En bij het avondeten altijd maar een heel klein beetje (meer krijg ik gewoon niet weg). Hoop dat dit weer hersteld is na de zw, tot dan gewoon lekker die vitamines extra. xxx
Solgar prenatal nutrients, de beste vind ik! Zit in ieder geval geen troep bij. Wel duur maar dan heb je ook wel echt een compleet supplement! (je hoeft ook geen foliumzuur bij te slikken want dat zit er al in)
Davitamon compleet mama met visolie. Vaak is deze variant uitverkocht, dus moet meerdere malen terug naar de winkel. Grote pillen maar heb het er graag voor over
kruidvat eigen merk voor zwangeren een potje van 3,99 = D En daarnaast elke dag een pilletje vit. D ook van kruidvat eigen merk. Dit omdat mijn vit. D gehalte aan de lage kant was
vitaminepillen van davitamon, of gravitamon... en visolie. ik eet wel gezond, maar voel me er beter bij nog wat extra's erbij te nemen
Ik slikte een paar weken terug ( tijdens de vorige ronde ) Etos zwanger worden-pillen. Omdat ik dacht dat die teveel zouden aansturen op een ongesteldheid/regelmatige cyclus ook bij een vroege zwangerschap ( het zit waarschijnlijk een beetje tussen mijn oren ) ben ik overgegaan op enkel foliumzuur van Evasin geloof ik. Nu ik pril zwanger ben, ben ik overgegaan op Davitamon Mama plus, met Foliumzuur, Vitamine D en Visolie. Ik heb nu een redelijke weerstand, maar dat is niet altijd zo geweest, dus ik heb wel baat bij zo'n vitamine preparaat. Handig dat het alles ineen is ook... Hoef je niet uit twintig potjes te slikken. Hoewel ik nu wel drie geopende verpakkingen heb
@maibo: en of ze groot zijn! Wat een joekels zeg! Zeker in vergelijking met die minuscule foliumzuur-tabletjes.
Ja die heb ik ook, gekocht bij de drogist, best prijzig. Maar ben tevreden. Zijn ze bij kruidvat goedkoper? Is visolie ook noodzakelijk? Dat zit niet bij gravitamon in dacht ik.